Brystpumpe - erfaringer??

Horus09

Glad i forumet
Juligull2021
Julilykke 2023
Noen som har noen erfaringer å dele når det kommer til brystpumpe? Merker/ manuell eller elektronisk osv ? :)
 
Noen som har noen erfaringer å dele når det kommer til brystpumpe? Merker/ manuell eller elektronisk osv ? :)

jeg pumpet eksklusivt for mellomste her i 15 mnd. Så bare PM meg med spørsmål hvis du vil - jeg har MASSE info og kunnskap (syntes jeg). :happy:

sånn generelt sett, så vil jeg si at hvis man kun skal pumpe litt ved siden av så er det helt greit med en manuell pumpe (jeg likte godt avent), mens hvis man skal pumpe mye og ofte så må man gå for elektrisk, og gjerne dobbelpumpe. Medela symphony er da absolutt best - men den må leies. Ellers er også medela swing helt grei. :happy:
 
Jeg hadde elektrisk forrige gang, men opplevde at den ikke tømte så godt. Endte opp med flere brystbetennelser og til slutt flaskebarn (av flere grunner enn pumpa). Prøver nok manuell denne gangen.
 
Var egentlig ganske fornøyd med Avent sin elektroniske. Brukte den i totalt tre mnd, de siste seks ukene med fullpumping.
 
Jeg har litt treg utdriving sø jeg synes ikke elektrisk funker så bra på meg. Manuell fra avent funker veldig godt.

det finnes også en veldig billig en som du kan sette på det brystet du ikke amme på mens du ammer fra den andre. Dette er vel mest for de med god utdriving som gjerne drypper en del mens de ammer. Men for de er det en enkel måte å få spart opp litt melk
 
Jeg har bare prøvd Avent sin elektriske og Medela Symphony. Likte best Avent sin, syns den var mye mer behagelig og fikk ut greit med melk fra den.
 
Har brukt en del ulike elektriske. Synes avent sin kanskje var mest behagelig, men medela funket også. Den jeg fikk ut mest melk med var en beemoo-pumpe, men den var kanskje minst behagelig :p
 
Har brukt en del ulike elektriske. Synes avent sin kanskje var mest behagelig, men medela funket også. Den jeg fikk ut mest melk med var en beemoo-pumpe, men den var kanskje minst behagelig :p
Jeg har beemoo pumpe. Og advent pumpe. Jeg pumpet mest med beemoo men mått justere vakumet underveis så det ikke begynte med det suget. :p
Denne gangen må jeg pumpe fra start siden jeg hadde problemer med å få nok melk fra start. Begynte å pumpe etter 2 uker sist. Gikk da fra 25ml per pumping til 120ml på 3uker.. Vi er litt usikker på hva som var grunden til dette. Mest sansynelig stress. Pga overtid var huset fult av besøk fra Finnmark når jeg kom hjem fra føden:sorry:. Denne gangen så skal jeg avtale at de kommer i august. Så er jeg sikker på at fe. Er født og melka er kommet godt i gang. ;)Men tar ikke nei sjanse denne gang. Jeg blir å pumpe fra start og amme. Så får jeg bygget opp et lager til jeg skal ut i praksis i studiet. :smug:
 
Jeg har beemoo pumpe. Og advent pumpe. Jeg pumpet mest med beemoo men mått justere vakumet underveis så det ikke begynte med det suget. :p
Denne gangen må jeg pumpe fra start siden jeg hadde problemer med å få nok melk fra start. Begynte å pumpe etter 2 uker sist. Gikk da fra 25ml per pumping til 120ml på 3uker.. Vi er litt usikker på hva som var grunden til dette. Mest sansynelig stress. Pga overtid var huset fult av besøk fra Finnmark når jeg kom hjem fra føden:sorry:. Denne gangen så skal jeg avtale at de kommer i august. Så er jeg sikker på at fe. Er født og melka er kommet godt i gang. ;)Men tar ikke nei sjanse denne gang. Jeg blir å pumpe fra start og amme. Så får jeg bygget opp et lager til jeg skal ut i praksis i studiet. :smug:
Jeg må også pumpe fra start for å ha en sjans. Begge ungene har likevel trengt litt mme, men minstemann fikk mye mer morsmelk enn første, då kanskje går det enda bedre med tredjemann :)
 
Jeg endte med å ikke pumpe! Brukte en naturebond de få gangene jeg trengte tømme en pupp, veldig enkelt :)
 
Brukt Melena swing sin dobbel fungerte godt den. Ellers anbefaler jeg å avvente brystpumpe til du ser om du trenger dette. Ingen av mine barn har fått flaske selv om jeg pumpet mange liter melk til melkebanken sist. Så hadde til enhver tid tilgjengelig pumpa melk
 
Jeg gleder meg til å teste naturebond. Den var ikke kommet da jeg fikk førstemann ❤️
 
Jeg gleder meg til å teste naturebond. Den var ikke kommet da jeg fikk førstemann ❤️

Ja, jeg var veldig fornøyd med den! Hang den på andre puppen som oppsamler i begynnelsen og ellers hvis jeg hadde vært borte noen timer. Da fikk jeg et lite lager i fryser uten å føle jeg egentlig pumpet :)
 
Lånte fra helsestasjonen sin, elektrisk og var kjempefornøyd selv om den hørtes ut som en kumelkemaskin når jeg holdt på:hilarious:
Nekter å tro at de fortsatt låner ut hvis corona fortsatt herjer..
Blir vell å handle meg elektrisk, hadde manuell selv hjemme fra avvent, den fikk jeg aldri dreisen på.
 
Jeg brukte medela sin, men har for små brystvorter, så hele greia ble egentlig bare sugd inn i trakten. Må ha noe annet neste gang, men vet ikke helt hva.
 
Har brukt Philips Avent til to babyer, fungerte helt topp! Kunne tenke med å prøve en dobbel pumpe denne gangen.
 
Hadde Medela Swing sin sist, men jeg brukt den egentlig primært fordi jeg slet med litt overproduksjon - minsten ville gjerne ha pupp annenhver time på dagtid, men sov så 6-8 timer sammenhengende på natten nesten helt fra start, det var litt krise :wideyed: har ikke så store pupper, så jeg endte opp med betongklosser ila natten:wtf:
 
Back
Topp