Brystpumpe?

Suaswix

Andre møte med forumet
Hei jenter!! :)
Er det noen av dere som har noen anbefalinger når det kommer til brystpumpe? Hva er best, enklest og mest for pengene?
Elektrisk eller manuell?
Enkel eller dobbel?

Håper på erfaringer eller tips av alle slag:)

Forrige gang hadde jeg først manuell pumpe fra avent, som jeg raskt kvittet meg med da jeg syntes den var noe herk. Kjøpte så medela elektrisk pumpe, enkel, og var veldig fornøyd!

Sent from my iPhone using BV Forum

Trur det er smak og behag! Kjøpte medela elektrisk med nr 1, følte ikkje at eg fikk ut nok melk med den! Fikk låne meg ei avent manuell, kom mykje meir melk med den :) har litt større pupper, so kan ha noke med det?!? Lånte meg manuell sist svangerskap, men pumpa ikkje so ofte da! Gjekk litt bedre med amminga i starten!

Ipaden min <3

Trur det er smak og behag! Kjøpte medela elektrisk med nr 1, følte ikkje at eg fikk ut nok melk med den! Fikk låne meg ei avent manuell, kom mykje meir melk med den :) har litt større pupper, so kan ha noke med det?!? Lånte meg manuell sist svangerskap, men pumpa ikkje so ofte da! Gjekk litt bedre med amminga i starten!

Ipaden min <3

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, at størrelse skulle ha noe å si, men det er absolutt logisk! Takk:)

Hadde medela swing. Hadde dårlig med melk i utgangspunktet, så syns den va dårlig i forhold t den dobla dei hadde på sykehuset.

Svigerinna mi sa at den manuelle var helt ubrukelig for henne. Hun har medela elektrisk og er fornøyd med den.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg hadde en manuell sist, men hadde aldri behov for den.. Så jeg kjøper ingen før jeg ser jeg skulle trenge det

Hadde en manuell fra avent.
Men følte de var best de medela elektriske jeg fikk bruke på sykehuset :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Prøvde en manuell sist gang, men fikk det rett og slett ikke til. Ble altfor dårlig sug i den. Måtte pumpe til jeg fikk krampe i hånda! For meg funket det greit med bare håndpumping.
Har aldri prøvd elektrisk brystpumpe, men de jeg kjenner som har slitt med amming sier de suger bedre.
Jeg kommer heller ikke til å bruke penger på brystpumpe før jeg evt. ser at jeg har behov for en.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg er litt usikker på hvilken jeg skal ha, men skal ha elektrisk værtfall. Alle mine venninder sverger til det, så jeg velger å høre på dem. Tenker på medela, men vi får se. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har ingen erfaring, men er det ikke sånn at man kan prøve de forskjellige på sykehuset? Mener å ha hørt det, men uansett så ser vi ann behovet når det evt dukker opp :-):-)

Jeg brukte manuell sist , å jeg hadde ikke store pupper den gangen :rolleyes: :-P men det fungerte godt hvertfall.

Jeg har ingen erfaring, men er det ikke sånn at man kan prøve de forskjellige på sykehuset? Mener å ha hørt det, men uansett så ser vi ann behovet når det evt dukker opp :-):-)
Tror de kun har medela sine elekriske på st.olavs ihvertfall :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Sniker :) jeg kjøpte avent sin manuelle, men den funker dårlig syns jeg! Kom lite melk og fikk vondt. Ettersom jeg var avhengig av av å få ut mye melk ( baby ville ikke suge) skaffet jeg meg en elektrisk. Leide brystpumpen av babyshop. Den var knall bra, kjempe fornøyd! Mener å huske det var merket medela. Den pumper begge brystene samtidig om man har behov for det. Men det blir dyrt i lengden, tror jeg betalte 30kr pr døgn!

Sniker :) jeg kjøpte avent sin manuelle, men den funker dårlig syns jeg! Kom lite melk og fikk vondt. Ettersom jeg var avhengig av av å få ut mye melk ( baby ville ikke suge) skaffet jeg meg en elektrisk. Leide brystpumpen av babyshop. Den var knall bra, kjempe fornøyd! Mener å huske det var merket medela. Den pumper begge brystene samtidig om man har behov for det. Men det blir dyrt i lengden, tror jeg betalte 30kr pr døgn!

Ja, og leie var jo heller ikke dumt så får man også prøvd seg frem:) Tror jeg kommer til å ende opp med elektrisk også; )

Jeg hadde en manuell avent sist. Syntes den fungerte greit, men kom litt an på dagen hvor lett det gikk å pumpe. Den var bare lånt, så nå bestemte jeg meg for elektrisk. Kom over et kjempe tilbud på avent sin, og impulskjøpte den. Første gang jeg prøvde den fikk jeg nesten ikke ut noe, men andre gang skjønte jeg litt mer av knappene og da fungerte den super godt :)

Jeg hadde en manuell avent sist. Syntes den fungerte greit, men kom litt an på dagen hvor lett det gikk å pumpe. Den var bare lånt, så nå bestemte jeg meg for elektrisk. Kom over et kjempe tilbud på avent sin, og impulskjøpte den. Første gang jeg prøvde den fikk jeg nesten ikke ut noe, men andre gang skjønte jeg litt mer av knappene og da fungerte den super godt :)
Åh! Så bra! Merker at jungelen blir litt mer overkommelig når en får lest mer om hva folk har opplevd å ikke bare tester og artikler ;)

Har hørt om flere som følte manuell pumping ble for tungvint. Jeg hadde medela swing (elektrisk) sist, men flesker til med dobbel pumpe denne gangen. Tok sånn tid med en av gangen. Ikke alle som får bruk for pumpe, men jeg syns det var greit i forhold til å kunne ta seg et glass vin, eller å la pappan få litt ansvar for matingen av og til.

Før jeg fikk førstemann kjøpte jeg en manuell fra Dr. Brown (på apotek). Jeg endte opp med en prematur baby og pumping i flere måneder, så da var den manuelle uaktuell. Fikk knapt noe ut med den! På sykehuset brukte jeg en dobbel medela elektrisk pumpe og den var veldig bra (men for dyr å kjøpe). Etter jeg kom hjem fikk jeg låne en eldgammel og kjempestor dobbel elektrisk pumpe fra helsestasjonen, rene meieriet ;) Den fungerte også godt, men aner ikke merke på den og den er heeelt sikkert ikke å få tak i lenger, hehe :)

Før andremann kom, kjøpte jeg en brukt Medela swing. Den var ikke så dyr, og fungerte myyyye bedre enn den manuelle jeg har :) Den er ikke dobbel, men for pumping en sjelden gang er det godt nok for meg i alle fall. Dersom det blir "fullpumping", er nok en dobbel å foretrekke.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp