Brystpumpe, elektrisk eller håndpumpe?

Lineeey

Forelsket i forumet
Lurer på hva er deres erfaringer med brystpumper?

Er det værdt og betale dobbelt så mye for en elektrisk brystpumpe, for å slippe å håndpumpe eller gjør det ikke så mye å håndpumpe? Ønsker å høre deres meninger og erfaringer, for selv har jeg ingen!

Kommer ann på hvor mye man skal pumpe. Hadde håndpumpe til å begynne med, da ble den brukt av å til for å lette trykket, og en skjelden gang jeg ikke var med babyen. Når jeg måtte pumpe flere ganger om dagen, kjøpte jeg elektrisk. Ble litt vanskelig med håndpumpe i lengden mange ganger per dag

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Jeg hadde manuell sist. Den fungerte bra men slitsomt å måtte sitte å klemme på den synes jeg. Så denne gangen har jeg kjøpt elektrisk så jeg bare kan holde den mot puppen og så gjør pumpa resten. Kjøpte den man ikke trenger å sitte litt foroverbøyd med heller. Har bare prøvd elektrisk på sykehuset og synes det var mer avslappende enn å "jobbe for hånd".

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal man pumpe ofte, er elektrisk pumpe definitivt bedre.

Ved ofte (daglig) pumping anbefaler jeg så absolutt dobbel elektrisk pumpe. Har ikke brukt håndpumpe selv, kun Medela Freestyle (dobbel, elsker den <3 ) og avents elektriske (som jeg synes var helt håpløs når man pumper litt mer enn bare en sjelden gang, motoren til min gikk faktisk i stykker :p ).

Hadde avent sin som kunne brukes både elektrisk og manuellt. Kunne brukes m batterier eller strøm. Veldi bra. Pumpa flere ganger for dag.

Jeg hadde manuell med førstemann, og fullpumpet i 3mnd.
Var den beste pumpa jeg har brukt (Avent sin).

Med nr 2 kjøpte jeg Avent sin elektriske, men var ikke like fornøyd og brukte den mest manuelt.

Elektrisk!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Har en manuell, men skulle heller ønske jeg hadde en eletrisk :)

Fullpumpa noen uker sel v og brukte manuell avent, syns det var greit jeg. Har ikke prøvd elektrisk.

Jeg har brukt begge deler. Medela og avent. Medela var elektrisk og avent var manuell.

Den eektriske var enklere dersom man skulle ha mengder, ofte. Skulle jeg hatt pumpe igjen, hadde jeg kjøpt elektrisk.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg skal hvertfall ha en elektrisk, nettopp fordi jeg gidder ikke å pumpe manuelt :) Betaler heller litt ekstra da :)

Back
Topp