Brystpumpe

ventepåminførste

Blir kjent med forumet
Har dere eller kommer dere til å skaffe dere brystpumpe til babyen kommer?
Og dere som har små fra før, har dere brukt pumpe?

jeg vil si at det kan være lurt å få tak i brystpumpe...
da jeg fødte førstemann plagdes vi veldig med å amme, jeg ble pumpet på sykehuset slik at jeg fikk i gang melkproduksjonen. da vi kom hjem ville ikke gutten suge og jeg prøvde alt.. klokken 12 på kvelden holdt jeg på å dø av brystspreng, og kom heldigvis på ei venninne som hadde pumpe. heldig for meg hadde hun ikke sovnet enda og jeg fikk pumpet meg, å for en lettelse, hva hadde skjedd hvis ikke hun hadde vært våken :P mn de fleste får vel til å amme da...

Ja,den er allerde kjøpt :)
Har vært helt nødvendig for meg, iallefall forrige gang...
Brystspreng kan være forferdelig vondt, og gutten min sov mye, så var nødt til å lette på trykket når han bare sovnet ved puppen.

Har også lett for å få brystbetennelse (fikk det 2 ganger med første mann, og 3 ganger med andre mann) og da er brystpumpa helt nødvendig for meg for å få ut alle "klumpene" ....

Har hatt Basson sin eletriske pumpe var kjempefornøyd med den.. Men den ble ødelagt rett før ammeslutt denne gangen. Nå har jeg kjøpt Avent (eletrisk)

Vil jo gjerne amme, men kanskje jeg skal få tak i en pumpe da. Å ha i tilfelle.... Høres ut som dere har gode erfaringer på ha pumpe i hus

Har kjøpt elektrisk pumpe. Medela sin. Sist hadde jeg avent sin elektriske (kan og brukes manuelt), og var ikke fornøyd. Har hørt mye positivt om medela sin, så jeg er spent på hvordan det blir:) Mange anbefaler å ikke kjøpe pumpe før man vet om man vil få behov for det eller ikke. Det rådet fulgte jeg sist, og endte opp med ekstrem brystspreng og kraftig betennelse da jeg ikke fikk tømt brystet skikkelig. Babyen hadde feil teknikk, og klarte sugingen veldig dårlig. Hadde kanskje begynt med en manuell pumpe, til man ser hvordan behovet blir.. Er ikke alle som trenger brystpumpe:)

Har ikke fra før og kommer ikke til å kjøpe. Enten så går ammingen på sykehuset( der har de pumpe) eller så går det ikke . Sitter ikke hjemme i 4 uker og gråter med brystpumpen( vi leide fra hs) mens melkeproduksjonen aldri tar seg opp. Jeg har et barn fra før av og ta meg av

Jeg ammet barnet mitt det første året, og fullammet de første 6 mnd. Brystpumpen var en nødvendighet å ha i de tilfeller barnet ikke klarte å tømme brystet skikkelig, jeg fikk spreng osv. Jeg hadde masse melk, så jeg frøs også ned endel, kjekt å ha "på lager" om man har for lite i brystet i perioder eller skal benytte seg av barnevakt og flaskemating. Hadde absolutt ikke klart meg uten, og kommer nok til å investere i en av litt bedre kvalitet denne gangen ( brukte manuell fra avent og medela, begge røk i perioden).

Har en fra forje gang det var aktuelt. Brukte den mye, fordi jeg gikk på skole. Endte med soppinfeksjon til slutt. SÅ denne gangen skal heg heldivis ikke pumpe så mye :S
SYns ikke alltid det var like enkelt å få det til., jeg presset masse. skulle nok (varmet opp) brystene litt mer før jeg satte i gang

Jeg har medela sin elektriske etter jenten min. Den var jeg totalt avhengi av, pga at melkproduskjsonen min var enorm, så hun klarte aldri å tømme brystene helt. Så jeg pumpet og hadde lager i frysen (Helt genialt, så kunne pappaen mate og jeg kunne dra på en liten shopping runde alene o.l)

Brukte den også hvis jeg skulle ut med venninner og drikke litt, må jo tømme brystene da også, men kan jo såklart ikke bruke melken da.

Jeg kjøpte en manuell brystpumoe fra avent før jeg fikk henne, men siden jeg måtte pumpe så mye, så fikk jeg rett og slett senebetennelse av den manuelle, så den solgte jeg videre og skaffet meg en elektrisk :) Jeg kan også anbefale Medela sin :)

Jeg kjøpte en manuell brystpumoe fra avent før jeg fikk henne, men siden jeg måtte pumpe så mye, så fikk jeg rett og slett senebetennelse av den manuelle, så den solgte jeg videre og skaffet meg en elektrisk :) Jeg kan også anbefale Medela sin :)

Signerer! Avents manuelle brystpumpe er noe skikkelig ræl. Må aldri kjøpe! Elekrisk er noe helt annet.

Brukte pumpe en del selv av stort sett de samme grunner som dere andre:) Kjekt å ha!

Signerer! Jeg fikk senebetennelse etter tre pump med Avents manuelle. Anbefales på ingen måte!! Elektrisk derimot - noe helt annet.

Kjekt å pumpe når man må tømme seg fordi man ikke er i nærheten av babyen eller fordi man vil ta seg litt vin:)
(Ja, jeg gleder meg til det)

Sist brukte jeg avent sin manuelle brystpumpe som funket bra men ble litt sliten i lengden så nå har jeg kjøpt meg den elektriske fra avent, litt mer luksus i hverdagen Håper den er bra, gleder meg til å få prøvd den når frøkna kommer

Det er dyrt, så jeg tenkte evt. å leie, men det er kjekt å ha synes jeg.

Jeg ville kanskje ikke brukt masse penger på en pumpe før jeg hadde vist om jeg trenger det, jeg har fått både elektrisk og manuell så jeg har liggende, men det er kun på søndager du ikke får kjøpt det og om du MÅ pumpe en kveld eller søndag er det to muligheter, håndpumpe som ikke er sååå vanskelig, eller så kan man dra inn på sykehuset og pumpe..

Jeg har fra forrige gang. Hadde vel aldri behov for det, puppa mine visste ikke hva melk var så det var jo nesten ingenting der. Men jeg prøvde jo. Og skal prøve igjen. :-)

Har du ikke kjøpt, får du alltids leid på helsestasjon eller noe:-)

Hadde manuell pumpe sist som jeg ikke hadde klart meg uten! Denne gang har jeg investert i en elektrisk pumpe...så nå kan brystbetennelsen bare komme - jeg er forberedt! :D

Etter et par omganger med brystbetennelse fikk jeg levert en god del litere med morsmelk til prematuravdelingen på sykhuset også....

Jeg syns det er veldig vanskelig å pumpe med manuell pumpe, jeg har den fra avent. Brukte sikkert en halv time på å fylle flasken. Med medela sin elektriske tar det maks fem minutter. Jeg hadde masse melk og leverte til prematuravdelingen. Da fikk jeg låne dobbelpumpe av de, utrolig greit. Men var allikevel glad for at jeg hadde min egen, for man kan bare levere melk til barnet er nesten syv måneder, da er ikke melka næringsrik nok lenger for de bittesmå. Og jeg fikk et par brystbetennelser etter det, og trengte da å tømme brystet hver andre time. Sønnen min tømte det som regel, men jeg la han til den vonde puppen hver gang, og måtte tømme den gode med pumpe for den ble jo helt sprengt.

Back
Topp