Brystpumpe og ammeinnlegg

MyFairytale <3

Glad i forumet
Anbefales elektrisk eller manuell pumpe?

Og hvor lønner det seg å kjøpe ammeinnlegg??
Er de ganske like på tvers av merker, eller er det noe som anbefales mer enn andre? =)

Jeg foretrekker manuel pumpe. Blir litt sliten i handa, men syns det tar litt bedre. Ammeinnlegg, vet jeg ikke helt. Har ikke noe favoritt.

Jeg foretrekker manuel pumpe. Blir litt sliten i handa, men syns det tar litt bedre. Ammeinnlegg, vet jeg ikke helt. Har ikke noe favoritt.

Samme her. Kjøpte elektrisk etterhvert,men syns den tok dårlig.
Tror jeg skal prøve å sy ammeinnlegg denne gangen, evt kjøpe ferdigsydd,ikke engangs. Men får se hva jeg gjør ;)
Mener noen anbefalte noen ammeinnlegg som var veldig gode,men husker selvfølgelig ikke hva de het..

Elektrisk var best for meg - fikk brystbetennelse av Avent manuell, som bare sugde hardere og hardere. Den elektriske slipper taket litt innimellom, og sugde mer likt som babyen gjør. Elsker Medelaen min <3 :)

Men det er noe man kan se an etter fødselen eller? Det er jo ganske dyrt, vil nødig gå til innkjøp av det om jeg ikke trenger det :) Håper jo jeg kan amme da, men hvem vet.

Men det er noe man kan se an etter fødselen eller? Det er jo ganske dyrt, vil nødig gå til innkjøp av det om jeg ikke trenger det :) Håper jo jeg kan amme da, men hvem vet.
Oii.. Godt poeng! =)

Pumpe kan være godt å ha uansett. Jeg fikk amme med førstemann, men var bare det da at han ble mett etter en pupp, og måtte pumpe den andre. Pluss, at det kan være greit å få pumpet litt hvis babyen ikke vil suge ordentlig. Er ikke helt det samme, men det holdt igang produksjonen litt da :) Jeg syns iallfall at det var godt å ha :)

Skal kjøpe medela sin elektriske, hvis det blir aktuelt. Ikke alle som trenger brystpumpe vel? Kjedelig å bruke penger på noe hvis man ikke behøver, og for oss er ikke veien lang hvis vi må ha det, heldigvis.

Og av ammeinnlegg har jeg kjøpt både engangs og ett par i ull, så får jeg se hva jeg liker best :)

Har kun prøvd manuell pumpe, og den virker greit.
Ammeinnlegg er chico? best. Disse var vanskelig å få tak i sist jeg ammet(4år siden) vet ikke om de er å oppdrive nå. Ellers er libero sine veldig god.

Ull ammeinnlegg kunne jeg bare bruke i tillegg til vanlige innlegg. Melken gikk rett gjennom ullet og jeg fikk store "rosetter" på genseren;)

Høres bra ut.. Jeg har jo fått noen prøver på ammeinnlegg, så får prøve de først kanskje.. Vi har også max 5 min til flere butikker man får kjøpt brystpumpe, så da stresser jeg ikke med det før jeg evt må =)

Har aldri prøvd manuell pumpe, er veldig fornøyd med medela swing. Også brukte jeg medela ammeinnlegg, litt dyre, men var de jeg likte best :) Styr unna natusan ammeinnlegg hvertfall! De satt fast på brystvorta, dritvondt å fjerne med såre brsytvorter

Natusan ammeinnlegg funket fint for meg :) Hadde aldri såre brystvorter. Hver må nok bare prøve seg fram :)

Ja, det kan sees ann til etter fødselen. Jeg har planer om å droppe pumping denne gangen. Jeg pumpa mye sist og ga morsmelk til morsmelkbanken. Pga det hadde mye spreng og måtte pumpe hver f.... Dag siden jeg hadde stimulert til en sånn kjempeproduksjon. Så ikke så positivt å pumpe alltid.

Så jeg anbefaler virkelig å prøve uten først, og så evt kjøpe ved behov etterpå.

Jeg hadde medela swing( elektrisk) og var veldig fornøyd med den. Brukte dobbelpumpe som jeg lånte fra sykehuset når jeg ga til morsmelkbanken.

Chicco ammeinnlegg anbefaler jeg også. De ble til gele når de ble våte av melk, slik at de ikke satt seg fast i brystvorta:)

Back
Topp