Brystløft

Prox

Gift med forumet
ImageUploadedByBV Forum1454867062.189898.jpg

Kan ikke tro jeg legger ut dette, men jeg er anonym og ingen her kjenner igjen disse lappene!! Håper det er lovlig å legge ut slike bilder??

Spørsmålet mitt er om noen har peiling på om jeg har sjans til å få hjelp hos lege for å fikse på puppene pga heng??
Jeg har bestilt time flere ganger men avbestiller fordi jeg føler det er en teit ting å dra til legen for (a) men jeg er så lei av å være svett og jeg har vondt i skuldrene!!!
Hva tenker dere? Erfaring?? :)

Jeg har hatt brystløft. Tok det da privat. Veldig fornøyd. Aldri angret et sekund!

35 cm fra kraveben til brystvorte og fjerne noen hundre gram i hver pupp er vel kravet for brystløft. Er ikke sikker da, følte jeg nylig leste om dette ser du. Du vet ikke før du prøver uansett. Du har jo noen plager også da. Legen kan sende henvisning, til syvende og sist er det vel kirurgen som bestemmer og tar deg inn på vurdering.

Ellers blir det jo privat.

Skjønner redselen din da for avslag. Søkte gastric bypass og jeg var ikke stor nok. Men hadde tilleggssykdom. Kirurgen tok meg inn og vurderte og i fjor fikk jeg operasjonen dekket. Veldig glad jeg våget å ta det valget. :)

Lykke til!

Jeg ville tatt kontakt med legen og prøvd, så har du i alle fall prøvd :)

Jeg skal ikke ha brystløft ,men bukplastikk snart.

Vet ikke hva kravene er for brytløft.
Men nå er jeg 37 år og JEG har irritert og skjemtes over min egen hengehud i mange år (som desverre ikke kan bli dekket )

Så da har jeg bestemt meg å gå til banken og låne 55 000 kr , investere i meg sjøl rett og slett.
Synes man kan være litt ego avogtil :)

Lykke til :)

Hva betalte du?:) hvor ille må det være for å få det dekt??

Betalte vell rundt 45 000,- for alt. (Fikk rabatt pga tidligere operasjoner)
På Coloseum klinikken i Oslo.
Jeg har hatt bryst proteser i mange år å bestemte meg for at nok er nok og ville fjerne alt faenskapet.. Måtte da også ta brystløft, ellers ville huden hengt nedpå knærne..
Vondt etterpå. Og ja blir endel arr. Men man kommer til et punkt hvor man gledelig lever med arr enn det man har.. DA vet man at man er klar..

Ville anbefalt folk å være 100% ferdig med å få barn før man gjør noe så drastisk. Da det vil være problematisk med amming etc.

Utenom det er det vondt noen uker jepp. Men SÅ verdt det!!!
Aldri angret et sekund, og gjort det igjen om det så hadde kostet det dobbelte!

Har også en venninne (hun fikk det dekket av det offentlige) som var sykt plaget.. Husker bh stroppen gravde seg så ned i skuldrene at hun begynte å blø..
Hun har heller ikke angret et sekund på operasjonen. Men siden de fjernet også brystvevet på henne fikk hun beskjed om at amming ikke ville fungere.

Last edited:
Betalte vell rundt 45 000,- for alt. (Fikk rabatt pga tidligere operasjoner)
På Coloseum klinikken i Oslo.
Jeg har hatt bryst proteser i mange år å bestemte meg for at nok er nok og ville fjerne alt faenskapet.. Måtte da også ta brystløft, ellers ville huden hengt nedpå knærne..
Vondt etterpå. Og ja blir endel arr. Men man kommer til et punkt hvor man gledelig lever med arr enn det man har.. DA vet man at man er klar..

Ville anbefalt folk å være 100% ferdig med å få barn før man gjør noe så drastisk. Da det vil være problematisk med amming etc.

Utenom det er det vondt noen uker jepp. Men SÅ verdt det!!!
Aldri angret et sekund, og gjort det igjen om det så hadde kostet det dobbelte!

Har også en venninne (hun fikk det dekket av det offentlige) som var sykt plaget.. Husker bh stroppen gravde seg så ned i skuldrene at hun begynte å blø..
Hun har heller ikke angret et sekund på operasjonen. Men siden de fjernet også brystvevet på henne fikk hun beskjed om at amming ikke ville fungere.
Jeg sparer til sterilisering så er veldig ferdig med barn!
Bruker bare sportsbh, noe annet gnager så mye at jeg ikke klarer ha på en vanlig bh en hel dag.. Må jeg gjennom lege om jeg håper på å få det dekt eller kan jeg kontakte noen selv?

Bruker bare sportsbh, noe annet gnager så mye at jeg ikke klarer ha på en vanlig bh en hel dag.. Må jeg gjennom lege om jeg håper på å få det dekt eller kan jeg kontakte noen selv?
Gå til fastlegen din. De fyller ut et skjema og sender inn til de som tar slike operasjoner, og de bestemmer om du får det dekket eller ikke. Min mor gjorde dette i fjor vinter, legen sendte henvisning til Aleris da de er veldig flinke. Hun fikk det innvilget tvert, og hun hadde mye mindre bryster enn du har. Klag på smerter i rygg og nakke, det hjelper ;)

Tror du må starte hos fastlegen og forhøre deg om hvordan du går frem. Kan jo være litt papir arbeide og ventetid når du skal ta det offentlig :)

Tror du må starte hos fastlegen og forhøre deg om hvordan du går frem. Kan jo være litt papir arbeide og ventetid når du skal ta det offentlig :)
Som jeg har forstått det må man ha bmi under 27, så jeg har en jobb å gjøre før jeg tar turen til legen :o

Jeg Tok brystløft/reduksjon når jeg var 20 år. Jeg hadde ikke like mye heng som deg, men bortimot. Det fikk jeg lett dekket av staten. Var hos lege i januar og var på konsultasjon i februar på Colosseum klinikken og fikk velge dato selv, så drøyer det til eksamen var ferdig i juni. Veldig glad for valget jeg tok.

Ta turen til legen. Men ver forberedt på at noen leger er sure pga slike ting og mener det er unødvendig. Bytt lege vis du ikkje får støtten du trenger. Da blir alt mye enklere. Eg hadde absolutt vurdert operasjon selv. Eg er for plastisk kirurgi for og oppnå bedre livskvalitet og naturlige ting. Og har selv operert privat. Angrer ikkje ett sekund.

Ta turen til legen. Men ver forberedt på at noen leger er sure pga slike ting og mener det er unødvendig. Bytt lege vis du ikkje får støtten du trenger. Da blir alt mye enklere. Eg hadde absolutt vurdert operasjon selv. Eg er for plastisk kirurgi for og oppnå bedre livskvalitet og naturlige ting. Og har selv operert privat. Angrer ikkje ett sekund.
Jeg skal så absolutt prøve å ta en tur til legen!! Har så mye smerter i nakke og skuldre, og er ganske sikker på at det kommer av at jeg klarer finne skikkelig gode bher fordi det er for stort og slapt.... Ikke en gang change kan holde på plass de posene her

Back
Topp