Brystbetennelse?

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Lille klarer ikke suge selv enda da hun var liten da hun ble født for 1,5 uke siden. Jeg har pumpet jevnlig hver 3.time, litt usikker på om jeg har fått tømt helt hver gang... Nå er høyre bryst vondt, litt sånn stikkende smerter oppå brystet, mens venstre er steinhardt og "ruglete" på sida uansett hvor mye jeg pumper. Jeg er livredd for at det kan være betennelse på tur, aldri hatt det, men hørt at det er innmari vondt. Samtidig trenger snuppa all morsmelk hun kan få med sine 2150 gram! Kan der være noe annet?

Har du ringt helsestasjonen eller prøvd ammehjelpen? Jeg har dessverre ingen tips siden jeg er førstegangs og kommer til å bli like fortvilet som deg når den tid kommer. Håper det ordner seg kjapt❤️

Ta kontakt med sykehuset det du fødte - det er såvidt jeg vet sånn at føden har "ansvaret" for deg og baby de to første ukene etter hjemkomst. Kanskje de har en ammepoliklinikk du kan komme inn til. Eller kontakt helsestasjon eller ammehjelpen.

De gangene jeg selv fikk trøbbel av lignede art, hjalp det med hyppig tømming av brystet, varme dusjer/varme omslag og mye væske. Og minst mulig andre planer, fokus på hvile. Men - jeg er ikke en ammehjelper og slett ingen ekspert så jeg vil først og fremst råde deg til å ta kontakt med fagfolk. Får du sykdomsfølelse og feber må du kontakte lege.

Signerer Isfrid, varm dusj oppå brystet og rikelig pumping. Kan være tette melkeganger og da kjennes det slik ut. Ta kontakt med ammehjelpen eller sykehuset om det vedvarer/blir verre. Du kan gjerne legge varme kluter eller varmeflaske oppå, det funket her. Jeg har hatt det slik med begge før ting har stabilisert seg.

Back
Topp