Brystpumpe for små bryst

Bkno0436582

Første møte med forumet
Hei,

Jeg har nettopp fått barn nr to. Ønsker veldig å gi morsmelk selv om han har gått over til mme. Har fortsatt melk når jeg prøver å håndmelke.

Ettersom han foretrekker flaske tenkte jeg å pumpe. Manuell pumpe fra Philips avent funket dårlig. Lite som gikk i flasken, det meste sprutet til sidene i delene.
Lurer på om det er fordi jeg har for små bryst til at pumpen skal feste seg? Må presse pumpen mot brystet. Slitsomt for håndledd når man i tillegg skal trykke for å pumpe. Bruker 70A.
Vurderer nå automatisk. Har noen (små bryst og) erfaringer de vil dele?
 
Har du prøvd medela sin? Finnes slik at du kan be om munnstykke som passer til deg. Hør med apoteket, dem kan bestille inn. Evt spør om størrelse på sykehuset ammepoliinikken, dem hjelper deg nok!
 
Medela har bryststrakt i mange størrelser. Jeg har også små bryst og den fungerte fint. Men brystpumpe fungerte dårlig hos meg før melkeproduksjonen var godt i gang, og da var håndmelking mye mer skånsomt. Forsøk å kjøpe bruk på Finn e.l. fordi ikke alle pumpene fungerer for alle, så slipper du å bruke en formue.
(Du kan håndmelke for å opprettholde produksjonen inntil du har skaffet deg en god pumpe. Da anbefales det å gjøre det hver tredje time. Bedre litt og ofte, enn lang tid og sjeldent. Så kan du samle melken i en liten kopp og gi den til babyen før flasken.)
 
Back
Topp