Brystbetennelse og ammeslutt

Stjernestøv

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hei!
Etter mye slit med ammingen, to brystbetennelser og en begynnende har jeg bestemt meg for å slutte helt med å amme. Går bare en uke mellom hver gang det begynner, i tillegg til at det gir oss veldig mye økedager. Er så sliten og lei nå, og redd for at det skal komme tilbake igjen hvis jeg fortsetter.
Noen som har erfaring med ammeslutt mens man har brystbetennelse? Går på antibiotika, og i morgen skal jeg få tabletter for å stoppe produksjonen. Men når man har brystbetennelse skal man vel helst tømme, men siden produksjonen ikke skal øke burde jeg jo ikke det heller. Lege sa jeg burde tømme, mens jordmor sier jeg bare skal "lette på trykket". Har akkurat begynt på antibiotika, så da kan man kanskje ikke få betennelse mens man går på det?
Noen som har erfaring med de tablettene som stopper produksjonen?

Mange spørsmål, men jeg er så usikker på dette her. Og sliten av 40 i feber :(

Jeg hadde samme problemet forrige gang, sto mye i varm dusj og bare klemte litt ut for å lette på det værste trykket. Jeg syntes iallefall det hjalp med varmt vann på. Og tok varme kluter på når det ble for ille. Men det ga seg etter ca en ukes tid! Så det blir bedre snart :)

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Jeg holder også på med ammeslutt og har nettopp hatt brystbetenndelse. Utrolig vondt og skjønner godt at du vil slutte. Nå letter jeg bare på trykket ved å pumpe. Har fått så store rifter på bryst knoppen at jeg ikke har mulighet til å pumpe mer. Men siden du skal få tabelett for å stoppe produksjonen så vil jeg jo tro at du kan tømme deg helt. er ihvertfall viktig å få ut de vonde klumpene. her var d så gale at jeg ikke kunne holde babyen min og då er det ikke verdt å holde på mer

Jeg hadde samme problemet forrige gang, sto mye i varm dusj og bare klemte litt ut for å lette på det værste trykket. Jeg syntes iallefall det hjalp med varmt vann på. Og tok varme kluter på når det ble for ille. Men det ga seg etter ca en ukes tid! Så det blir bedre snart :)

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Ja har tenkt på å stå i dusjen å håndmelke, men da får jeg jo ikke tømt helt hvis jeg bør det. Gleder meg bare til alt er over jeg nå!!

Jeg holder også på med ammeslutt og har nettopp hatt brystbetenndelse. Utrolig vondt og skjønner godt at du vil slutte. Nå letter jeg bare på trykket ved å pumpe. Har fått så store rifter på bryst knoppen at jeg ikke har mulighet til å pumpe mer. Men siden du skal få tabelett for å stoppe produksjonen så vil jeg jo tro at du kan tømme deg helt. er ihvertfall viktig å få ut de vonde klumpene. her var d så gale at jeg ikke kunne holde babyen min og då er det ikke verdt å holde på mer

Synd vi er flere som sliter med dette :( Huff, rifter på brystknoppen hørtes ikke godt ut! Pumpet du deg helt tom når du hadde brystbetennelse? Jeg gjorde det sst, men da skulle jeg jo øke produksjonen i tillegg. Jeg kjenner ingen klumper, bare noen områder som er ømme. Men jeg tror produksjonen vil øke likevel hvis jeg pumper tomt selvom jeg går på den kuren. Den er jo over 14 dager eller noe..
Ikke noen god følelse å ikke kunne ta vare på babyen sin, jeg har ikke orket noe det siste døgnet pga høy feber og frostanfall. Tenker at både jeg og lille får det bedre nå, selvom det er kjempetrist å slutte å amme..

Synd vi er flere som sliter med dette :( Huff, rifter på brystknoppen hørtes ikke godt ut! Pumpet du deg helt tom når du hadde brystbetennelse? Jeg gjorde det sst, men da skulle jeg jo øke produksjonen i tillegg. Jeg kjenner ingen klumper, bare noen områder som er ømme. Men jeg tror produksjonen vil øke likevel hvis jeg pumper tomt selvom jeg går på den kuren. Den er jo over 14 dager eller noe..
Ikke noen god følelse å ikke kunne ta vare på babyen sin, jeg har ikke orket noe det siste døgnet pga høy feber og frostanfall. Tenker at både jeg og lille får det bedre nå, selvom det er kjempetrist å slutte å amme..

jeg har vært sår i mange uker som aldri ble bedre og fikk penselin for sopp men har ikke hatt noen virkning på meg, derfor jeg fikk brystbetenndelse. Jeg pumpet med hver 5 time, då skal nok produksjonen gå ned. No pumper jeg bare når jeg kjenner spreng. jeg hadde det slik også med førsteman og det er grådig kjedelig å ikke klare det denne gang også men som du sier så han nok den lille det bedre med en opplagt mamma og en roligere hverdag. Her kunne måltidene ta opp til to timer så når pumpen fylte seg med blod var d nok for meg. Men fikk du fortidlig du også ? Er jo endel vanskeligere å få til ammingen

jeg har vært sår i mange uker som aldri ble bedre og fikk penselin for sopp men har ikke hatt noen virkning på meg, derfor jeg fikk brystbetenndelse. Jeg pumpet med hver 5 time, då skal nok produksjonen gå ned. No pumper jeg bare når jeg kjenner spreng. jeg hadde det slik også med førsteman og det er grådig kjedelig å ikke klare det denne gang også men som du sier så han nok den lille det bedre med en opplagt mamma og en roligere hverdag. Her kunne måltidene ta opp til to timer så når pumpen fylte seg med blod var d nok for meg. Men fikk du fortidlig du også ? Er jo endel vanskeligere å få til ammingen

Jeg fikk antakeligvis fordi han ikke tømmer meg ordentlig, enda jeg syns det var rart siden vi hadde økedager før det skjedde og da spiste han jo hele tiden og jeg følte det ble tomt. Jordmor sa jeg skulle pumpe når jeg følte jeg måtte, men ikke pumpe lenge av gangen. Synd når det har blitt sånn for deg begge gangene, men det er kanskje sånn at vi er mer utsatt for det da.
Her tok ikke selve måltidet så lang tid, men det tok veldig kort tid før han ville ha mer, så han ble nok aldri ordentlig mett.
Ja jeg fødte i uke 36, så jordmor sa til meg at jeg hadde sluppet unne mye strev om han hadde holdt seg der inne i et par uker til.
Synd, men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med erstatning, da vet jeg hvor mye han spiser også og at han slepper å være sulten hele tiden..

Jeg ble spurt av helsesøster da hun var på hjemmebesøk om jeg hadde hatt brystbetennelse før.
Det har jeg ikke. Gikk fri med begge jentene, og håper jeg gjør det nå også.
Fikk til svar at da får jeg det nok ikke denne gangen heller.
Noen er mer utsatt enn andre.
Og jeg var heldig og ikke var utsatt sa hun.

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Back
Topp