Brystbetennelse

Le9en

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Er det noen som har erfaringer med dette?

Jeg har hatt den verste natten noensinne. Med godt over 40 i feber og sterke smerter i brystene. Var helt ute av stand til å ta vare på lillegutt, det var utrolig frustrerende. Det eneste jeg gjorde var å amme han, og så kom min mor og passet ham. Har fått en antibiotikakur, og håper jeg snart blir bedre. Men har fortsatt høy feber, og det gjør like vondt å pumpe....:(:(

Noen som har noen tips som kan hjelpe?

Bruk for all del ullinnlegg om sommeren også jenter!!

Sniker litt jeg :)
Viktigste du gjør er å tømme puppene ofte, ta deg en varm dusj og masser puppene (ikke i sirkler!!).
God bedring!:)

<3 18.05.11 <3 16.04.13 <3

Ja maser og klem ut melk i dusjen så du får vekk alle klumper! Viktig at du får tømt brystene! Håper kuren snart virker!

Venter nr 3 4. August:)

Jeg hadde det rett etter jeg kom hjem fra sykehuset, helt forferdelig. Lå med 40 i feber i godt over et døgn, og dagen etter jeg fikk antibiotika begynte feberen å gå nedover. Måtte pumpe annenhver time den dagen, og fikk andre til å gi babyen det jeg hadde pumpet så jeg fikk slappe av. Var utslitt ganske lenge etterpå og er livredd for å få det igjen! Men har igrunn ikke tips annet enn at du må tømme deg ordentlig og som de sier få massert på klumpene. Produksjonen min gikk veldig ned når jeg hadde så høy feber lenge, men den har heldigvis kommet veldig bra opp igjen :) Du kan jo ta paracet for å få litt pause fra feberen iallfall da..
Jeg var redd for at lille skulle få magevondt av antibiotikaen siden jeg har hørt det fra andre, men det har ikke vært noe problem :)

Husk ull på puppene selv om det er sommer!! Veldig lett å få brystbettennelse på sommeren også!!

Huff .. Det høres så vondt ut :(
Masse go bedring til deg ❤ :) håper det går fort over !
(Jeg sprang ned å handla ull innlegg når vi lå på føden. Har helt angst for å få betennelse.. )

Jeg har sånne klumper hver natt å ofte på dagen når det nærmer seg mat, helt fra morgenen får han mme fordi jeg ikke har noe eller han aldri blir mett av min melk. Er det ikke bra med disse kulene? Di går jo bort med en gang han spiser men har det hver dag flere ganger om dagen egentlig hver gang før han skal spise. Nå tok j tråden din litt her sorry

❤gutt født 27/6❤

Jeg har sånne klumper hver natt å ofte på dagen når det nærmer seg mat, helt fra morgenen får han mme fordi jeg ikke har noe eller han aldri blir mett av min melk. Er det ikke bra med disse kulene? Di går jo bort med en gang han spiser men har det hver dag flere ganger om dagen egentlig hver gang før han skal spise. Nå tok j tråden din litt her sorry

❤gutt født 27/6❤
Nei det er da det fort kan gå betennelse i det. Legg babyen til når du kjenner de eller masser brystet mykt igjen. Vær obs hvis de begynner å værke eller du får feber. Og husk ull;)

Det som er så dumt at har en først hatt brystbettennelse en gang er det så lett å få det igjen!:(

Har man brystbestennelse når brystet verker og ømt å ta på? Ene brystet mitt verker fra armhulen og ned til brystvorter, men bare på siden.... Har hatt brystspreng i natt og i morges på det brystet. Pumpet ut 140ml på bare det ene brystet i dag :eek:
Jeg har ikke noe feber.

I
Har man brystbestennelse når brystet verker og ømt å ta på? Ene brystet mitt verker fra armhulen og ned til brystvorter, men bare på siden.... Har hatt brystspreng i natt og i morges på det brystet. Pumpet ut 140ml på bare det ene brystet i dag :eek:
Jeg har ikke noe feber.

Dersom du er rødflammete på brystet i tillegg så er det begynnende brystbetennelse.
Smerten i brystene ved brystbetennelse er helt forferdelig, og du klarer så vidt å være borti brystsene.
Pass på å hold puppend varme, dusj i varmt vann og masser bort den værste sprengen ;)

Med storesøster hadde eg brystbetennelse 3 ganger på en mnd, det var fælt .. Låg strekk ut med feber, frostanfall og store smerter :/

Nei det er da det fort kan gå betennelse i det. Legg babyen til når du kjenner de eller masser brystet mykt igjen. Vær obs hvis de begynner å værke eller du får feber. Og husk ull;)

Det som er så dumt at har en først hatt brystbettennelse en gang er det så lett å få det igjen!:(

Takk :)

❤gutt født 27/6❤

Huff! Høres grusomt ut! :(
Jeg må ha hatt flaks for jeg husker jeg fløy ut med søpla i desember da jeg ammet forrige gang i bare t-skjorte.
Må ha hatt skikkelig flaks jeg gitt!
God bedring!

Back
Topp