Brystpumpe

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Alle vordende mammaer som allerede er mammaer :happy:. Det er kanskje litt tidlig å spørre om dette, men jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med brystpumper. Er det lurt å ha det allerede før fødselen med tanke på å stimulere melkeproduksjonen hvis barnet tar dårlig i begynnelsen? Hvilken er best ? Hånddrevet eller elektrisk? Hvilken pumpe er best og hvorfor? Kanskje det er flere ting jeg ikke har tenkt på her siden jeg aldri har brukt en før :cat:.

Jeg kjøpte etter fødsel... Greit å vente så du vet hvor stort behov du har for pumpe...
Her har jeg en manuell, funka supert på meg og trengte ikke mer enn å av og til tømme for å ikke få betennelse eller pumpe om jeg skulle bort noen timer.
Mange sykehus har apotek og da kan du evnt kjøpe der og på sykehuset har de som du kan låne:)

Brukte manuell sist, kjøpte etter fødsel då eg hadde for mye melk til 2:-o

Jeg kjøpte meg en avent elektrisk pumpe med mulighet for manuell pumping, hadde ikke giddet kun manuell. Men er som unnle sier, du vet ikke behovet før etter fødselen. På en annen side kan det være greit å ta med på sykehuset for å få produksjonen i gang, ja du kan låne på sykehuset. Men tror jeg velger å ta med egen denne gangen.

Vi slet veldig med ammingen, ingen dans å roser. Minien måtte i lysbehandlig ett døgn noe som gjorde at jeg ikke fikk ammet skikkelig, for de på sykehuset bare gav meg MME og litt hjelp til amming for han var for slapp til å suge skikkelig., jeg tenkte ikke på å spørre etter en pumpe, ikke var det noen som foreslo det heller. De første dagene er avgjørende for å få opp en god melkeproduksjon.

Jeg prøvde begge deler, og for meg funket det best med manuell. Kanskje du kan få prøve på sykehuset før du drar hjem, eller hvis de har på helsestasjonen, så får du prøvd før du kjøper :)

Jeg var veldig glad jeg hadde pumpe klar hjemme når jeg kom hjem fra sykehuset :) jeg liker medela sine pumper aller best - og for meg fungerte det best med elektrisk. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person, hva behovet er, og når eller om man trenger det ;)

Vi kjøpte den dagen vi reiste hjem fra sykehuset, for de mente det var lurt å ha. Phillips elektronisk med mulighet for manuell. Jeg klarte aldri å bruke den manuelt.
Det beste er jo at barnet får suge hele tiden og på den måten øke produksjon. Pumpene "suger" på en litt unaturlig måte, som ikke stimulerer på samme måte. Også er nærheten med ungen en av grunnene til at melka flommer bedre.

Hadde Avent manuell, ble aldri helt venn med den, syns jeg håndmelket like bra

Jeg har medela swing, elektronisk brystpumpe, og kunne ikke klart meg uten! Den er helt fantastisk! Kjøpte den på salg før fødselen. Jeg brukte den MASSE i begynnelsen for å få opp melkeproduksjonen min som hadde litt startvansker. Babyen gikk mye ned i vekt og sovnet ved puppen. Så jeg pumpet når hun ikke diet og koppematet henne med de edle dråpene som kom ut. Brukte den også masse til å fryse ned melk, og det kommer jeg til å gjøre denne gangen også! Jeg elsker den pumpa <3

Jeg har medela swing, elektronisk brystpumpe, og kunne ikke klart meg uten! Den er helt fantastisk! Kjøpte den på salg før fødselen. Jeg brukte den MASSE i begynnelsen for å få opp melkeproduksjonen min som hadde litt startvansker. Babyen gikk mye ned i vekt og sovnet ved puppen. Så jeg pumpet når hun ikke diet og koppematet henne med de edle dråpene som kom ut. Brukte den også masse til å fryse ned melk, og det kommer jeg til å gjøre denne gangen også! Jeg elsker den pumpa <3

Jeg ønsket meg Mendela sist gang, men nekta og betale 3000 kroner for noe jeg ikke visste hvor lenge jeg kom til å bruke. Så på den nå også, men prisen er fortsatt litt for stiv i mine øyne.

Jeg ønsket meg Mendela sist gang, men nekta og betale 3000 kroner for noe jeg ikke visste hvor lenge jeg kom til å bruke. Så på den nå også, men prisen er fortsatt litt for stiv i mine øyne.
3000?? Tror jeg betalte under 700 kr med 30% rabatt jeg!

Der er flere modeller av medela pumpa - du trenger strengt tatt ikke den dyreste. Den billigste elektriske koster vel rundt 1300 på fullpris, så kan du jo vente på salg eller no - er jo god tid igjen enda :)

Jeg brukte medela forrige gang og var veldig fornøyd med den. Likte at man kunne velge elektronisk eller manuell.

Jeg kjøpte samme dag som vi dro hjem fra føden, medela swing elektrisk. Hadde ikke orket manuell siden det var pumping heeele tiden for å prøve å få opp produksjonen. Veldig enkel og grei å bruke, kan lett anbefale den.

jeg pumpa dag nr 2 pga for mye melk. - De lot meg ikke låne på sykehuset, for jeg kunne jo ikke ha for mye melk...

Jeg har en dobbelt elektrisk medela pumpe. Den er dyr, men jeg har pumpet MYE. Den har nå holdt til 5 barn (3 brukere) og regner med at den holder til en unge til...

Der er flere modeller av medela pumpa - du trenger strengt tatt ikke den dyreste. Den billigste elektriske koster vel rundt 1300 på fullpris, så kan du jo vente på salg eller no - er jo god tid igjen enda :)
Tenkte ikke på at det var flere modeller! Ha ha jeg begynte å lure på hvor swing kunne koste tre laken!

Back
Topp