Brystbetennelse!!!!!!!!

Bekki 07

Forelsket i forumet
Jeg har fått brystbetennelse!! Ikke spesielt godt! Fult av klumper i brystet, det er rødt, varmt og vondt. SPESIELT når jeg ammer!!! Har feber og føler meg ikke i form!! KIPT

Off, det hørtes IKKE godt ut! Har hatt det selv, så VET at det er jævlig![:'(]
Still deg i dusjen og masser under varmt vann. Pass på å tømme brystene HELT!
En annen ting som er viktig å passe på er å være varm på føttene!
Lykke til og god bedring!! Håper det går fort over!

Det frister ikke akkurat å massere og pumpe[:)] Gikk med trang BH med spiler på julaften. Tror det er derfor jeg har fått det. Fikk du appocillin?

ORIGINAL: Bekki 07

Det frister ikke akkurat å massere og pumpe[:)] Gikk med trang BH med spiler på julaften. Tror det er derfor jeg har fått det. Fikk du appocillin?

Nei, skjønner at det ikke frister, Men det er lurt alikevel! Eller legg Rebekka til så ofte som mulig for å tømme de! Jeg ble lagt inn på sykehuset, ikke bare pga betennelsen da, men fikk keflex (antibiotika) og det tok knekken på betennelsen også!

Nå har jeg forsøkt å håndpumpe. Syntes det er vanskelig jeg... Fikk så vidt ut noen ting, men brystet er ikke så klumpete lengre. så det er vel bra[:)]

Hadde betennelse i puppen,stort sår på knoppen, kom bare blod ut derfra og legen ba mæ bare smøre pyriseptsalve på.....

Nå har jeg forsøkt å håndpumpe. Syntes det er vanskelig jeg... Fikk så vidt ut noen ting, men brystet er ikke så klumpete lengre. så det er vel bra[:)]

Ideelt sett kan du håndmelke litt etter at snuppa har spist, for å være sikker på at du får tømt skikkelig. Et annet tips er å finne en ammestilling hvor barnets hake vender mot de harde kulene - de tømmer brystet best i hake-retningen, siden de bruker tunga til å "pumpe" melka ut.
Håper snart du blir bedre - høres IKKE hyggelig ut!

Uff, det hørtes ikke bra ut! Fikk også megabetennelse da jeg gikk i en for trang bh, og vet at det er voooondt! Jeg syntes også det var for vondt og lite fristende å massere, så fikk sambo til å hjelpe til i den varme dusjen. Da fikk jeg slappet av(så godt det lot seg gjøre ihvertfall[8|]) i hele kroppen imens, og det fungerte veldig bra! Håper det går over!

Back
Topp