Brystbetennelse...

Lillestjerne2016

❤️
Aprillykke 2016
Har fått brystbetennelse med feber og frostanfall. Puppen er rød og håven. Er snart ferdig med de 24 timene man skal amme/pumpe mye, men føler ikke at det har hjulpet så mye.

Tips?
Noen andre som har/har hatt brystbetennelse?

Tror jeg brygger på noe jeg og, avvente å se tror jeg :/ har sånn influensa følelse og litt forhøya temp, samt ømme varme pupper.

Tror jeg brygger på noe jeg og, avvente å se tror jeg :/ har sånn influensa følelse og litt forhøya temp, samt ømme varme pupper.

Jeg har akkurat avsluttet en 10 dagers antibiotika kur etter å ha hatt brystbetennelse. Var på sykehuset og tok prøver først. Hadde høy feber og veldig vondt når jeg ammet . Pumpet ofte et døgn, og tok to-tre dager før antibiotikaen begynte å virke. Men det ble borte, men fikk lite melk etterpå., . Og gutten min ville heller ikke ta puppen når jeg ble syk. Her kan man kontakte sykehuset inntil åtte uker etter fødsel om det er noe man lurer på angående mor eller barn, eller om noen av de blir syke.

Jeg er fra Tsjekkia og vi bruker noe som heter quark - mest likner på kesam da. Det kan smørres over det stedet hvor det er betent, og over en plastpose og eventuelt en gulpeklut. Quark drar ut varme.
Jeg fikk brystbetenelse 48 timer etter fødselen, og har smørt betent sted med philadelphia midt på natta :D og jeg ble bedre etter noen timer. Lykke til da, det er ganske irriterende.

Var hos legen i dag og fikk antibiotika. Måtte visst ha det siden jeg har hatt feber og frostanfall. Gleder meg til å bli ferdig med dette..

Jeg har gått i en uke nå med smerter i det ene brystet. Der jeg har forsøkt å tømme det jevnlig. I går begynte jeg å få frostanfall, så måtte begynne på antibiotika....

Jeg hadde ikke feber da. Men varmepakning på stedet hvor kulen er er gull! Varmen lindrer smertene og løsner opp knuten. Så masserte jeg lett og pumpet etterpå. Brukte også Syntocinon nesespray som skal slippe melka. Tok et døgn så løsna det. :)

Var en tur hos legen igår jeg og, antibiotika kur og nesespray. Formen er allerede mye bedre! :) Håper bare ikke baby blir dårlig av antibiotikaen :/

Back
Topp