Brystbetennelse på gang?!

Preggogirl

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
:arghh: Venstre pupp er superduper vond og jeg har to kuler jeg ikke får massert opp. Har tatt en lang varm dusj for å varme de opp, har pumpa og massert forsiktig m.. Kjenner ingen bedring. Har lest på ammehjelpen og prøver å følge rådene der.

Noen som har gjort det samme og følt at det funka?

Livredd for brystbetennelse og gruer meg til natta. Har gjort klar pumpa så jeg kan pumpe, hva annet er lurt?

Testet meg for feber og har vel aldri hatt så lav temp før.. Hahaha :joyful:

Nå var det jo ikke dette du spurte om,og sikkert ikke dette du vil høre heller,hehe, men jeg er nå på antibiotika for brystbetennelse, og jeg fikk ikke feber, men legen kunne fort konstantere at det var betennelse.. I tillegg hadde jeg veldig vondt i en dag, før det gikk over til å være vondt kun når man tok/trykket på. Så vil bare si at du ikke trenger å være kjempedårlig for at det skal være betennelse, og at om du ikke lykkes med å få det bort så er det bedre å få det sjekka enn å skulle gå hjemme å plages med det, selv om du ikke får feber eller lignende :)

Har dessverre ikke andre råd enn det som står på ammehjelpen, men krysser fingrene for at du får det ut uten problem selv før det blir verre, og at du slipper å plages lenge med det!:)

:arghh: Venstre pupp er superduper vond og jeg har to kuler jeg ikke får massert opp. Har tatt en lang varm dusj for å varme de opp, har pumpa og massert forsiktig m.. Kjenner ingen bedring. Har lest på ammehjelpen og prøver å følge rådene der.

Noen som har gjort det samme og følt at det funka?

Livredd for brystbetennelse og gruer meg til natta. Har gjort klar pumpa så jeg kan pumpe, hva annet er lurt?

Testet meg for feber og har vel aldri hatt så lav temp før.. Hahaha :joyful:

Få pumpet eller ammet mest mulig sier de er beste medisin. I 24timer.

Hos meg funka det desverre ikke. Jeg ble skikkelig influensasjuk med feberdrømmer og høy feber. Så måtte til legen og endte opp med antibiotikakur da det hadde gått tre døgn uten bedring. gi det et døgn med massering i dusjen under varmt stråle, håndmelking, pumping/amming. Blir det ikke bedre, ring lege :)

Jeg fikk det samme i Danmark i helga, første dagen! Jeg håndmelket og diet lillemor hyppig. Mye bedre nå. :)

Her er lillegull ni uker og jeg har fått feber med vond og rød pupp tre ganger, mest sannsynlig på grunn av tette melkeganger. Hver gang har det ordnet seg ved hjelp av hyppig amming og pumping. Håper det ordner seg for deg før det utvikler seg til betennelse.

Nå var det jo ikke dette du spurte om,og sikkert ikke dette du vil høre heller,hehe, men jeg er nå på antibiotika for brystbetennelse, og jeg fikk ikke feber, men legen kunne fort konstantere at det var betennelse.. I tillegg hadde jeg veldig vondt i en dag, før det gikk over til å være vondt kun når man tok/trykket på. Så vil bare si at du ikke trenger å være kjempedårlig for at det skal være betennelse, og at om du ikke lykkes med å få det bort så er det bedre å få det sjekka enn å skulle gå hjemme å plages med det, selv om du ikke får feber eller lignende :)

Har dessverre ikke andre råd enn det som står på ammehjelpen, men krysser fingrene for at du får det ut uten problem selv før det blir verre, og at du slipper å plages lenge med det!:)

Samme her ! Prøvde alle triks u boka men kulen stod på stedet hvil.. Hadde ikke feber eller noe, men høy crp, så tydeligvis betennelse i kroppen.. Men her måtte jeg sette inn dren i kulen for å få ut pusset som var der, og har gått nå en uke etter de fjernet det med et hull i brystet der det pipla ut melk hele dagen, såå dra til lege, og ikke la det gå for lenge slik som jeg gjorde :)

Brystbetennelse er noe dritt, har ingen flere råd enn de du allerede har fått...håper at blir bedre raskt ❤️

Det siste døgnet har jeg pumpet.. Pumpet.. Dusjet kjempevarmt, pumpet litt mer og ammet for harde livet. Konklusjon: kulene er borte/oppløst/forsvunnet! får håpe det vedvarer og at de ikke kommer tilbake. Takk for mange gode råd :-)

Massere kulene mens du ammer funket for meg

Back
Topp