Brystene

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
At brystene har vokst er en ting, men jeg hadde glemt hvor store og tunge di blir... Å det før melkesprengen :nailbiting:
Men jeg kan ikke huske at jeg små flasset på den mørke ringen rundt brystvorten (som forøvrig er blitt kjempemørk), noen flere som opplever det?
Jeg er også ekstremt øm på brystvortene, kommer dere til å gjøre no for å herde di?
Kjenner jeg gruer meg til såre og blødende brystvorter :oops:
 
Hvis De blir fort såre og blør må du være flink å be om hjelp til riktig ammeteknikk slik at babyen hvertfall suger riktig :) hvis du får såre bryster for det er det kommet et plaster for såre brystvorte på apoteket og purelan brystvorte salve. Det er ingen vits i å herde det er en gammel myte. Man skal ikke stimulere brystene før fødsel. Det er noen som stimulerer brystene i åpningsfasen for å få fart på riene /fødselen :)
 
Last edited:
Enig, riktig amming er viktig:) har du prøvd å smøre med god fuktighetskrem?

I går kveld så jeg at mine var blitt myye mørkere. Ellers lekket noen dråper i bhen. Men kjennes ikke større akkurat nå.
Litt følsom, frister ikke at noen skal suge på de men det går bra når den tid kommer:p
 
Våknet i natt av kynnere, og da var brystene superømme! De var heldigvis tilbake til "normalen", bare litt ømme :)
 
Hvis De blir fort såre og blør må du være flink å be om hjelp til riktig ammeteknikk slik at babyen hvertfall suger riktig :) hvis du får såre brystet for det er det kommet et plaster for såre brystvorte på apoteket og purelan brystvorte salve. Det er ingen vits i å herde det er en gammel myte. Man skal ikke stimulere brystene før fødsel. Det er noen som stimulerer brystene i åpningsfasen for å få fart på riene /fødselen :)

What she said.
 
Mine har ikke vokst noenting (virket det som, ikke gått opp i bh-størrelse..), men STREKKMERKER, det har jeg fått! Og jeg også småflasser litt, jeg har bare smurt meg med olje jeg :)
 
Hvis du flasser og er sår, kan det være eksem. Smør deg med en mild kortison salve evt en krem for atopikere. Pass på at du har en bh som støtter godt og helst ikke gnisser for mye mot huden. Det beste er om du kan gå uten bh under en løs t-skjorte.
 
Enig, riktig amming er viktig:) har du prøvd å smøre med god fuktighetskrem?

I går kveld så jeg at mine var blitt myye mørkere. Ellers lekket noen dråper i bhen. Men kjennes ikke større akkurat nå.
Litt følsom, frister ikke at noen skal suge på de men det går bra når den tid kommer:p

Jeg har ikke smurt med noe, men tenkte jeg kunne prøve den weleda oljen jeg bruker på magen :)
 
Jeg har ikke smurt med noe, men tenkte jeg kunne prøve den weleda oljen jeg bruker på magen :)
Ja jeg hadde bare smørt med ett eller annet:) spør jm el lege hvis det ikke blir bedre da:)
 
Back
Topp