Brystkreft

Vårbarnet

Blir kjent med forumet
Noen andre som har brystkreft, eller opplevd det i ung alder her inne? Kjenner verden rase sammen i dag

Nei, kjære deg? Har du fått brystkreft-diagnose i dag? Jeg har ikke hatt det, men kjenner noen som har hatt det. Det har gått veldig bra med dem.

Jeg har ingen gode råd, men husk at man er sterkere enn man tror!

Krysser fingrene for at du har et godt nettverk rundt deg nå. Sender deg en god klem.

Kjenner ingen som har fått det i ung alder, men vet at prognosen er god for dem som får det.
Sender deg en styrkeklem [emoji173] [emoji173] [emoji173]

Nå vet jeg ikke om du har funnet en kul, eller fått diagnosen..

Men jeg tenker àt om du har fått diagnosen som gravid, så får du god oppfølging av sykehuset!

Mammaen min fikk brystkreft for tre år siden. Et par små kuler i det ene brystet, og lite nok til at de ble operert ut og hun fikk kun strålebehandling. Trengte aldri noe mer. Frisk fra krefren i dag :)

Min stemor har også hatt kreft, men det var hudkreft og brystkreft, og hun er også frisk igjen i dag.

Det er store sjanser for å bli helt bra igjen med behandling i dag, enn det var for 10-15 år siden. Dessuten blir det ofte oppdager på et tidlig tidspunkt.

Uff har du fått den beskjeden nå mens du går gravid...? Kjenner flere som har hatt det, som det har gått veldig fint med.... beste ønsker til deg..

Ja. Fikk diagnosen nylig. Gravid uke 29. Føler alt står stille nå. Har operert ut svulsten, men har ikke fått noe beskjed om videre forløp.

Sender over styrkeklemmer <3
Ei jeg kjenner gjennom barselgruppe på snart mamma som jeg var i med storebror fikk diagnosen mens hun var gravid.
Det har gått bra med henne men har vært noen tøffe runder <3
En mamma i klassen min (er lærer) fikk også brystkreft, hun var ikke gravid da, og gått veldig bra med henne også <3

Håper du har mange rundt deg som er der for deg nå <3

Ja. Fikk diagnosen nylig. Gravid uke 29. Føler alt står stille nå. Har operert ut svulsten, men har ikke fått noe beskjed om videre forløp.

Uff, for en kjip beskjed å få, men flott at den er ute. Kan du ikke ringe og høre om du kan få en oppfølgingssamtale for du har så mange spørsmål og klarer ikke roe deg ned?

Sender deg en stor klem

Så fælt :( Bra du har fått fjernet den da, vet ikke om det var vondartet eller godartet? Har du fått svar om det? Moren min å tanta mi på fars side har begge blitt operert for brystkreft. Moren min er blitt helt bra å tante går vel på cellegift nå fordi den kom tilbake. Ei jeg gikk på skole med døde her i høst av brystkreft :( Etterlot seg et barn på knapt året og tre andre barn i alderen 3-9 år. Kjempetrist :( Håper virkelig at alt er bra med deg å at det forblir sånn fremover. Klem fra meg <3

Altså...når jeg skriver brystkreft er det ondartet jeg mener. Hadde lenge troen på at det skulle være godartet, men den gang ei... Selv om hovedsvulsten er ute er behandlingen ikke i gang... Fjerne bryst, stråling......gjenstår og graviditeten gjør det komplisert.

Så forferdelig! Men det er jo utrolig bra at de iallfall har fått ut hovedsvulsten. Du er jo ung, og ettersom jeg har forstått så er det veldig positivt når det gjelder slike sykdommer. Det virker også som om dere fant ut av dette relativt tidlig, stemmer det?

Vet du noe om veien videre nå fremover? Blir du igangsatt når det er mulig, slik at behandlingen kan starte opp så fort som mulig, eller vil de vente til h*n kommer naturlig, for å så starte?

Tenker masse på deg!

Min inngifte tante fikk diagnosert brystkreft under sitt andre svangerskap. Hun hadde kjent kul i brystet under første og, men denne ble tatt prøve av og var godartet. Såvidt jeg husker så ble hun operert mens hun var gravid, og satt i gang i uke 37. De startet stråling og medisiner og behandlinger rett etterpå. Beintøft. Hun fikk beskjed om at hvis hun ble gravid igjen så ville hun sannsynligvis få kreft igjen, så de sa seg ferdig etter to barn. Yngstegutten er nå 10 år, og hun er helt frisk, har ikke fått kreft igjen.

Vil bare gi deg en klem, også håper jeg du har noen du kan snakke med.

Takk.

Blir definitivt ikke flere barn på oss nei.

Er jo nå å regne som ferdig utredet. Venter på avklaring fra Sykehusene i Oslo. Kan gå 14 dager før jeg hører mer. Det er denne ventetida som er hard...

Uff, så forferdelig! Heldigvis har brystkreft gode prognoser nå det blir oppdaget tidlig. Men uvissheten, ventingen, og behandlingen kan jo være beintøff! Sender deg og dine mange gode tanker [emoji173]️[emoji173]️

Sender deg en skikkelig god klem! Krysser fingre for deg at alt blir bra ❤ Å vente i uvisshet er noe av det verste som fins... håper du har noen rundt deg som tar godt vare på deg i mellomtiden❤

Sender deg styrkeklem<3 brystkreft er i dag, heldigvis, en god prognose. Kanskje en fattig trøst, men håper alt går bra videre både med deg og graviditeten:)

Back
Topp