Brystpumpe....hvilken bør jeg velge?

Mama_bear

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Har sittet å tittet litt på forskjellige brystpumper den siste måneden nå, men er fremdeles usikker på hva/hvilken jeg bør velge... det er jo så mange forskjellige føler jeg.

Noen flergangsfødende som har noe å anbefale? Noen du ikke vil anbefale?

Hvis du er førstegangsfødende, har du kjøpt ennå? Hvilken kjøpte du? Hvilken vurderer du?

Jeg er veldig fornøyd med Medela Swing :) men har ikke erfaring med noen andre, til å sammenligne

Det er ikke alle som trenger pumpe og ikke alle som klarer å pumpe heller - ville ha avventet å sett an behov ;)

Det er ikke alle som trenger pumpe og ikke alle som klarer å pumpe heller - ville ha avventet å sett an behov ;)
Enig der! Mannen kjøpte min på sykehuset, fordi vi ikke fikk til ammingen med en gang. Jeg brukte den etterhvert også, selv om jeg fikk til ammingen etter hjemreise. Men jeg mener virkelig at de aller fleste kjøp kan gjøres etter fødsel, ved behov.

Eg kjøpte ikkje før det hadde gått litt tid. Då vart det medela...har ikkje erfaring med andre, så eg kan ikkje sei så mykje til eller frå. Kjøpte den doble, det angrer eg på. Brukte stort berre ein om gangen og syns det var tungvint med begge samtidig.

Brukte Medela sin manuelle, fikk ikke helt dreisen på den elektriske. Men så måtte jeg ikke bruke pumpe, var kun for å få ned produksjon og for å ha ekstra i fryseren.

Eg kjøpte ikkje før det hadde gått litt tid. Då vart det medela...har ikkje erfaring med andre, så eg kan ikkje sei så mykje til eller frå. Kjøpte den doble, det angrer eg på. Brukte stort berre ein om gangen og syns det var tungvint med begge samtidig.
Sniker litt, jeg.
Den jeg har kan ledningen kobles i seg selv, og da har du jo i teorien to runder med pumping klar hver gang du vasker og steriliserer, jeg synes det er kjempefint.

Jeg har erfaring fra en Avent ???? (Husker ikke hva mer den het), Medela symphony og medela freestyle. Jeg har pumpet mye og donert melk til sykehuset. For meg var Medela freestyle helt klart favoritten. Symphony var stor og tung og upraktisk for å være mye på farten. Den fra Avent fungerte dårlig for meg, men det kan være bare meg. Medela Swing mangler en del av funksjonene Medela Freestyle har. Manuell-pumpe er for meg oppskriften på senebetennelse. Jeg har prøvd...

Jeg får nå attpåklatt etter 18 år, så det er jo ikke sikkert at det blir som det var forrige gang. Men, jeg hadde STOR melkeproduksjon sist gang, og derfor har jeg nå kjøpt en elektrisk pumpe, som kan ta ene eller begge sider samtidig. Medela.

Back
Topp