Brystpumpe

litjpia.tm

Elsker forumet
Lurer på om noen har noen erfaringer med brystpumper jeg? Hva er lurt/ikke lurt? Hvilket merke har du god erfaring med?

Avent sin manuelle brystpumpe funket greit forrige gang, men skal ha meg elektrisk denne gangen[:)]

Lånte en Avent håndpumpe forrige gang men jeg brukte den nesten ikke..skal se om jeg får lånt meg en denne gangen også. Synes den fungerte helt greit. Hva skal man egentli med en elektrisk pumpe? Hvis man pumper seg mye så øker jo produksjonen og da må man jo bare fortsette å pumpe hele tiden?

ORIGINAL: Tupsi84

Lånte en Avent håndpumpe forrige gang men jeg brukte den nesten ikke..skal se om jeg får lånt meg en denne gangen også. Synes den fungerte helt greit. Hva skal man egentli med en elektrisk pumpe? Hvis man pumper seg mye så øker jo produksjonen og da må man jo bare fortsette å pumpe hele tiden?

Er nok litt lettere....men sant det du sier der .... søstermi sa det samme.... skal få den manuele hennes... så får vi se [:D]

Jeg hadde en Avent manuell (har den jo enda da), men huff.. Det blei stress altså. Funker sikkert fint for å pumpe en gang iblant, men ikke istede for amming. Da vil jeg anbefale en elektrisk. Min begynte nemlig å knirke etter et par dager, og funka generellt dårligere.. 

Jeg har medela sin elektriske, Swing. Hadde ikke overlevd med manuell men har fått en manuell av ei venninde som backup. Kan jo være kjekt å ha det også.

Denne gangen skal jeg pumpe fast hver morgen for å ha litt ekstra å gå på til kveldene. Vi hadde den "magiske" skriketimen hver eneste kveld en periode og det var ikke akkurat hverken hyggelig eller roende for mor eller barn. Så nå skal vi ha ekstra mat å spe på med. Ja, man øker produksjonen men det gir deg også et lager til backup når det trengs. Og plutselig trengs det.

Da snuppa var 3 mnd hadde jeg plutselig for lite melk og da var det nærmest umulig å øke igjen samme hvor mye jeg prøvde... Når man først har for lite melk og prøver det meste blir det fort stress for kroppen noe som igjen fører til mindre melk and so it goes[&:] Men det gikk nå på et vis til slutt da. Ammet til hun var 10-12 mnd (husker ikke helt når vi slutta)..

Jeg får låne Avent sin elektriske av ei venninne, og hun har vært strålende fornøyd med den [:)]

Jeg har medela sin elektriske, mest pga hånda mi som ikke fungerer så bra. Men jeg var ganske fornøyd med den. Ikke noe stress, og så kan man velge mellom å ha den batteridrevet eller strømdrevet. Søstera mi fikk låne den og kjøpte seg manuell. Hun likte best den manuelle, så jeg skal få låne den nå. Så finner jeg ut hva som passer meg best. Syns det ble ltt voldtsomt å kjøpe begge deler.

Jeg har Avent manuell pumpe fra sist. Syns den var enkel og fin å bruke, men jeg slet veldig med ammingen så jeg fikk ikke brukt den så mye som jeg skulle ønsket. Så denne gang skal jeg kjøpe meg en elektrisk en, enten Avent eller Medela. Jeg liker veldig godt systemet til Avent, med flaskene som festes rett på, og fryseboksene som også kan festes rett på, og så når man er ferdig å pumpe er det bare å koble fra frysekoppen, ha på lokk og peise den i fryseren[;)]

Lånte ei manuell fra Dr. Browns. Enten var pumpa elendig, ellers er ikke mine pupper laget for pumping. Fikk aldri ut mer enn ca 20 ml så orka ikke prøve. Jenta mi ville ikke ta flaske heller så det var ingen vits.

ORIGINAL: Tupsi84

Jeg skal ha Elektrisk denne gang for sist hadde jeg ikkje det å da pumpa jeg å frøs det så jeg hadde viss jeg skulle ut en tur en dag eller noe sånn.... [:)]

Hadde Avent sin sist [:D]

Jeg har avent manuelle pumpe liggende. Vel brukt da snuppa bare spiste morsmelk på flaske de 4 første månedene, før hun endelig tok puppen! Husker jeg var veldig fornøyd med den manuelle pumpa!

Prøvde også elektriske pumper den perioden, (medela?) men fikk nesten ikke ut noe melk med de.

Denne ganngen håper jeg virkelig å slippe noen som helst form for pumping... [8D]

Jeg kjøpte en manuell fra medela forrige gang, funket til sitt formål iallefall[8D] Men om det blir pumping denne gangen og, så blir det innvestert i en elektrisk tror eg.

ORIGINAL: Juhuuuuu!!!

Jeg har medela sin elektriske, Swing. Hadde ikke overlevd med manuell men har fått en manuell av ei venninde som backup. Kan jo være kjekt å ha det også.

Denne gangen skal jeg pumpe fast hver morgen for å ha litt ekstra å gå på til kveldene. Vi hadde den "magiske" skriketimen hver eneste kveld en periode og det var ikke akkurat hverken hyggelig eller roende for mor eller barn. Så nå skal vi ha ekstra mat å spe på med. Ja, man øker produksjonen men det gir deg også et lager til backup når det trengs. Og plutselig trengs det.

Da snuppa var 3 mnd hadde jeg plutselig for lite melk og da var det nærmest umulig å øke igjen samme hvor mye jeg prøvde... Når man først har for lite melk og prøver det meste blir det fort stress for kroppen noe som igjen fører til mindre melk and so it goes[&:] Men det gikk nå på et vis til slutt da. Ammet til hun var 10-12 mnd (husker ikke helt når vi slutta)..

Denne kjøpte jeg forrige gang og skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg ikke gadd å bruke de ekstra 400,- på elektrisk første gangen. Pumpet mye mer 1 gang ettersom jeg ammet mye lenger, hadde et lite lager på frysen og var innmari kjekt når man skulle ha barnevakt eller som Juhuuu skriver, at de trenger litt mer og du har gått tom.

Back
Topp