Brystpumpe

babyliten

Forelsket i forumet
Lurer på om dere kan dele erfaringer ang brystpumpe? :-) Jeg rakk aldri å få tak i da nr 1 var liten ettersom ammingen funket kun i 2 uker. Men denne gangen har jeg en stor plan om at det skal funke. Jeg skal jo kun pumpe de gangene det begynner å bli brystspreng, ikke for at ungen skal ta flaske.

Jeg har ingen erfaring ettersom dette er første barn men tipsene jeg har fått iallfall er å kjøpe en håndpumpe istedenfor en elektrisk en. Har fått forklart det sånn at håndpumpa er mer jobb, men at det har vært mer behagelig i motsetning til elektrisk. Jeg tenkte derfor å kjøpe MAM sin :) enkelt å få tak i flasker dersom vi skulle trenge det, greit å vite at flaskene finns på de fleste matbutikker slik at vi slipper å bestille eller er tvungne å dra til en spesifikk butikk

Jeg har kjøpt Avent sin manuelle. Ei veninne som er veldig fornøyd med den, så da kjøpte jeg sammen! :)
Hvis man ammer normalt så tror jeg ike det er nødvendig med elektrisk iallefall.. Også er jo en manuell veldig mye enklere å ta med seg rundt :)

Jeg har hatt vanvittig melkespreng 3-4 dager etter fødselen, jeg har da brukt pumpe for å lette på d værste trykket. Har også pumpa en del og hatt i fryseren da jeg har hatt mye melk. Har brukt mam sin manuelle pumpe, den funker fint er litt slitsomt men har ikke brukt den super mye. Hadde nok kjøpt elektrisk om jeg visste/trodde at jeg kom til å bruke den mye.

Tusen takk for alle fornuftige svar :happy:
Etter det dere har skrevet nå tror jeg faktisk jeg kommer til å gå for den manuelle selv, og som sykkelpike24 skrev så er det ikke nødvendig med elektrisk hvis man ammer normalt :happy: Hvor kjøpes foressten mam sin? Kan den kjøpes på de fleste babybutikker? Har sett på barnashus men der er det avent og medela tror jeg.

Medela swing er og blir best og jeg har prøvd de fleste av manuell og elektrisk. Pumpet mye på nr 1 og lite på nr 2, men manuell funket ikke noen av gangene.

Jeg ble aldri helt fortrolig med pumpingen selv, men prøvde meg en del. Manuell synes jeg personlig var helt håpløst. Av de jeg forsøkte var medela swing den jeg trivdes best med. :-)

Jeg brukte manuell i 2 uker,dummeste kjøpe ever! Elektrisk er tingen. Etter min mening :)

Tusen takk for alle fornuftige svar :happy:
Etter det dere har skrevet nå tror jeg faktisk jeg kommer til å gå for den manuelle selv, og som sykkelpike24 skrev så er det ikke nødvendig med elektrisk hvis man ammer normalt :happy: Hvor kjøpes foressten mam sin? Kan den kjøpes på de fleste babybutikker? Har sett på barnashus men der er det avent og medela tror jeg.
Jeg har sett at de har på apotek 1 :) De hadde tilbud for en stund tilbake og jeg angrer intenst på at jeg ikke kjøpte! De skulle få inn en ny modell så de skulle selge ut de to mam pumpene de hadde igjen, og de solgte de til kun 60,- :o Men jeg hadde enda ikke nådd 12 uker og turte ikke :(

Takk til Millajenta! Da har jeg bestilt, beste prisen jeg har kommet over. Hadde en annen manuell av de vanlige typene på apoteket sist, virket ikke like bra som medelas elektriske jeg brukte først på sykehuset. Så denne gangen hadde jeg bestemt meg for den. Regner med det blir en god investering da det sikkert blir litt ammetrøbbel i starten nå også, og pumpe får man alltids bruk for likevel

Jeg kjøpte en MAM håndpumpe på apoteket. Fikk ikke til å pumpe med denne. Tror ikke det var fordi pumpa var dårlig, men det at jeg ikke fikk til. Greit å få tak i flasker til denne pumpa da. Tror ikke jeg kjøper noe ny pumpe denne gang. Brukte å håndmelke da jeg ofte var plaget med klumper og tette melkekaneler i brystene. Produserte veldig mye melk, har også lest at man øker produksjonen ved å pumpe.

Har hørt litt med venniner nå om de har noen anbefalinger men de mener jeg kan vente til etter ungen har kommet til, for å se om jeg får behov for det :-) vi har jo apoteket rett rundt hjørnet og barnashus bare 30 min unna, så jeg tror faktisk jeg skal vente :-)

Back
Topp