Bryst størrelse /amme BH

KR1ST1NE

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Julibarna 2019
Lurer på hvordan deres erfaringer er med bryst størrelser..
Når omtrent stopper de og vokse f.eks? Hvor mye større bh trengte dere etter fødsel i forhold til før graviditeten?

I dag bestilte jeg ett par amme bh'er, men nå tenker jeg at det kanskje var vel tidlig (15 uker) [emoji85]

Jeg bruker normalt 75L/75M, så pga størrelsen er det altfor dyrt med nye bh'er til at jeg ønsker å risikere feilkjøp [emoji28]
Tar gjerne imot tips til nettbutikker med amme bh'er for ekstra brystfagre damer hvis noen har det (change har ikke store nok bh'er til ugravide meg, så de utgår for min del)[emoji106]

Ellers er det sikkert flere normal-brystede også som ønsker amme bh tips, så tips ivei [emoji2]

Min erfaring er at 1-2 uker etter fødsel er de enorme (er til vanlig 80DD og går opp 1-2 str i svangerskapet). Hadde ikke sjangs til å finne noe som passet (jeg hadde en fra Triumph som passet rett etter amming) og endte opp med en vanlig gedigen sportsbh som også fikk plass til gulpekluter når jeg var hjemme(bare å glemme ammeinnlegg [emoji23]). Etter noen uker normaliserte melkespreng seg og først da gikk jeg til innkjøp av ordentlige ammebh'er. Fant noen gode på babyshop (husker ikke merket).
Jeg ville ikke kjøpt for mange før fødsel, kanskje en eller to i en str større enn det man er i svangerskapet. For så å supplere etterhvert.
Personlig vokser mine bryst mest i starten, men det er sikkert individuelt.

Mine vokste lite i graviditeten sist var B frem til fødsel og våknet dagen etter fødsel med bryst spreng til 1000 da var alle bher for små [emoji23] trodde jeg safet med å kjøpe amme bh i D men måtte ut å kjøpe nye i F. hadde overproduksjon så de krympet ikkje før jeg var ferdig å amme. Denne gangen har jeg allerede gått fra B til E så tør ikke kjøpe noen før etter fødsel denne gangen.

Brukte bare ammesingletter helt i starten da de ble gigasvære etter ca 4 dager og brystsprengen slo inn! Ellers likte jeg KappAhl sine ammebher. De er veldig myke og "løsere" enn for eksempel Lindex sine (de i 2pk). Det følger med innlegg i de, men de kan lett taes ut. Perfekt for de første ukene!

Min erfaring tilsier at det ikke er lett å kjøpe ammebh før fødsel.

Jeg har i 3 forskjellige str her hjemme ifra de 2 andre fødselene :P Tipper alle 3 vil komme i bruk igjen nå også

Amme singlet høres ikke dumt ut!
Jeg kaster jo alltid av meg bh'en når jeg er hjemme likevel [emoji1] *luksus*

Jeg har bare brukt vanlige bh uten padding, syns ikke det er noe hold i ammebher.

Jeg har bestilt denne fra eBay :joyful: ca 50 kr og knall god å ha på. Jeg bruker 85D til vanlig og tok den i L. Kunne gjerne tatt i M. Det fulgte også med en forlenger del :D Tror den blir knall å sove med også. Så bestiller nok noen til ;)Screenshot_20170912-175655.png

Sniker fra desember.

Jeg har lest mye om dette i dag og jeg kommer i hvert fall til å vente til nærmest mulig fødsel med å kjøpe, siden jeg ikke vet hvor mye puppene vokser før det, samt og bare kjøpe et par før melken stabiliserer seg og man vet hvilken størrelse man trenger :)

Jeg kjøpte en fra change. Der målte hun meg og jeg merker at de har vokst bare på de ukene. Jeg sliter med å finne riktig størrelse ellers

Back
Topp