Brystpumpe

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Hva bruker dere av brystpumpe? Manuell eller eletrisk? Bruker du ikke i det hele tatt?
Takker for alle meninger og erfaringer:D

Jeg prøvde først Medelas manuelle, fikk ikke ut en dråpe.
Fikk låne elektrisk pumpe av svigerinnen min, den funket som fjell.
Jeg har ikke nok melk til å fullamme, så den ble ikke brukt i mer enn noen uker. Nå får mini det jeg har, så fyller vi på med flaske etterpå.

Jeg prøvde først Medelas manuelle, fikk ikke ut en dråpe.
Fikk låne elektrisk pumpe av svigerinnen min, den funket som fjell.
Jeg har ikke nok melk til å fullamme, så den ble ikke brukt i mer enn noen uker. Nå får mini det jeg har, så fyller vi på med flaske etterpå.
Tror jeg skal la være å kjøpe manuell pumpe da i alle fall. Får vente å se om jeg trenger det:)

Tror jeg skal la være å kjøpe manuell pumpe da i alle fall. Får vente å se om jeg trenger det:)
Det kan være motsatt og. Jeg vil anbefale å se an om du trenger det, og, om mulig, få lånt en av hver type også hva som funker best for deg
:)

Anbefaler elektrisk pumpe da en kan regulere trykket osv.

Har medela swing og den virker kjempebra :)

Har selv elektrisk fra medela, har brukt den mye til begge guttene :-) kjøpte når jeg så behovet etter en ukes tid med nr 1 og hadde samme behovet nå med nr 2

Det kan være motsatt og. Jeg vil anbefale å se an om du trenger det, og, om mulig, få lånt en av hver type også hva som funker best for deg
:)
Kjøpte Medela manuell. Den var på tilbud. Fungerte veldig bra for å lette på brystspreng:)

Kjøpte Medela manuell. Den var på tilbud. Fungerte veldig bra for å lette på brystspreng:)
Ja, den koster vel 149 eller noe på apotek nå, da er det jo greit å teste. Bra den funket!

Jeg har avent elektrisk. Pumper bare hvis jeg har for mye melk og må få vekk litt, stort sett blir det ikke amming, men når det trengs fungerer den bra. Brukte manuell første gang, og syns det var mer arbeid.

Jeg bruker manuell fra medela. Funker greit her. Får ut et greit måltid på rimelig kort tid ( kjedelig å pumpe). Kun brukt for å opprettholde produksjon ved brystbetennelse og såre brystvorter i starten. Blir det behov for mer pumpe vil jeg nok vurder elektrisk

Fikk låne en avent elektrisk av en venninne, men jeg får ikke til å pumpe så jeg har gitt opp hele greia. Glad jeg ikke kjøpte selv.
Ikke tar hun flaske heller

Jeg har mendela swing elektrisk. Er veldig fornøyd så langt! Bruker den for å øke melkeproduksjonen og gir frøkna fra liten kopp. Vi kom hjem fra sykehuset idag og jeg er SÅ glad for at jeg allerede hadde kjøpt pumpe!

Har også medela elektrisk. Er glad jeg hadde i hus, pumpet når jeg hadde brystbetennele og pga vonde sprekker.

Nå pumper jeg hvis pappan må mate når jeg er borte.

Kjøpte akkurat Avent elektrisk. Problemet mitt er at jeg synes det er såå kjedelig. 10 minutter på hver pupp virker som en evighet.

Bruker Avent sin manuelle. Har ikke behov for noe mer, går raskt unna å pumpe de få gangene jeg trenger det, Max 10 minutter til sammen ;)

Jeg har avent sin elektriske brystpumpe. Er sånn ca medio fornøyd med den. Det tar veldig lang tid å pumpe seg, vet ikke om dette er pumpen sin feil. Jeg hadde nok kjøpt meg en manuell pumpe skulle jeg handlet på nytt. Tenker at dette er lettere å ta med seg, feks. om man skal ut på et eller annet og ikke får ammet på en stund. De elektriske bråker som et fjøs!! ;) Lykke til :)

Jeg anbefaler elektrisk :) Hadde den fra Avent, som både var elektrisk og manuell sist, og var veldig fornøyd med den :)

Back
Topp