Bryr du deg om vekten..?

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Er i uke 21 nå og har lagt på meg ca 9kg. Nyter graviditeten og tiden.. Men er jo litt spent på hvordan det ender med kroppen.
Har alltid trent mye og har hatt en atletisk kropp. Litt latere nå om dagen.. Har også slitt med spiseforstyrrelse i flere år tidligere. Så jeg må innrømme at jeg er spent på hvordan dette vil føles etterhvert:) Selv om jeg som sagt heldigvis nyter tiden og min gravide kropp nå:)
Flere som er spente på sin "nye" kropp under svangerskapet og etterpå?
Vil presisere at ernæringen til meg selv og den lille jenta i magen er selvfølgelig hovedfokuset mitt nå..:)

Både ja og nei. Er sulten hele tiden og er i minimalt med bevegelse pga. Dårlig bekken så bekymrer meg jo litt for hvordan det vil ende :p Er 24 uker på søndag og har lagt på meg 4-5 kg så er ikke så galt enda. Forrige svangerskap kom det meste på slutten og jeg endte opp med 16 kg ekstra. De var helt borte etter 9 mnd. Så satser på at det går bra denne gangen også og prøver å kose meg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Både ja og nei. Er sulten hele tiden og er i minimalt med bevegelse pga. Dårlig bekken så bekymrer meg jo litt for hvordan det vil ende :p Er 24 uker på søndag og har lagt på meg 4-5 kg så er ikke så galt enda. Forrige svangerskap kom det meste på slutten og jeg endte opp med 16 kg ekstra. De var helt borte etter 9 mnd. Så satser på at det går bra denne gangen også og prøver å kose meg :)

4-5kg la jeg på meg bare på få uker:) Hehe. Var så dårlig i begynnelsen.
Det viktigste er vell å kose seg og ta vare på helsen og barnet i magen:Heartpink Men det er fasinerende (gravid for første gang) hvordan kroppen forandrer seg.

Ja, det gjør jeg! Er i mitt 5.svangerskap, 24 uker på vei og har lagt på meg 8 kg allerede. De andre svangerskapene har jeg lagt på meg +/- 20 kg. Jeg håper virkelig ikke jeg legger på meg like mye denne gangen, for det er usannsynlig tungt å bære på 20 kg ekstra. Prøver å holde meg i aktivitet og gå skogsturer 4 dager i uka, men ikke alltid jeg får det til. Men det hjelper iallfall masse på bekkenløsninga mi å være aktiv, så det er nok vinn-vinn uansett :)

Nei vekta bekymrer jeg ikke for. Vekta kan man bekymre seg for etter graviditet og amming.. jeg har begge gangene gått ned altfor masse i ammeperioden... Og vært på startvekta etter fødseln.. Men så lenge man er sunn og frisk og spiser ganske normalt så er det det viktigste. Og jeg har nå fått tilbake matlysta etter å ha vært dårlig så lenge så jeg spiser til jeg er mett :p og det er en del mer enn når jeg ikke er gravid ;) Er lov å kose seg litt ekstra når man er gravid synes jeg. Eller ikke alltid like lett å motså cravingsene heller :p her går det i masse frukt og salat i tillegg til sjokolade :p

Jeg følger med den, men bekymrer meg ikkenoe særllig. La påmeg 12 kg sist og har en følelse av at det kan bli litt mer denne gangen siden bekkenet har begynt å gi beskjed om hvor det sitter denne gangen, mens jeg var i god form sist. Men siden jeg startet med hyperemesis er jeg bare opp ca 1 kg enda og er 20+2 etter UL-termin... Men matlysten er på topp for tiden!!!

Må innrømme jeg tenker en del på vekt og kropp. Handler mest om at jeg ikke vet hva jeg kan forvente meg! Før vi startet å prøve gikk jeg ned ganske mye, ca 15 kg. Og var veldig fornøyd med både trening og kosthold. Hadde endelig en sunn kropp! Synes derfor det er litt skummelt å nå ikke vite hva som venter meg, men vet samtidig at det ikke skal såå mye til å komme i form igjen :)

Har gått opp i overkant av 4kg hittil, er 22 uker. Så tenker det egentlig er helt greit. Vi skal nok klare oss fint alle sammen :) Prøver å holde meg i aktivitet og fokusere på sunn mat i hverdagen da. :)

Jeg begynte med nytt års fortsett om å legge om til sunnere matvaner. Så jeg var for en måned siden på - 6 kg, men nå begynner pilen og jobbe seg opp over så nå er det -5 kg. Men er fornøyd med det. De to andre svangerskapene har jeg gått opp i underkant av 10 kg.

