Brystpumpe

Lavendel

To søte små gleder på vei.
Noen som har erfaring med brystpumper?
Lurer på om hvilke pumpetyper som er bra og om det er lurt å gå til innkjøp av en ...

Kjøpte agent sin elektriske pumpe sist, men jeg fikk aldri ut særlig mye melk, hadde ikke verdens største produksjon... Her var babyen den beste til å dra ut melka;P kjøpte den etter hun var født, og det ble den fordi den var lettest tilgjengelig;) har hørt mye bra om medela sine pumper.. Sjekk ut de før du evt kjøper:) brukte min minimalt, det skal sies ihvertfall! Mn kjekt hvis man skal noe og babyen må få flaske, så er det greit å få av trykket i jura når man kommer hjem :)

Jeg kjøpte en avent håndpumpe før førstemann ble født, men da jeg måtte jobbe hardt med å få opp melkeproduksjonen gikk jeg til innkjøp av en medela swing pumpe (elektrisk), fikk uansett ikke ut en dråpe med håndpumpa før melka var på plass.

Min anbefaling er derfor å vente å se ann behovet, får jo kjøpt etter babyen er kommet så finner man kanskje lettere ut hvilken man bør ha. (kjenner mange som har vært fornøyd med håndpumpe)

Har bare enkel pumpe, så vet ikke hvor effektivt det er med to, men kan være lurt å avvente og se an behovet litt.. Å det går an å leie dobbelpumpe hvis du får behov for det, ihvertfall går det an her i Trondheim, på ammepoliklinikken ( eller noe sånn ) :)

Veldig effektivt med to. Jeg lånte dobbel medela sist. Jeg var veldig fornøyd. Nå er hun jeg lånte av sist også gravid så jeg kjøper meg en enkel elektrisk medela denne gangen.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Har bare enkel pumpe, så vet ikke hvor effektivt det er med to, men kan være lurt å avvente og se an behovet litt.. Å det går an å leie dobbelpumpe hvis du får behov for det, ihvertfall går det an her i Trondheim, på ammepoliklinikken ( eller noe sånn ) :)

Leie er genialt. Spørs om ikke jeg skal gjøre det og teste ut hvordan det funker etter at bebysene har kommet :)

Takk for svar :)
Sparer man masse tid med doble pumper?

Jeg brukte vel 12 når jeg tok begge samtidig og 16 min når jeg tok en og en pupp etter hverandre. Hvis jeg skulle ha de helt tomme vel å merke. Typ 4 dl
Ny termin 03.02.14

Jeg brukte vel 12 når jeg tok begge samtidig og 16 min når jeg tok en og en pupp etter hverandre. Hvis jeg skulle ha de helt tomme vel å merke. Typ 4 dl
Ny termin 03.02.14

4 minutter er ikke all verden. Kan komme langt med enkel pumpe da :)

Ser ut som de fleste har brukt elektrisk Madela :)
Babyshop har visst pumpeutleie i enkelte butikker. Får dra innom der senere i dag og høre.

Det er lagring og pappamating jeg tenkte mest på. Vet ikke hvordan det blir med to som skal ha melk samtidig. Mulig pappa må kanskje trå til litt med flaske på en :)

Det er lagring og pappamating jeg tenkte mest på. Vet ikke hvordan det blir med to som skal ha melk samtidig. Mulig pappa må kanskje trå til litt med flaske på en :)
Da anbefaler jeg medela. De anbefalte den på sykehuset da tanteungen min ble født over 5 uker før tidlig. Ligner veldig på puppen de smokkene så man kan sjonglering uten at ungen blir forvirret.. funka på også, selv om hun er født på termin.
Jeg liker ikke manuell. Da lar jeg heller være.
Ny termin 03.02.14

Du kan forresten gjøre noen kupp på finn.no

Ny termin 03.02.14

Jeg kjøpte tilslutt medela dobbel pumpa da jeg sleit med å få melka opp.. Gullinvistering, ;)

Da blir det leie av madela pumpe på babyshop :) Takk for svar snille dere.

Jeg leide en av et merke jeg ikke har sett til salgs når jeg kom fra sykehuset (På sykehuset hadde de egen), den var veldig effektiv. Jeg ble ikke i nærheten av babyshop, men det jeg vet er at det er forskjell på hvilken pumpe som passer til oss. Lykke til med pumpet, kan tenke meg at det er kjekt når man har to ;) Jeg brukte også min (avent elektriske kan også brukes manuelt) når jeg skulle ta av for spreng om jeg var borte, eller når jeg etter hvert begynte å lage noe mat til junior. Helt gull om man får det til :)

Back
Topp