Brystbetennelse?

Flo87

Elsker forumet
Er det noen av dere som har fått dette?
Jeg var hos legen i går, har hatt over 39 i feber nå i 2 døgn, og han mente det kom av brystbetennelse. Hadde ikke spesielt vondt i puppene når jeg var hos legen, men det har tatt seg opp, og nå er de temmelig vonde, dersom det går lang tid før lillegutt spiser...
Hvordan kjennes det ut for dere andre som har fått dette? Hva kan man gjøre for å forebygge? Kjenner meg litt rådvill. Fikk antibiotika, og han mente det skulle hjelpe i løpet av helgen. Jeg håper...

Hei!
Jeg har hatt brystbetennelse med to av mine barn, og ble veldig redusert av dette, fikk høy feber og følte meg skikkelig elendig. Har begge ganger hatt det i venstre bryst, kjente dette som en veldig øm kul, som om det var en tilstoppet melkegang. En veninne av meg som har hatt det likedan beskrev det som å ha puppen full av glasskår og det sier jeg meg enig i. Forsøkte med massasje i varmt vann, hyppig amming, men måtte til slutt trå til med antibiotika. Denne virket imidlertid veldig fort, og i løpet av et døgn var jeg nesten helt bra igjen. Det som er kjempeviktig for å forebyggeer at du holder deg varm!!!! Og at du passer på å få tømt brystet skikkelig når du ammer(selv hvor vondt dette kan gjøre), evt legge til på annenhver side dersom du har mye melk.
Håper du blir fort bra igjen!  

Jeg hadde brystbetennelse med mini sist, og det var ufattelig vondt. Jeg hadde nesten 40 i feber og mitt høyre bryst var hardt, rødflammet og med tydelige kuler (harde flekker der jeg var rød). Var hos legen som enkelt fastslo brystbetennelse. Etter en dag med antibiotikakur var feberen borte og jeg merket ikke mye til "vondten" i  brystet heller. Fikk litt problemer med ammingen på denne siden etterpå, men var bestemt og "tvang" lillegutt til å suge der også. Dersom du har mye betennelse så kan melken ikke smake så godt og babyen vil heller suge på det andre brystet, men det er super viktig å få tømt brystet, enten ved hjelp av babyen, eller med pumpe. Lykke til!

PS: Pass på å ikke fryse noen plass - jeg satt og ammet ei natt og ble kald på føttene, dette var alene nok til denne fæle brystbetennelsen.

Back
Topp