Brystbetennelse

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Dere som har hatt dette. Hvordan startet det?

Det startet med at jeg våknet med en veldig vond pupp, ikke så veldig sprengt nødvendigvis, men som om noen hadde slått den og jeg hadde fått blåmerke eller noe :S Ved frokostbordet ble jeg vanvittig kvalm og svimmel. Måtte bare gå å legge meg, var vanvittig uvel i hele kroppen og begynte å fryse og lå bare og skalv. Jeg fikk også feber. Etter et par timer når babyen skulle ha mat fikk han den vonde puppen, han fikk ligge å tømme den så lenge han ville. Etterpå gikk jeg i dusjen og håndmelket så mye jeg kunne under varmt vann. Etterpå ble jeg helt fin igjen :)

Ble veldig øm, og ble flekkvis rød på utsiden. Kjente at jeg hadde en tett melkegang, og følte meg ute av form.

Pga altfor mye melk i starten i forhold til hva babyen klarte å drikke. De som hjalp meg på sykehuset, mente jeg ikke skulle pumpe, men prøve å håndmelke den verste sprengen. Babyen prøvde å få tak på en altfor hard pupp. Fikk derfor feil sugetak. Fikk store sår og bakteriell brystbetennelse. Masse antibiotika. Fikk abcesser i høyre bryst og gikk mange måneder til brystdiagnostisk senter for å tappe Abcessene. Andre gangen fikk jeg og bakteriell brystbetennelse, men ikke abcesser. Ved et Evt tredje barn skal jeg pumpe fra start og heller trappe ned når den verste sprengen har gitt seg.

Hadde heldigvis ikke brystbetennelse! Hadde vondt en hel dag. Pumpet og ammet så mye som mulig. Neste dag helt fin!

Høy feber, svært dårlig form, klarte ikke stå på bena og var "bortreist" mentalt med feberfantasier og skjønte ikke alvoret selv. Hadde også varmt, rødt bryst og puss i melken. Var nok dårligere enn det som er vanlig da

Back
Topp