Brystbetennelse "light" - tette melkeganger...

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Jada, det ble sånn denne gangen også:(
Jeg var nok litt tøff i går, og dro på trening og gikk hjem med en litt for tynn jakke og UTEN hansker - det var nok!
Våkna i natt, badet i svette og med frostrier... Tok lillegull i senga mi, og vi amma og amma og amma litt til... Fortsatte denne "tvangsamminga" i dag også - så nå har jeg mye melk.. Men den ene puppen er skikkelig øm enda, og rød/hoven.. Fikk tatt en CRP siden jeg har hatt ordentlig mastitt for noen år siden. Den var ikke særlig forhøyet - så nå håper jeg bare at det går over av seg selv.. Legger på varme omslag før amming av vond-puppen og masserer over det røde området når hun ammes.. Men jeg rekker jo ikke å utføre alle kjerringrådene før dagen er omme - og de andre ungene krever jo også sitt.. Så hvis det ikke blir bedre i morra - så må jeg vel ta en telefon til legevakt:/
 
Huff ja så lett er det å få brystbetennelse. Du får ha god bedring, krysser fingrene for deg
 
Fikk det sånn light 1 uke etter fødselen. Da tvangsamma jeg , hadde varme omslag på puppen men det som hjalp mest var å ta en varm dusj og samtidig handmelke og maserte den vonde puppen;) Da ble det borte dagen etter;;) 

du får ha god bedring, ikke noe godt med brystbetennelse;)
 
Hmmm, denne tråden så jeg ikke før nå. Hvorfor det tro... Å jo, nå vet jeg det! For jeg har lagt rett ut med brystbetennelse hele helga Andre gang, og ungen er 10 uker. Jeg hadde tre brystbetennelser med storebror, men ser ut til at jeg skal få enda flere denne gangen, forrige gang begynte det nemlig ikke før ungen var åtte mnd.

Sikkert lurt å stå i varm dusj og håndmelke, men jeg klarer ikke å stå på mine bein når jeg har brystbetennelse, og klarer heller ikke å pumpe (da må jeg jo sitte oppe...) Har heldigvis en glupsk unge som har blitt lagt til puppen hele tida, men det som en gang var en kjøttkakepupp er nå verre enn jeg vet ikke hva. Au au au, jeg blir gal. Jeg har ikke hud på toppen av brystvorta, og lille har gulpet og bæsjet blod.

Men nå har jeg bestilt noe fra ammebutikken, et slags bur brystvortene skal være i. Så da får de lufttørket samtidig som de er pakket inn i genseren (oi, sporet litt av her, det handlet jo om brystbetennelse dette...)
 
Puster letta ut... Tror jaggu det gikk over uten AB denne gangen! Vært tvangsamming og litt håndmelking i varm dusj på kveldene etter gullet har lagt seg for natta. Gjorde i grunnen omtrent alt som står i ammehjelpens "kjerringråd";)
Så i dag har jeg vært ute i finværet og trilla og kosa meg igjen, MED nok klær og ullvotter!! Litt øm i puppen enda, men rødheten veldig avtagende - ser "spor" enda - så jeg går med ull innerst og tar ingen sjanser!!
 


Pucca skrev:
Hmmm, denne tråden så jeg ikke før nå. Hvorfor det tro... Å jo, nå vet jeg det! For jeg har lagt rett ut med brystbetennelse hele helga Andre gang, og ungen er 10 uker. Jeg hadde tre brystbetennelser med storebror, men ser ut til at jeg skal få enda flere denne gangen, forrige gang begynte det nemlig ikke før ungen var åtte mnd.

Sikkert lurt å stå i varm dusj og håndmelke, men jeg klarer ikke å stå på mine bein når jeg har brystbetennelse, og klarer heller ikke å pumpe (da må jeg jo sitte oppe...) Har heldigvis en glupsk unge som har blitt lagt til puppen hele tida, men det som en gang var en kjøttkakepupp er nå verre enn jeg vet ikke hva. Au au au, jeg blir gal. Jeg har ikke hud på toppen av brystvorta, og lille har gulpet og bæsjet blod.

Men nå har jeg bestilt noe fra ammebutikken, et slags bur brystvortene skal være i. Så da får de lufttørket samtidig som de er pakket inn i genseren (oi, sporet litt av her, det handlet jo om brystbetennelse dette...)


Dette høres helt forferdelig vondt ut!!! Har du vært sår på brystvortene siden starten på amminga? Sikkert smarte de "burene" da ja - husker jeg var rimelig sår i starten med min første - da brukte jeg melkeoppsamlere for å "avlaste" puppevortene innimellom...  God bedring, håper det retter seg snart!!
 


Tre-må-det-være! skrev:


Pucca skrev:
Hmmm, denne tråden så jeg ikke før nå. Hvorfor det tro... Å jo, nå vet jeg det! For jeg har lagt rett ut med brystbetennelse hele helga Andre gang, og ungen er 10 uker. Jeg hadde tre brystbetennelser med storebror, men ser ut til at jeg skal få enda flere denne gangen, forrige gang begynte det nemlig ikke før ungen var åtte mnd.

Sikkert lurt å stå i varm dusj og håndmelke, men jeg klarer ikke å stå på mine bein når jeg har brystbetennelse, og klarer heller ikke å pumpe (da må jeg jo sitte oppe...) Har heldigvis en glupsk unge som har blitt lagt til puppen hele tida, men det som en gang var en kjøttkakepupp er nå verre enn jeg vet ikke hva. Au au au, jeg blir gal. Jeg har ikke hud på toppen av brystvorta, og lille har gulpet og bæsjet blod.

Men nå har jeg bestilt noe fra ammebutikken, et slags bur brystvortene skal være i. Så da får de lufttørket samtidig som de er pakket inn i genseren (oi, sporet litt av her, det handlet jo om brystbetennelse dette...)


Dette høres helt forferdelig vondt ut!!! Har du vært sår på brystvortene siden starten på amminga? Sikkert smarte de "burene" da ja - husker jeg var rimelig sår i starten med min første - da brukte jeg melkeoppsamlere for å "avlaste" puppevortene innimellom...  God bedring, håper det retter seg snart!!


Ja, siden starten. Var likt med storebror også, da ble det bedre når han var tre måneder. Så da krysser jeg fingrene, to uker igjen (og nå slo det meg plutselig, herregud så fort tida går!!!)
 
Back
Topp