Brystpumpe, tåteflasker og elektrisk sterilisator

DinoMom

Andre møte med forumet
Jeg har kjøpt Medela Swing Maxi, men vurderer å kjøpe flasker fra Dr Browns da jeg har fått disse sterkt anbefalt. Noen som vet om de passer til Medela-pumpa?

Og ser dere det nødvendig å kjøpe elektrisk sterilisator eller like greit å koke?

Hilsen førstegangsfødende i babyutstyrsjungelen :smiley-ashamed004

Jeg har også medela pumpa. Og jeg tror det er bare medela som passer til den. Men jeg skal bruke avvent plasker og tenker at da pumper jeg i medela, også tømmer jeg det bare over i avvent etterpå. Frysebegerne til avvent er mye bedre enn posene til medela har jeg hørt.

Sniker.

Det er kun Medela-flaskene som passer til Medela-pumpe, men du kan fint helle over på andre flasker og gi :) Vi bruker bare Dr. Brown’s og liker de veldig godt. Anbefaler også sterkt sterilisator om du skal gi mye flaske og pumpe mye! Du slipper og passe på den som du må med koking.[/QUOTE

Også førstegangs og veldig uviten. Skal melk som du pumper kokes?!

Jeg har kjøpt Medela Swing Maxi, men vurderer å kjøpe flasker fra Dr Browns da jeg har fått disse sterkt anbefalt. Noen som vet om de passer til Medela-pumpa?

Og ser dere det nødvendig å kjøpe elektrisk sterilisator eller like greit å koke?

Hilsen førstegangsfødende i babyutstyrsjungelen :smiley-ashamed004
Sniker. Like greit å koke om du bare skal bruke i ny og ne. Her pumper jeg litt innimellom og gutten får kun flaske når jeg skal ut på noe, så kanskje en gang annenhver uke. Da pumper jeg i medela, og mannen heller over i aventflasker når han skal gi. Uansett greit å bare varme opp litt og litt. Så koker jeg alt i en stor kjele.
Du finner jo fort ut om du vil ha en sterilisator når den tid kommer. Og om barnet skal ha flaske hver dag, så er det nok kjekt. Men det kan du bare avvente og se, og så starte med å koke imens.

sniker: vi har sterilisator for mikro. Funker fint her :)

Du skal ikke amme, men gi flaske i hovedsak? Da ville jeg ha anbefalt sterilisator - vi har til mikro og den fungerer veldig godt ;) kan også være greit å ikke kjøpe inn mer enn 1-2 flasker først.. Nr 2 her tok ikke de to typen flasker som førstemann tok (han tok de.brown og mam, nr 2 tok avent natural).

men dersom du bare har tenkt å gi flaske av og til så ville jeg ha kokt (vi gjorde det med førstemann til tross for delamming fra start)

Du skal ikke amme, men gi flaske i hovedsak? Da ville jeg ha anbefalt sterilisator - vi har til mikro og den fungerer veldig godt ;) kan også være greit å ikke kjøpe inn mer enn 1-2 flasker først.. Nr 2 her tok ikke de to typen flasker som førstemann tok (han tok de.brown og mam, nr 2 tok avent natural).

men dersom du bare har tenkt å gi flaske av og til så ville jeg ha kokt (vi gjorde det med førstemann til tross for delamming fra start)

Takk for tips! Tenker i hovedsak amming, hvis det går ☺️ Men partner ønsker å flaskemate baby lott for å knytte sterkere bånd. Kanskje greit å spare benkeplassen hvis vi kan da, ja

Sniker. Like greit å koke om du bare skal bruke i ny og ne. Her pumper jeg litt innimellom og gutten får kun flaske når jeg skal ut på noe, så kanskje en gang annenhver uke. Da pumper jeg i medela, og mannen heller over i aventflasker når han skal gi. Uansett greit å bare varme opp litt og litt. Så koker jeg alt i en stor kjele.
Du finner jo fort ut om du vil ha en sterilisator når den tid kommer. Og om barnet skal ha flaske hver dag, så er det nok kjekt. Men det kan du bare avvente og se, og så starte med å koke imens.
Lurt! Tenker jo jeg ammer hvis jeg kan, så behøver kanskje ikke å gå til innkjøp av 100 flasker heller til å begynne med :playful:

Sniker
De fleste, til og med flaskebarn, klarer seg med 6-9 flasker til en hel flaskeperiode.

Jeg har både avent og medela-pumpe, heller over i avent sine beger om jeg ikke pumper rett i dem.

Og det er klin umulig å bestemme seg for å kjøpe flasker før ungen har kommet, min nekter MAM og medela, hun tar kun avent. Sutter tar hun kun mam, tok en spesiell type fra avent i starten men ikke nå. Kjøp en og en flaske til å begynne med, du får også en med i en av babyboxene, samme med sutter om du vil bruke det, tror vi hadde 3-4 forskjellige

Jeg kunne ikke levd uten sterilisator, den er helt fantastisk for oss, selv når hun i utgangspunktet full-ammes, får flaske når jeg er borte f.eks og alle suttene fløy veggimellom i en periode, hun er 4mnd bare, men tar tak i sutta og hiver den avgårde med full styrke :hilarious:

Lurt! Tenker jo jeg ammer hvis jeg kan, så behøver kanskje ikke å gå til innkjøp av 100 flasker heller til å begynne med :playful:
Ja, det holder nok å starte med et par stykker. Ikke alle tar flaske heller. Jeg ventet med å kjøpe brystpumpe til jeg så om jeg fikk til å amme og hadde melk nok. Det er jo ikke alltid det går bra å amme, kanskje dere får problemer. Så det er veldig greit å vente litt og se hva dere trenger. N har du alt kjøpt pumpe, men bare vent litt med resten. Ville uansett ikke anbefalt deg å starte med pumping før du er kommer godt inn i ammingen og føler deg trygg på den. Og så skal man jo sette seg inn i så mye med en nyfødt. Ikke legg mer press på deg selv, tenker jeg. Bare vent med pumping og flasker til dere har kommet inn i ting.

Back
Topp