Brystpumpe Medela maxi swing

Er brystpumpe noe man bør ha? Er det lurt liksom? :p
I hvilken forbindelse vil jeg ha bruk for den?

Det finnes nok mange ulike svar på det spørsmålet :)
Jeg hadde med første og hadde enormt glede av det. Med nr to tok jeg den med på klinikken for min produksjon kommer igang med en gang og jeg ville jobbe for å unngå fortetning og brystbetennelse (som jeg fikk med nr 1). Brukte pumpen flere ganger daglig de første mnd og hadde avent elektrisk med nr en IG kjøpte også en brukt Avent manuell til nr to så da slapp jeg å koke hele tiden.
Kjenner andre som har hatt pumpe og ikke fått ut en dråpe, så ingen fasit dessverre. Jeg kan dog ikke leve uten :)

Det finnes nok mange ulike svar på det spørsmålet :)
Jeg hadde med første og hadde enormt glede av det. Med nr to tok jeg den med på klinikken for min produksjon kommer igang med en gang og jeg ville jobbe for å unngå fortetning og brystbetennelse (som jeg fikk med nr 1). Brukte pumpen flere ganger daglig de første mnd og hadde avent elektrisk med nr en IG kjøpte også en brukt Avent manuell til nr to så da slapp jeg å koke hele tiden.
Kjenner andre som har hatt pumpe og ikke fått ut en dråpe, så ingen fasit dessverre. Jeg kan dog ikke leve uten :)

Takk for svar :)
Får nesten bare se når vi kommer så langt tenker jeg.

Ja, det hørtes lurt ut.
Hvor lenge har man melk? Hvis jeg begynner å jobbe i august.. Må jeg pumpe mens jeg er på jobb da kanskje?

Har tenkt så mye på det før babyen kommer at jeg har ikke tenkt på tiden etterpå :p

Jeg kommer til å vente og se. Har jeg ikke melk, er det jo ikke noe poeng, og kommer heller ikke til å bruke pumpe dersom ammingen ikke sitter med en gang. Jeg kommer til å gi ammingen litt tid, og hvis det absolutt ikke går, får samboer reise og kjøpe en pumpe :) Samtidig er det mange som synes det er bedre å pumpe seg før man skal ut på noe, for å slippe det å amme offentlig. Jeg ser på amming som den absolutt beste løsningen, og pumpe som en redning dersom amming ikke fungerer :)

Jeg måtte bruke pumpe alrede på sykehuset. ... Fikk nok melk til hele nabolaget, og kastet mange liter da mini absolutt ikke ville ta flaske... Men det er en av de få tingene jeg ikke gitt bort!

Jeg måtte bruke pumpe alrede på sykehuset. ... Fikk nok melk til hele nabolaget, og kastet mange liter da mini absolutt ikke ville ta flaske... Men det er en av de få tingene jeg ikke gitt bort!
Sniker litt fra marsforumet :)

Om du har mer melk enn du trenger neste gang også, kan du jo vurdere å gi litt til morsmelkbanken? Morsmelk er gull verdt for fortidligfødte der mødrene ofte ikke har fått igang sin egen melkeproduksjon ennå :) Tror til og med at man får litt betalt for det i tillegg til å gjøre en god gjerning for andre :) Har lest at det er skrikende behov etter nye donorer.

http://www.mammanett.no/baby/mat/morsmelk-bli-giver

Om du har mer melk enn du trenger neste gang også, kan du jo vurdere å gi litt til morsmelkbanken? Morsmelk er gull verdt for fortidligfødte der mødrene ofte ikke har fått igang sin egen melkeproduksjon ennå :) Tror til og med at man får litt betalt for det i tillegg til å gjøre en god gjerning for andre :) Har lest at det er skrikende behov etter nye donorer.

Hvis de presset meg litt sist gang og det ikke var så mye styr Hade de fått det...

Mam må jo ta tester på forhånd for å kunne gi.
Sykehuset jeg skal føde på har ikke mottak av melk. Må inn til Trondheim.

Jeg fikk donormelk så ser behovet før det. Men når det blir mye styr, -20 grader ute og et barn som skal behandles som prematur og ikke utsettes før unødvendig smittefare. Da ble det umulig å gi selv....

Jeg brukte pumpe mye selv om jeg ikke hadde så mye melk. Prøvde å øke produksjonen med å bruke den, og fikk lett tendens til brystbetennelse og da var den god å ha. Og pumpet så mannen hadde melk hvis jeg skulle ut, eller tok med pumpa hvis jeg var borte en stund, for å unngå spreng :)

Back
Topp