Brystbetennelse

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Mye rart man skal gjennom som gravid. Jeg har klart å pådra meg brystbetennelse, og har nå en pupp på størrelse av en basketball og 39 i feber!

Var ikke engang klar over at man kunne få dette uten å amme, men joda - råmelk har hopet seg opp og skapt betennelse i tett melkegang (!). Så nå er det antibiotika og sofaen noen dager. Hold puppene varme, jenter!! :-)

Mye rart man skal gjennom som gravid. Jeg har klart å pådra meg brystbetennelse, og har nå en pupp på størrelse av en basketball og 39 i feber!

Var ikke engang klar over at man kunne få dette uten å amme, men joda - råmelk har hopet seg opp og skapt betennelse i tett melkegang (!). Så nå er det antibiotika og sofaen noen dager. Hold puppene varme, jenter!! :-)
Ai ai. Hørtes ikke godt ut. Ta det med ro og pass på puppene. God bedring :-)

Uff, stakkar deg! Har bare hatt tilstoppa melkeganger før, men aldri gått så langt som ordentlig betennelse. Hørt at det er fryktelig vondt :( God bedring!

God bedring :-)

Da skal jeg finne fram ull-ammeinnleggene, begynner jo å bli kaldt, best å ikke fryse på puppen :-)
Nok andre plager liksom :-)

Takk alle sammen :-) nei, trodde heller ikke det gikk an! På med ull-innlegg og gode gensere. Det er nok av plager å ta av fra før ja ;-)

Jeg har hatt betennelse en gang før og, da ammet jeg riktignok! Ble skikkelig dårlig og innlagt på sykehus. Trodde de var nødt til å stikke det opp, men klarte med nød og neppe å pumpe det ut. Ikke til å spøke med altså!

Nei fy, det der er ikke gøy! Jeg fikk 41 i feber og crp på over 150 3 dager etter vi kom hjem med nyfødt snuppe. Fyttikatta! Good bedring❤️

usj, ikke noe særlig. ble du kvitt det med antibiotika da, eller gikk det over av seg selv?
det hjelper ikke med antibiotika fordi det ikke er betennelse i den. Den ble bedre når jeg sluttet å røre ved den (fult forbud for mannen også:-p), de ble den ikke stimulert.

Har nettopp sluttet å ha melk og lillebror er 4.5år...

Nei fy, det der er ikke gøy! Jeg fikk 41 i feber og crp på over 150 3 dager etter vi kom hjem med nyfødt snuppe. Fyttikatta! Good bedring❤️
Huff, hørtes ikke noe særlig ut. Med førstemann hadde jeg en tilsvarende opplevelse-ble lagt inn over flere dager. Klarte til slutt å pumpe det ut. Huff, frister ikke med sånne runder igjen!

:-( Satser på at du slipper det denne gangen. Hadde du mye melk?
Hadde masse melk, og kjempe motivert for å amme. Men fikk store sår i begge brystvortene så amminga gikk desverre veldig dårlig for oss. Jeg gråt av smerte hver gang jeg amma. Jeg kvia meg for å legge henne til, så etterhvert ville hu ikke ta puppen. Jeg fullpumpa i 4 mnd, før jeg tilslutt måtte kaste inn håndkle å gi mme.. den satt langt inne for meg.. Håper det blir anderledes denne gangen..

Back
Topp