Brystpumpe?

Motherhood90

Flørter med forumet
Til dere som har barn fra før: er det lurt å ha brystpumpe klar før fødselen? Elektrisk, manuell? Evt et merke dere anbefaler?

Elektrisk. Jeg var veldig glad jeg hadde. Kanskje noen du kan låne av i starten for å se om du trenger? Vet også at mange apotek leier ut. Jeg hadde avent. Ok, men ikke topp. Kjøpte også sånn stor, grønn som de har på sykehuset. Husker ikke helt merket. Mulig det er sånn du kan leie på apotek.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde ikke bruk for med nr1 men nr2 var jeg avhengig. Klarte ikke med den manuell jeg hadde fått av naboen til svigers men fikk låne elektrisk av helsestasjonen i min hjemkommune side i bokommune min var alle utleid. I hjemkommunen min kjenner jeg helsesøstera og det var ikke andre med baby der som hadde behov. Du kan nok vente til behovet melder seg før du eventuelt kjøper. Dumt og kjøpe noe man ikke trenger. En venninne av mg hadde medela sin elektriske og anbefalte den veldig :)

Jeg har manuell og elektrisk pumpe, men det var bare fordi naboen skulle kvitte seg med det veldig billig :) tenkte at jeg sikkert bare kan selge det igjen eventuelt :) ga hele 400kr...

Jeg hadde, hadde virkelig ikke trengt. Jeg ville sjekka litt før fødsel, hvordan det er med mulighet for leie på helsestasjonen f.eks slik at du raskt kan få tilgang til en om du skulle trenge det. De pengene jeg brukte på pumpe var hvertfall bortkasta.

Jeg hadde ikke behov for pumpe før jenta ble noen måneder. Har derfor en elektrisk og vil nok anbefale det fremfor en manuell. Men se det an du. Behovet oppstår neppe så akutt at du MÅ ha en pumpe på minuttet ;) Håndmelking fungerer som en god nødløsning.

Tror seriøst jeg hadde dødd om jeg ikke hadde hatt pumpe ;-) Hadde noe helt inni granskauen mye melkeproduksjon. Det kom over natta dagen jeg kom hjem fra sjukehuset. Satt om natta og grein og pumpa mursteinspupper. Ungen klarte ikke å drikke nok til å holde unna. Hadde spreng og begynnende brystbetennelse. Ville iallfall vært sikker på at jeg hadde rask tilgang på pumpe. Håndmelking holdt dessverre ikke unna. Kanskje ei venninne har ei pumpe du kan låne i starten?

Tror jeg ville vente med innkjøp av det. Jeg betalte 800 for noe som aldri ble brukt. Unødvendig. Trenger du det så er det ikke så vanskelig å gå ut å kjøpe det etter kidden er kommet! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har medela swing, elektrisk pumpe etter første :) Veeldig fornøyd :) Brukte den ikke mye i starten, men den var etterhvert svært kjekk ved tette melkeganger dersom minsta sov :) Frøs også ned mye melk, som jeg brukte når jeg når jeg lagde egne middagsglass senere, og dersom jeg skulle bort :)

Jeg skulle kanskje ønske jeg hadde dobbel :) (Melka spruta ut av det andre brystet når jeg pumpet), men det går jo greit med en liten kopp under der også :D

Takk for at dere ville dele erfaringene deres :) tenker å kjøpe ei brukt pumpe i tilfelle jeg ikje får bruk for den :) jeg tenker alltid føre-var, hehe :)

Back
Topp