Brystbetennelse og antibiotika..

*Mistaldrihåpet*

<3 Julie <3
Assistert-jentene
Dere som har hatt brystbetennelse- hvor lang tid har det tatt før antibiotika virker?

Jeg sliter med å få ut melk pfreden ene puppen, og det er jo ganske krise når jeg har fått beskjed om å tømme den helt..vesla vil ikke suge som vanlig, og pumping går plutselig ikke mer?? :(

jeg masserer og masserer, men vil antibiotikaen hjelpe melken til å komme lettere ut? Og om jeg over noen omstendigheter får henne til å suge(det skjer noen få ganger)..- er det noen da som har merke at babyen får vondt i magen av antibiotikaen?

ouch! Det er iallefall ikkeno godt :(
gikk ganske kjapt her at jeg merket bedring når jeg starta på antibiotikaen, ca 1 dag så merka jeg virkning :) prøvd å ta en varm dusj også massere MOT brystvorta På område der det er ømt og rødt? nesesprayen Syntocinon er himmelsk, den burde du spørre legen om å få :) gjør at de tette melkegangene åpnes og det blir da lettere for melka å passere :) skal tas 5 min før amming/pumping/håndmelking.

merket litt på beibigutten min angående antibiotikaen, han ble bittelitt urolig og bæsjer endra seg litt. Men ikke noe sånn drastiske forandringer i væremåten, bare litt mindre rolig.

Etter antibiotika er det lettere å få sopp (nedentil og på brystvortene) om du får på brystvortene så smittede det over til den lille hvis du ammer. Så råder deg bare til å følge med :)

Masse god bedring <3

ouch! Det er iallefall ikkeno godt :(
gikk ganske kjapt her at jeg merket bedring når jeg starta på antibiotikaen, ca 1 dag så merka jeg virkning :) prøvd å ta en varm dusj også massere MOT brystvorta På område der det er ømt og rødt? nesesprayen Syntocinon er himmelsk, den burde du spørre legen om å få :) gjør at de tette melkegangene åpnes og det blir da lettere for melka å passere :) skal tas 5 min før amming/pumping/håndmelking.

merket litt på beibigutten min angående antibiotikaen, han ble bittelitt urolig og bæsjer endra seg litt. Men ikke noe sånn drastiske forandringer i væremåten, bare litt mindre rolig.

Etter antibiotika er det lettere å få sopp (nedentil og på brystvortene) om du får på brystvortene så smittede det over til den lille hvis du ammer. Så råder deg bare til å følge med :)

Masse god bedring <3

Takk for det! Og takk for svar <3

Er nok tette melkeganger her ja...og vesla vil i utgangspunktet ikke ha pupp(etter mye styri begynnelsen måtte vi begynne med flaske).. Og jeg har pumpet meg, men nå får jeg ikke ut all verden(nå skal det sies at jeg har litt lite melk da)? Hadde du også vanskeligheter med det? Blir så bekymret for at jeg ikke får tømt meg, men det blir kanskje lettere når antibiotikaen virker?

Ja, da må jeg passe på det :)

Takk for det! Og takk for svar <3

Er nok tette melkeganger her ja...og vesla vil i utgangspunktet ikke ha pupp(etter mye styri begynnelsen måtte vi begynne med flaske).. Og jeg har pumpet meg, men nå får jeg ikke ut all verden(nå skal det sies at jeg har litt lite melk da)? Hadde du også vanskeligheter med det? Blir så bekymret for at jeg ikke får tømt meg, men det blir kanskje lettere når antibiotikaen virker?

Ja, da må jeg passe på det :)

Jeg hadde veldig mye melk før og etter jeg fikk betennelsen. I mens jeg hadde betennelsen merket jeg at det brystet betennelsen var i var det vanskeligere å få ut noe enn det hadde vært tidligere.

Jeg hadde veldig mye melk før og etter jeg fikk betennelsen. I mens jeg hadde betennelsen merket jeg at det brystet betennelsen var i var det vanskeligere å få ut noe enn det hadde vært tidligere.
Kom nær send knappen :(

Og jeg hadde vanskelig for å pumpe ut melka også, tok innmari lang tid og kom bare litt og litt. Men veldig viktig å tømme så holdt på lenge :( men antibiotikaen gjør susen skal du se :) ikke lange tida så føler du deg mye bedre :)

Kom nær send knappen :(

Og jeg hadde vanskelig for å pumpe ut melka også, tok innmari lang tid og kom bare litt og litt. Men veldig viktig å tømme så holdt på lenge :( men antibiotikaen gjør susen skal du se :) ikke lange tida så føler du deg mye bedre :)

Så godt å høre :) må nok få tak i den sprayen, det kan jo være en grunn til at hun er hysterisk ved puppen :)

hva slags antibiotika går du på? mange leger har ikke peiling når det kommer til brystbetennelse dessverre. Diclocil 500mg burde du be om!

Hvis du ikke får til å amme, bør du pumpe. Lei deg evt en pumpe på babyshop. Du må få tømt brystet, for ellers blir det bare verre :(

Babyen blir mest sannsynlig ikke såå påvirket av antibiotikaen. Noen av dem går ikke over i morsmelken i det hele tatt, mens andre går litt over. Du får uansett ikke en kur som ikke passer med amming. Min lille ble litt hard i magen av morfinen og/eller antibiotikaen - men nå gikk jeg på antibiotika i seks uker også... Hun hadde heldigvis ikke vondt da :)

Og du MÅ kjøpe Lecitin på helsekosten. Den er GULL VERDT og jeg er hundre prosent avhengig. 1000mg kapsler. Ta fem om dagen!!

Back
Topp