Bryllupsreise i mars, og gravid?

Tundrapia

Flørter med forumet
Hvilke muligheter har man egentlig da? Er det slik at alle steder med ok temperatur er for langt å fly eller for mye risiko av andre årsaker? Vil være i ca uke 23-26.

Noen som har noen tips? :-)

Mitt tips : utsett til etrer babyen er kommet og stor kok til at dere kan ha barnevakt. Brått får du full bekkenløsning og morgenkvalme igjen.. :-/

Jeg var i syden fra uke 17-19 og det gikk forsåvidt greit! Men da vi kom hjem kom det skikkelig hetebølge og da klarte jeg faktisk ikke lenger å oppholde meg i varmen - så JEG hadde ikke reist etter uke 20. Er vanskelig å vite hvordan man takler det da såklart! Noen har null problemer med det.

Jeg var ca 21 uker når vi giftet oss på Mauritius, var veldig varmt men ikke noe problem for min del. Bare deilig. Det var en fantastisk tur og et "trygt" sted å reise som gravid. Vurderte Zanzibar men ble frarådet å reise dit som gravid. Sjekk litt hvilke steder som frarådes. Anbefaler støttestrømper ved lang flytur, det var veldig behagelig :)

Kan fint reise på tur når du er gravid. Men eg ville ikkje bestilt lenge på forhond. Er er i uke 22. Og eg hadde ikkje orka og reise nå. Men eg sliter med mangen gravid plager og har stor mage. Så alt er tungt allerede. Men om formen din er bra så er det jo bare og reise :)

Du må vel kjenne litt på formen. Så lenge man er frisk så skjønner jeg ikke hvorfor folk er så redde for å reise. Jeg regner ikke med dere legger bryllupsreisen til et u-land heller...?
Jeg var selv to uker i Thailand i uke 20, og en uke i Tokyo i uke 28.
Hadde det helt fantastisk!
Støttestrømper under flyturene var gull, ellers er det bare til å slappe av og å nyte tiden alene før man går over til en ny fase i livet ;)

Jeg var på en laaang tur midt i svangerskapet. Det gikke veldig fint for min del. Hadde støttestrømper på flyturen. Det er nok veldig individuelt da :)

Bare reis!! :) Varme kan være litt slitsomt, men høg luftfuktighet er egentlig verre, syns eg då. ;) ikkje utsett!! Nyt å vera saman berre dykk to, for det kan gå mange år før de syns det er ok å reise frå ungen i meir enn nokre få dagar! ;) Og så kan det kome fleire barn, og då er det endå verre å komme fra.. :)

Så lenge du er frisk og fin, så er det berre å reise.

Støttestrømper på fly absolutt!!! Hvis det blir mye gåing så er det lett for å hovne opp i beina, vann. Lurt å ligge på en solseng med tildekket mage. Vi reiste når jeg var 29 uker og jeg ble sykemeldt etter jeg kom hjem. Bekkenløsning :-(

Vi reiste til Tenerife da jeg var 25-26 uker på vei. Det var helt supert det :) Støttestrømper på flyet. Ellers er det bare å være nøye med hygiene/hva du spiser osv. Jeg ble matforgiftet, og kastet opp en dag, men det gikk fort over, og alt var fint med barnet i magen. Mistenker hotellfrokosten, som var ganske shady... Vi leide bil, og kjørte rundt på øya. Ellers gikk vi i byen og satt på fine resturanter, kafeer, gikk i botanisk hage, museer osv :) Veldig fin tur. Anbefaler virkelig at dere drar på den tiden av svangerskapet og FØR barnet kommer. Dere fortjener bryllupsreise hvor det er bare dere to :) Livet blir helt forandret etter barnet kommer. Så nyt tiden nå sammen, og plei forholdet!

Jeg var akkurat i Australia (ca fra svgs uke 20-22). Gikk veldig fint - både reise og opphold. Anbefaler å reise nå før babyen kommer :-)

Hvilke muligheter har man egentlig da? Er det slik at alle steder med ok temperatur er for langt å fly eller for mye risiko av andre årsaker? Vil være i ca uke 23-26.

Noen som har noen tips? :-)
Noen som har noen tips? :-)[/QUOTE]
Var på ferietur både forrige svangerskap og denne - fantastisk å komme seg bort og nyte tiden sammen med mannen før bebisen kom. Her var verken reisa eller varmen noe problem:) Bare husk støttestrømper når du flyr, og beveg deg så mye som mulig når du er i luften. Kos dere masse på bryllupsreise:)

Om du orker hadde eg reist.Men det er så mye så kan dukke opp innen mars av både den ene og andre plagen så eg hadde hvertfall hatt avbestillings forsikring.Eg er i uke 28 nå og eg hadde nok ikke fått lov til og reise pga diverse plager.

Så sant du har et normalt svangerskap, og du har lyst og ork selv, er det ingenting i veien for å reise. I noen land er det enkelte matvarer du skal holde deg unna, og man må være litt forsiktig i varmen. Men folk er jo gravide i alle områder i verden, så det er ikke mange steder det er direkte farlig å være som gravid :). Helt mot slutten får du uansett ikke lov av flyselskapene å reise, men det er mye senere.

Personlig ville jeg nok ikke reist til de mest avsidesliggende stedene under svangerskapet, og heller valgt "enkle" reisemål".

Men som de andre skriver: mye kan endre seg i ukene frem til dette, så jeg ville hatt en skikkelig avbestillingsforsikring i alle fall. Vanskelig å vite nå om du har ork og lyst når du kommer så langt.

Jeg var på bryllupsreise da jeg gikk gravid med nr 1. Var 20 uker på vei da vi reiste og 22 da vi kom hjem. Reiste til Vietnam så lang reise. Gikk forsovet greit. Noe ukomfortabelt på flyet og slet med hovne ben pga varmen men tok det med ro og passet på å drikke mye.
Kommer helt an på formen din rett og slett:-)

Back
Topp