Brystpumpe

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Er dette noe jeg bør ha klart til fødselen, eller er det greit å kjøpe det ved behov?
Virker som om det er noe de fleste bruker/må ha.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tror det er greit å ha klart før fødsel. Ser for meg melkespreng alleredr første natta :p

Sent from my iPhone

Det var det første vi kjøpte når vi kom hjem fra sykehuset så sikkert greit å ha det før :) Kjøp elektrisk!! De manuelle er en del billigere men fytti for en jobb... :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Smart spørsmål. Det hadde ikke jeg tenkt på å anskaffe før fødsel, men burde kanskje revurdere det ja ;)

Ja, det er jo litt vanskelig, synes jeg. Vet jo aldri hvordan disse puppene blir :P

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg kjøpte før, men hadde ikke bruk for den før jeg skulle på reunion fest 4 uker etter fødselen :p
Men det er så forskjellig fra gang til gang og kvinne til kvinne. Noen har så melkespreng med en gang, og føler de må få pumpet ut litt. Men når det er sagt, så fikk jeg beskjed om ikke å bruke pumpe om jeg hadde melkespreng, det beste var å klemme ut med fingerene. Om du pumper for mye, så blir det bare værre, da kroppen tror du trenger mer melk, og produserer mer :D

Jeg hadde virkelig bruk for pumpe sist. Da hadde jeg en håndpumpe og det var skikkelig tungvint og tidkrevende. Har nå anskaffet meg en elektrisk :)

Kjøpte før fødsel sist, men fikk ikke ammet. Så denne gangen venter jeg å ser om det trengs.

Spurte jordmor i dag om hva jeg bør ha i forhold til amming i starten. "Ingenting" svarte hun. Jeg må vel ha amme bh og innlegg hvertfall? -Ja, du kan kjøpe en amme-bh, men ikke noe innlegg og ikke noe pumpe eller noe annet. Følte jeg fikk sånne svar på alt jeg spurte om. Jeg har ikke lyst til å belage meg på shopping på vei hjem fra sykehuset. Er så mange som reagerer hvis man kjøper inn noe på forhånd. Sender jeg mannen på babyshopping når den er født kommer han vel hjem med ting fra barneavdeling på biltema.. Synes det er hyggelig å ha ting litt klart jeg.

kjøpte pumpe på forhånd, brukte den allerede første timen når vi kom hjem pga supersår brystvorte.
men hadde kjøpt avent i dag om jeg skulle kjøpe ny. har medela sin og liker ikke den delen som ligger mot puppen. avent sin er mer anatomisk tilpasset. elektrisk!

Kjøpte når eg hadde fikk behov sist gang. Brukte den når eg fikk brystbetennelse og så brukte eg den litt for å fryse ned litt å ha på lur :)
Om en har butikker i nærheten som selger så ville eg absolutt ha ventet.

Hmm. Tror jeg ender opp med å kjøpe før fødsel da. Kjekt å ha, kanskje. Blir nok manuell på meg. Den elektriske koster jo ganske mye mer, og jeg vet jo ikke om jeg får bruk for det i det hele tatt. Får heller kjøpe elektrisk om behovet skulle være såpass :)

Har hatt ved begge to tidligere, minimalt brukt. Går fint ann å tømme seg litt ved håndpumping i dusjen også:) og som ei nevnte over her, pumper du ut pga spreng produseres det bare like mye igjen fordi kroppen tror beibin trenger det. De få gangene jeg har brukt pumpe har vært pga fest elr noe, og det har jeg ikke tenkt med det første;)

Jeg hadde før fødsel begge gangene, og angrer ikke. Brukt både enkel og dobbelpumpe flittig med begge barna.

Jeg har ikke tenkt til å kjøpe det før fødselen. Får se an behovet og hva vi trenger før vi handler det.

Jeg kjøpte på vei hjem fra sykehuset sist, håndpumpe. Skikkelig tungvindt men man skal jo helst ikke pumpe så mye om man ammer. Min ville ikke amme første uka for han støtet meg bort( sykehuset hadde glemt kompress inni meg) så da var den kjekk men da hadde jeg trengt en som gjorde jobben selv;) så kanskje greit å vente se om man har apotek i nærheten. Så kan noen bare stikke å kjøpe.

Spurte jordmor i dag om hva jeg bør ha i forhold til amming i starten. "Ingenting" svarte hun. Jeg må vel ha amme bh og innlegg hvertfall? -Ja, du kan kjøpe en amme-bh, men ikke noe innlegg og ikke noe pumpe eller noe annet. Følte jeg fikk sånne svar på alt jeg spurte om. Jeg har ikke lyst til å belage meg på shopping på vei hjem fra sykehuset. Er så mange som reagerer hvis man kjøper inn noe på forhånd. Sender jeg mannen på babyshopping når den er født kommer han vel hjem med ting fra barneavdeling på biltema.. Synes det er hyggelig å ha ting litt klart jeg.

Sniker fra mars:) jeg syns det var gull verdt med ammebh. Kjøp noen myke og sømløse, du har ikke lyst til å ha noe som strammer. Jeg er veldig fornøyd med Bravado sine. Vil også anbefale ullinnlegg og engangsinnlegg. Når du ammer på den ene siden renner/drypper det på den andre. Har prøvd en del forskjellige engangsinnlegg og liker libero sine best.

Veldig forskjellig om man trenger pumpe. Jeg kjøpte og hadde behov for den med en gang. Mini fikk gulsot og orket ikke å suge, så måtte pumpe og gi han flaske.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sniker fra mars:) jeg syns det var gull verdt med ammebh. Kjøp noen myke og sømløse, du har ikke lyst til å ha noe som strammer. Jeg er veldig fornøyd med Bravado sine. Vil også anbefale ullinnlegg og engangsinnlegg. Når du ammer på den ene siden renner/drypper det på den andre. Har prøvd en del forskjellige engangsinnlegg og liker libero sine best.

Veldig forskjellig om man trenger pumpe. Jeg kjøpte og hadde behov for den med en gang. Mini fikk gulsot og orket ikke å suge, så måtte pumpe og gi han flaske.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Takk for mer oppklarende svar :):):)

Back
Topp