Brystpanel?

Nullenusken

Forumet er livet
Når vi flytter, så får vi en enorm stue/kjøkkenløsning....
Det rommet blir ca 6,5 x 13 meter hvis jeg husker riktig....
Og jeg funderer litt på å lage brystpanel der....
F.eks montere smartpanel fra gulvet og ca 1 meter opp, med en profilert list i skillet.....
Selvsagt malt lyst.... Og med slett vegg, evt tapet over....

Hva synes du? Jeg er fryktelig i tvil, og er redd jeg vil angre!
Fordeler? Bakdeler? Noen som har bilder?

Er redd for at et så stort rom med slette vegger fort blir kjedelig, men ønsker ikke panel i hele rommet, da jeg ønsker muligheten for wall-art osv...
Hadde det evt vært fint å ha det på 1 eller 2 vegger?

For all del; IKKE ha brystpanel. Det er så stygt. 90-talls-fenomen [&o]
Vi har det i hele stua, og jeg hater det, alle jeg kjenner hater det. [:-]

Du kommer til å angre om noen år [8|]

Nei det ville jeg aldri ha hatt! Jeg synes panel er fint altså, men det må være enten eller!

Bakdelen med brystpanel er at hvis en ønsker f. eks vitrineskap, bokhylle etc, så får du en glipe på et par cm mellom møbelet og veggen. Fryktelig irriterende!
Personlig synes jeg både malt brystpanel og panelvegg er ganske pent (foretrekker hel vegg, men gjerne en blanding), men det avhenger jo litt av stilen man kjører.
MEN og et stort MEN, hvis jeg først skulle hatt panelvegg, ville jeg valgt treverk som jeg ville malt. Vi satte opp smartpanel på hytten, og angrer! Ferdige panelflater ser mye simplere ut enn tre, og får fort "sår" etter skruer og spiker (hvis du liker å ommøblere bilder, vegghyller etc i blandt, blir det fort veldig stygt)

Jeg tror det kan bli lekkert hvis dere kjører herskapstil, men skal ikke mye til før det ikker er så lekkert alikevell, så kommer ann på stilen deres.

Hva med å tapesere en vegg å ha panel på de andre, eller omvendt? Kontrastvegg? Trenger ikke være med forskjellige farger nødvendigvis, men forskjellige materialer, som stein, tapet, treverk, fliser...

ORIGINAL: *LillMi*

Jeg tror det kan bli lekkert hvis dere kjører herskapstil, men skal ikke mye til før det ikker er så lekkert alikevell, så kommer ann på stilen deres.

Hva med å tapesere en vegg å ha panel på de andre, eller omvendt? Kontrastvegg? Trenger ikke være med forskjellige farger nødvendigvis, men forskjellige materialer, som stein, tapet, treverk, fliser...

Signerer den![:)]
Brystpanel får jeg litt smågrøss på ryggen av det (har det selv...).

Virker som om dere er enige med min opprinnelige mening....
Føler meg bare så "lost" at jeg er innom alle tanker nå, hehe...
Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil ha på veggene der!!!
Og vi må ha en sånn super-effektiv oppussing når vi flytter dit, at jeg har minimalt med tid til å tenke når jeg først sitter der!

har sett nydelige hus avbildet med brystpanel og sånn gammel gammel brystpanel. helt nyydelig! så om man kjører det fullt ut så kan det blir bra, og hvis ikke så blir det nittitalls. for all del,- ikke kombiner furu-brystpanel med mørkegrønn tapet (som jeg bad på mine knær om å få da jeg var 11. grøss. hehe) :) men kjenner jeg deg rett så har du supersnøring!:)

Det er noe JEG aldri hadde satt på veggene om jeg skulle pusse opp! Foreldrene min har akkurat revet sin med stoor glede[:)]

Man må ha en ekstremt gjennomført stil,aner ikke hvordan,men veldig gjennomført om man skal klare å få det fint,det er i allefall min mening.

Hadde heller smekka sånne smart plater(om det er det det heter) å fresha opp på andre måter,trenger jo ikke bli kjedelig det.

Vi har det på spisedelen på kjøkkenet, og jeg liker det veldig godt.
Hvit panel med malt vegg over i fargen blåklokke, LOVE IT [:D]

vi har det på kjøkkenet, og det _gjør_ kjøkkenet vårt[:)]
Hadde nok ikke valgt det selv, men det var her da vi flytta inn, og jeg har aldri vært inne på tanken om å fjerne det..
Det er malt hvitt - samme som veggene, taket og trappa på kjøkkenet [:)]
Vil bare presisere at vi har byttet ut spisestua.. stolene er hvite, bordet har lys topplate og hvite ben.. [:D]

(Dette bildet er fra prospektet.. bare for å vise at panelet ikke dominerer, kjøkkenet tar jo halve veggplassen det og [:)])

(og forøvrig.. hva andre mener om brystpanel bør jo ikke spille en trille.. det er ditt kjøkken og du som skal trives [:D])

ORIGINAL: Kaosbarn ilf.

For all del; IKKE ha brystpanel. Det er så stygt. 90-talls-fenomen [&o]
Vi har det i hele stua, og jeg hater det, alle jeg kjenner hater det. [:-]

Du kommer til å angre om noen år [8|]

signerer, bare vi har det i halve stua[:'(] Har malt det lyst og det samme er veggen over, men nei, jeg var ferdig med det når jeg flytta hjemmefra (der hadde vi det i nesten alle rom[;)] )

Back
Topp