Brystbetennelse!! *liten oppdatering*

Mailykke2

Forelsket i forumet
OPPDATERING!
Har vært på barselpoliklinikken både i går og i dag. Hun som hjalp meg da er en av de som tvang meg til å ha henne til puppen. Tror hun har dårlig samvittighet. Hun sa: Jeg hadde en følelse av at det kom til å gå sånn når hun hadde så sugebehov......!! Guri så sint jeg ble når hun sa det!!

MEn, jeg har altså veldig hovent venstre bryst, dette gjør at det nesten ikke kommer noe ut. Jeg skal sitte minst 20 min hver 2-3 time å massere og håndmelke. Har også fått sånn nesespray som vistnok skal hjelpe. På den andre puppen kommer det greit, men har begynt å komme noe mindre ut..... Det liker jeg dårlig :/
Skal tilbake til barselpoliklinikken til tirsdag, håper det er noe endring lenge før den tid...
Er det ikke bedre innen neste fredag ender det nok opp med ammeslutt...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg holder på å bli sprø! Ikke nok med at jeg slet litt på sykehuset med amming og div, men nå har jeg jaggufått brustbetennelse og så såre brystknoppet at de et helt sorte:/ Kjenner jeg er ordentlig frustrert! Snuppedupp gulper som en tulling når hun får flaske, har måtte gi erstatning de to siste måltidene! Har vært mamma i 5 dager og har hatt såå mye motgang syns jeg:/ eneste som har gått vår vei var natten til i dag, men nå blir jo den også noe herk ettersom hun ikke vil sove:/

Høres ikke noe morsomt ut. Håper det ordner seg.

Huff, hørtes ikke noe gøy ut.
Sender deg en stor klem.
Ta deg en laaang og varm dusj og massere brystene litt.

Uff, så utrolig kjipt! Prøv å pumpe og samtidig massere klumpene i brystet med flat hånd i retning brystknoppene. Håper det går over snart og at du får nyte tida!

Uff, stakkars deg da. :-(
Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med brystbetennelse men har hørt at det er bra å ta seg en varm dusj å stå å massere/ tømme brystene der.
Du må få ut kulene, det er de som skaper trøblet og hold brystene varme.

uff :(( 

jeg sliter også med melkesprngte pupper og såre brystvorter for bianca vil ikke suge riktig.. så pumpen kommer frem i kveld eller i morgen (må bare kjøpe nye 1tutter til flaskene). 

håper det går fort over for oss begge :)

Hei kjære deg, Jeg har også slitt maksimalt med ammingen. Kjempesåre brystvorter, brystspreng og ømme kuler i brystet. Har blitt mange tårer. Har håndmelket og koppmatet for å gi brystvortene pause. Nå er tungen hennes også klippet ettersom tungebåndet var stramt. Kan nå amme på det ene brystet. Det andre håndmelker jeg eller pumper hver andre time for å få bukt med kulene. Det har vært en kjempetung uke. Vil anbefale deg å ta kontakt med ammepoliklinikken for å få veiledningen, tips og noen å prate med. Å ikke få til ammingen tar mye energi fra oss. Det blir det eneste vi tenker på og noe vi gruer oss til. Det føles uutholdelig, så en må kjenne på sine egne grenser. Lykke til! Si fra hvordan det går.

Back
Topp