Brystbetennelse vs. ikke-brystbetennelse

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvordan vet jeg om det er brystbetennelse eller ikke?
Har legetime på tirsdag, men skal i nærheten av lege kontor idag (fredag). Så hvis det mistenkes brystbetennelse så vil jeg innom der sånn at ikke hele helga ødelegges...
Og koster slike legebesøk? Hvor mye isåfall?

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Jeg hadde høy feber,rødt,ømt og sprengt bryst.
Er vel vanlig legetimepris men jeg huskr ikke hva det ligger på ca. :)
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk to brystbetennelser på to uker, og i mellom de en episode med tette melkeganger. Når jeg fikk brystbetennelsene fikk jeg først vondt i puppen og etterhvert høy feber (lå på mellom 39-41 hele tiden frem til AB begynte å virke). Siste gangen reiste jeg på legevakta samme kvelden det begynte men da hadde jeg for lav crp til å få antibiotika. Dagen etter var den på 100, så da fikk jeg. Når jeg fikk tette melkeganger var det ganske likt, men feberen var ikke like høy, og det gikk over av seg selv når jeg fikk tømt meg ordentlig flere ganger.

Det skal ikke koste noe hos legen da det er "svangerskapsrelatert". Jeg betalte iallfall ikke noe verken hos legen eller legevakta.
Håper ikke det er det du får, for det er ikke mye godt! :)

Takk for svar. Etter å ha sjekka ammehjelpen og drevet litt "førstehjelp", har det bedret seg betraktelig. Så tror nok det bare er/var tett melkegang. Skal nok overleve helga iallefall

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Back
Topp