Brystbetennelse

Sjokolade

Gift med forumet
Julikulene 2020
Våknet idag med en rød og øm pupp samt feber i kroppen. Gikk rett i dusjen for å få temperatur i kroppen og massere puppen.
Har pratet med føden, og de sa jeg skulle få tømt puppen godt og massert der det gjorde vondt.

Ønsker i det lengste å unngå antibiotika.

Flere som har klart å pumpe bort en brystbetennelse? Hvor for forsvant feberen og ømheten?

Jeg både pumper og får lillegutten til å spise masse av den puppen men kjenner nippelen starter å bli ganske mør.

Har måtte ty til antibiotika begge gangene. Sist kom feber og frostrier kasta på meg, merket såvidt antydning til smerter før det var helt akutt. Mannen måtte halvveis bære meg i bilen så jeg kom meg på legevakta, for jeg orket såvidt stå på bena.

Når du har brystbetennelse med feber har i hvertfall jeg fått beskjed fra gynekologisk avdeling at man alltid må ta kontakt med lege og få antibiotika fort som faen. Det er forskjell fra begynnende brystbetennelse hvor man kan jobbe med kulen og det ømme området for å få det bort og ikke har feber enda - og når man har feber og frostrier.

Med førstemann så trodde jeg at jeg hadde fått influensa. Og kun tilfeldig at puppen var så sprengt samtidig... brukte paracet, laaaange varme dusjer, massering/håndpumping og brystskjold/ammeskjold måtte til (dette hadde jeg fra før, de i tynn silikon). Kom meg tilslutt til legen, men da var jeg begynt å bli bedre på dag 3. Ble enige om å ha en resept på stand-by i tilfelle jeg ble verre.

Jeg har fått dem bort ved bruk av VARME dusjer med Massasje og å sitte med varmeflaske når jeg ikke er i dusjen.
Men så fort jeg har fått feber så har jeg ikke fått det vekk og måtte ha antibiotika.
Jeg ville hatt lavterskel med å gå til legen om du har feber.

Jeg har fått dem bort ved bruk av VARME dusjer med Massasje og å sitte med varmeflaske når jeg ikke er i dusjen.
Men så fort jeg har fått feber så har jeg ikke fått det vekk og måtte ha antibiotika.
Jeg ville hatt lavterskel med å gå til legen om du har feber.
Helt enig med deg, man burde absolutt oppsøke lege og våre føre var.

Men i samråd med fødeavdelingen min og tips derifra så klarte jeg å få bort feberen med å tømme brystet godt og ofte samt masere masse. Veldig glad jeg slapp antibiotika:)

I retrospekt så tror jeg at jeg fikk brystbetennelse pga jeg gikk lang tur med vogna i kun singlett. 25 grader ute og masse vind. Ble både svett og klam.

Så fra nå av skal jeg være flinkere å ta vare på puppene!

Jeg dro det ut for lenge sist, etter råd fra jordmor (fortalte at jeg hadde hatt feber kvelden før, men at det akkurat nå føltes ok. Glemte at jeg hadde tatt masse Paracet). Kom for sent igang med vanlig antibiotika og ble liggende på Ullevål i fire dager. Anbefales ikke. Ta det på alvor og kom deg til lege ved feber/frostrier.

Back
Topp