Bekymrer meg ikke for vekten, men har holdt øye med den :)
Jeg gikk ned nesten 10 kg i begynnelsen av svangerskapet og har kun gått opp 2 kg av de igjen. Har ikke vært i noe særlig bevegelse hittil pga. dårlig form og nå må jeg holde meg helt i ro, for hjertet til lille snuppa i magen slår for fort.. Prøver å spise kvalitetsmat med gode næringsstoffer, men har blitt litt potetgull og is etter jeg ble sengeliggende.. Så lenge magetrollet mitt vokser og gror dom hun skal så kan vekta mi gå helt bananas for min del. Viktigste er at hun kommer frisk og rask til verden :D <3

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Bekymrer meg ikke for vekten, men har holdt øye med den :)
Jeg gikk ned nesten 10 kg i begynnelsen av svangerskapet og har kun gått opp 2 kg av de igjen. Har ikke vært i noe særlig bevegelse hittil pga. dårlig form og nå må jeg holde meg helt i ro, for hjertet til lille snuppa i magen slår for fort.. Prøver å spise kvalitetsmat med gode næringsstoffer, men har blitt litt potetgull og is etter jeg ble sengeliggende.. Så lenge magetrollet mitt vokser og gror dom hun skal så kan vekta mi gå helt bananas for min del. Viktigste er at hun kommer frisk og rask til verden :D <3

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
kan jeg bare spør om hvor fort hjertet til jenta di slår? Synes det virker som om hjertet til den i magen min skal eksplodere til tider :)

Tenker på vekta, men det er pga.helsa til mini og meg, og risikoene som kan oppstå i graviditeten. Har utrolig dårlig viljestyrke når det kommer til mat, så veide for mye før jeg blei gravid og har lagt på meg altfor mye hittil. Men nå skal jeg begynne med blodsukkermåling, så fra mandag er det slutt på tullet! Blir tøft med 17.mai og ett års dagen til storebror rett rundt hjørnet, men nok er nok :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bekymrer meg ikke for vekta, men sjekker den jevnlig. La på meg lite i starten av svangerskapet pga kvalme. Men nå har jeg fått beskjed om å være mere i ro. Og har fått bekkenløsning... Så nå har jeg begynt å legge på meg. Har lagt på meg ca.5 kg. Men føler meg fin. Koser meg med magen og matlysta har kommet tilbake. Men kan fortsatt føle meg litt kvalm. Så spiser lite men ofte. Da er jeg i best form.
La på meg ca.10-12 kg under de to andre svangerskapa. Så regner med at det blir slik nå også. Men det var ingen problem. Kiloene raste av når jeg begynte å amme for fullt og kunne ut å gå lange trilleturer.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bekymrer meg ikke akkurat, men følger jo med på den :) Var tynn før svangerskap, og har til nå (uke 22), gått opp nesten 2 kg.. Ikke vært noe særlig kvalm, så vekten har vært relativt stabil, inntil den startet å øke for 1 måned siden... Fått beskjed om at jeg gjerne kan gå opp 15 kg totalt, så da har jeg jo en del kilo å gå på :-)

Høm ja..

Var 5 kg mer nå når jeg startet enn med de to andre, og det liker jeg ikke :O

Har lagt på meg 4 kg, er jo ikke mye det, men kommer til å bli større enn med de to andre, og det er dumt :| Blir så hardt å ta av :O Og det må jeg gjøre :O

Vekten bekymrer meg litt ja, men det er fordi vekten min var alt for høy før jeg ble gravid og jeg er ganske flau over det. Sluttet med røyken for litt over et år siden og trøstet meg mye med sjokolade, småkaker, brus og red bull som en erstatning for den. Jeg fulgte ikke med på vekten, og stoppet heller ikke da jeg ikke fikk igjen smekken på buksene mine. Fikk meg et lite sjokk på første kontroll da jeg endelig så tallet, så nå gruer jeg meg til ny kontroll og nytt tall.
Men håper jeg klarer og få av meg kiloene etter fødsel og bli en sunn og frisk mamma for den lille gutten min :)

Bryr meg litt om å være sunn, uten å bli hysterisk.
Jeg har enda ikke gått opp noe da, dvs har gått ned 5 og så opp igjen. Jeg veier fortsatt bare 46 kg så er mer bekymret for å ikke gå opp nok. Har ikke så god matlyst for tiden. Så spiser det jeg har lyst på av mat. Men jeg liker godt mat laget fra bunnen da :) men det er vanskelig å få i seg nok de dagene jeg er på jobb..

Bryr meg litt om å være sunn, uten å bli hysterisk.
Jeg har enda ikke gått opp noe da, dvs har gått ned 5 og så opp igjen. Jeg veier fortsatt bare 46 kg så er mer bekymret for å ikke gå opp nok. Har ikke så god matlyst for tiden. Så spiser det jeg har lyst på av mat. Men jeg liker godt mat laget fra bunnen da :) men det er vanskelig å få i seg nok de dagene jeg er på jobb..

Var omtrent likt her, men nå har jeg faktisk gått opp et kilo, til 47..... Var treg til å komme igang med vektøkningen sist også og la ikke på meg før etter uke 20 da heller, men da ble det 12 kg på slutten. De kan komme fort når de kommer disse kiloene.... :p

Man bryr seg vel alltids litt kanskje, men ikke noe jeg tenker så veldig mye på. Jeg syns det er rart jeg ikke har lagt på meg et eneste gram, men dårlige matlysta kan vel forklare det.

Back
Topp