Brystabscess?

Nomade

Betatt av forumet
Amminga har til nå gått helt smertefritt, ikke hatt såre brystvorter eller noenting. Men de siste 3-4 dagene har jeg merket et ømt punkt på et lite område helt ytterst på brystet inn mot armhulen. det har blitt mer og mer hovent, rødt og ømt. Det var ikke før idag at det slo meg at det kunne være brystbetennelse. Etter litt googling fant jeg ut at det må være en brystabcess, for det ser nøyaktig ut som på dette bildet: http://ammehjelpen.no/artikkel/49/Abcess. Nå skjønner jeg hvorfor jeg har vært så kvalm og uvel siste dagene, er visst et symptom. Så jeg har fulgt rådene; prøvd så godt jeg kan å tømme ofte(sliter med å få til å håndmelke..har ikke brystpumpe..), og å massere mot brystvorta. Men overhodet ikke blitt bedre, snarere verre! Det står på ammehjelpens sider at dersom man har hatt denne kulen i ett døgn uten at det minker skal man kontakte lege. Nå har jeg hatt denne i 3-4 dager, men er jo ikke før idag at jeg har prøvd å bevisst jobbe med det. Bør jeg kontakte lege imorgen, eller vente å se det ann? Og hvem ringer jeg eventuelt? Fastlegen? Legevakt? Barsel? PS: beklager innlegg uten avsnitt, skriver på iPhone.

ville ringt fastlegen, om du ikke får svar der prøv enten hs eller hør på barsel.

lykke til og god bedring!

Vanskelig å si når jeg iikke har sett deg.. Men husk å massere forsiktig mot utgangen mens melka renner, hvis ikke blir det verre. Ta kontakt medelevene din du, i og med t er helg nå. God bedring! Vet det er no dritt...:(

Et tips er å håndmelke i dusjen, mens det renner varmt vann over brystet. Da renner melka ofte lettere. Jeg ville nok kanskje kontakta fastlegen i dag. God bedring!

Jeg føler virkelig med deg! ring fastlegen, mulig du må ha antibiotika...
Kan anbefale å gå med et varmebelte ol å massere konstant :/ Jeg pumpet, håndmelket og masserte hver halvtime når jeg fikk det.. 
Dusjen er et godt tips, og ikke gå med noe stramt - jeg gikk med ullinnlegg, kosefille og nettingtruser for å holde det på plass:P

du må kontakte legen!! jeg har hatt brystbetennelse to ganger og begge gangene måtte jeg gå på antibiotika.. jeg har ikke hatt så store kuler i det hele tatt heller.. så ring legen :)

og god bedring! 

Takk for svar alle sammen! :) Jeg ringte legen og har vært og fått antibiotikakur nå. Hun sa det var bra jeg kom og at den absolutt måtte sjekkes ut. Så nå håper jeg dette tar knerten på betennelsen! :)

så bra :) masse god bedring! 

Back
Topp