Bryst

Nydelian

Flørter med forumet
Har alltid vært førnøyd med brystene mine, men jeg ble gravid har de vokst masse og dermed skiftet litt fasong. Kommer de til å gå tilbake til normalen, eller må jeg bare venne meg til denne forandringen?

Er dette tull?
Kroppen forandrer seg gjennom et svangerskap og spesielt brystene mtp melk. Noen forandrer seg mer enn andre. Noen ser kanskje ikke forskjell mens sndre forblir ugjenkjennelige. Det er ingen her inne som kan svare deg på dette.

Er dette tull?
Kroppen forandrer seg gjennom et svangerskap og spesielt brystene mtp melk. Noen forandrer seg mer enn andre. Noen ser kanskje ikke forskjell mens sndre forblir ugjenkjennelige. Det er ingen her inne som kan svare deg på dette.
Nei, det er ikke tull! For meg er det nytt og fremmed å være gravid, og måten dette forandrer kroppen. Forventer ikke at noen skal kunne svare på hvordan det fungerer på min kropp, så formuleringen er nok ikke den beste. Dette er ikke noe jeg er komfortabel med å spørre venninnene mine om, derfor spør jeg her.. er jo opp til hver enkelt om de vil svare eller ikke.. jeg var ikke forberedt på at det skulle skje noe Før melkeproduksjon startet.

Brystene vil nok forandre seg både under graviditet og under amming. Hvordan brystene blir etter alt dette er helt individuelt. De kan bli tilnærmet slik de var hos noen, mens hos andre vil forskjellen være stor fra før graviditet.

Mine bryst endret seg tom etter 8ukers graviditet som endte i MA i uke 13. Fint at du søker informasjon om dette allerede nå. Det er nok mange kvinner som får sjokk etter fødsel med mange endringer som ikke reverseres helt som man trodde.

Kroppen forvandler seg veldig mye i løpet av et svangerskap, og det er veldig forskjellig fra person til person. Noen opplever at ting går raskt tilbake til hvordan det var før, mens andre opplever at de forblir sånn som det ble etter svangerskapet. Men det er absolutt verdt det når man får se sin lille baby for første gang <3

Har alltid vært førnøyd med brystene mine, men jeg ble gravid har de vokst masse og dermed skiftet litt fasong. Kommer de til å gå tilbake til normalen, eller må jeg bare venne meg til denne forandringen?
Mange tror man får "hengepupper" av amming. Men mødre som aldri har ammet kan få det. Eller at de forandrer seg på andre måter selv uten amming. Det er hormonene i graviditeten som forandret brystene. Brystene er ikke ferdig utviklet under puberteten og blir ikke det før første graviditet. Da gjøres siste finish klart til amming. Brystene vil gjøre denne forberedelsen hver eneste graviditet. Så de forandrer seg gjerne mer under graviditeten enn amming. Men alle er forskjellig. Noen forandringer er permanente, andre går tilbake. Noen forandrer seg enda mer etter amming.

De første ukene etter fødsel vil brystene ha spreng innimellom, det er ikke i hovedsak melken. For man kan ha like mye/mer melk senere når barnet er større uten at man har spreng. Det er hovne kjertler. Men huden kan strekkes mye. Den trekker deg sakte tilbake ila ammeperioden og når du er ferdig å amme. Man kan aldri si helt hvordan de blir før en godt stund etter endt amming - etter siste barnet.

Kroppen vil forandre seg. Det er godt mulig brystene vil gå mer tilbake etterpå fordi de nå er hovne. Men helt det samme vil de nok ikke bli. Mye forandrer seg. Både mage, bryster, underliv, hofter osv. Ikke bli overrasket om noe annet forandrer deg også. Jeg gikk opp 1 skostørrelse med førstemann og enda en halv str ned andre :p

Jeg kan bare snakke for meg sjøl, men de ble førre størrelser mindre når jeg avslutta amming!
Også har jeg jo snakket med mange andre, og alle sammen sier at puppene blir ganske annerledes etterpå.. Heldigis finnes det gode bher :)

Mine gikk opp en str under svangerskapet, og nå er det bare to filler med to forskjellige str som henger her :p Det er noe jeg vil gjøre noe med etter jeg er ferdig med å få barn :)

Mine endret litt form etter første sv.skap, men synes det ble ganske like som de var før. Dog så er jeg nå også 16kg tyngre enn jeg var før førstemann som også har litt innvirkning på puppene.

Det sagt er førstemann 3 år og jeg kan ikke si jeg husker 100% hvordan puppene så ut før. Man blir vant til de man har:)

Har ingen erfaring, men tror og håper at etter fødselen og amming er jeg stolt av "mammakroppen" min :D Jeg vil så klart trene og bruke bher som gir best mulig utseende, men tenker at det er helt naturlig at kroppen endrer litt utseende, og de som ikke liker det får bare se på noen som ikke har født :p De aller fleste liker jo naturlige kropper, tror jeg.
Men kan jo være jeg ender opp misfornøyd, men skal prøve så godt jeg kan og akseptere de endringene som kommer, og det kan jo være to to flotte puppene jeg hadde før svangerskapet blir helt like etterpå :D

Back
Topp