Brystpumpe

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Har noen erfaringer med brystpumpe?

- Hva er best? Håndpumpe eller elektrisk?
- En type du anbefaler? Hvorfor?
- Evt hva anbefaler du IKKE, og hvorfor.. :)

Jeg har Medela Swing og er veldig fornøyd med den. Den er elektrisk, liten og praktisk. For meg var det helt nødvendig å ha pumpe. Har ikke prøvd manuell, men har venninner som sier det er litt mer tungvindt. :)

Hadde manuell med første, men den gikk i søpla. Fikk låne en eletrisk av helsestasjonen, var veldig mye bedre.
Dette er da 8 år siden, så vil tro at både de manuelle og elektriske har blitt mye bedre!!

Jeg hadde begge deler sist. Det er litt enklere med elektrisk, men synes også at den manuelle fungerte veldig bra. Den elektriske tok kvelden, så nå har jeg bare den manuelle (fra Meleda) i hus. Det bør holde.

Tilogmed jeg har faktisk prøvd pumping, og den som funket best på meg var Medela Swing. Liten og hendig.

Kjøpte avent sin elektriske da jeg kom hjem fra sykehuset. Var ganske fornøyd med den, men eneste sammenligningsgrunnlag jeg har, er melkemaskinen de hadde på barsel :P
I tillegg hadde jeg en manuell fra avent, som var grei å ha når den andre ikke ville.. (Snakker brystspreng på jobb, og en elektrisk brystpumpe som streiker.....)

Jeg hadde en manuell fra medela og var veldig fornøyd. Brukte den lite, men hvis jeg skulle noe spesielt og mannen skulle være hjemme med lillemann. Den holdt i massevis for meg:)

Kjøpte avent manuell, hadde ikke behov for mer enn det og gikk fort å pumpe ;)

Jeg brukte bare elektrisk sist da jeg måtte pumpe flere timer i døgnet i 3 mnd, hadde aldri hatt sjangs med en manuell, prøvde det først men la det fort ifra meg da det ble så slitsomt for handa i lengden,

Kjøpte avent sin elektriske da jeg kom hjem fra sykehuset. Var ganske fornøyd med den, men eneste sammenligningsgrunnlag jeg har, er melkemaskinen de hadde på barsel :p
I tillegg hadde jeg en manuell fra avent, som var grei å ha når den andre ikke ville.. (Snakker brystspreng på jobb, og en elektrisk brystpumpe som streiker.....)

Er det stor størrelseforskjell på elektrisk og manuell? Og hva er grunnen til den andre "ikke ville" ? :o
Er det tungvint å ha med den elektriske om man skal på besøk f.eks? Tenkte at man bare plugget den i på badet. :P

Er det stor størrelseforskjell på elektrisk og manuell? Og hva er grunnen til den andre "ikke ville" ? :o
Er det tungvint å ha med den elektriske om man skal på besøk f.eks? Tenkte at man bare plugget den i på badet. :P
Tar veldig liten plass begge :) google de :) de ligger nedpakka nå, så får ikke vist. Men jeg hadde utstyr til begge to i en sånn typisk gympose vi brukte på 90-tallet.. Vet ikke hvorfor den klikka, men den funka igjen neste gang jeg skulle pumpe :p tok liten plass, og jeg var veldig fornøyd. Funka med både batteri, og så hadde den ledning :)

Brukte både manuell og elektrisk. Trengs det mye pumping så var elektrisk enklest for meg. Men jeg lånte fra helsestasjonen. Lurer på at jeg skal kjøpe meg en denne gangen. :) Fint med tips:)

Har manuell.syns den funket helt greit.men nå pumpet jeg mest for å bare lette litt på trykket fordi j hadde så mye melk.om jeg skulle brukt for å lagre melken ville j npk kjøpt en elektrisk tror jeg!

Har manuell.syns den funket helt greit.men nå pumpet jeg mest for å bare lette litt på trykket fordi j hadde så mye melk.om jeg skulle brukt for å lagre melken ville j npk kjøpt en elektrisk tror jeg!
Det er jo litt enklere med den elektriske, men jeg pumpet også mye med den manuelle for lagring. Synes at utbyttet ble litt bedre med den manuelle. Men kanskje noe jeg bare innbiller meg ;)

Back
Topp