Bryllupsplanlegging - hvor lang tid?

Gummibolla

Blir kjent med forumet
Jeg skjønner at i en ideell verden så bruker man gjerne minst et år på å planlegge et bryllup, men hvor kort tid er det realistisk og greie det på, om man har det travelt?

Det høres jo fryktelig uromantisk ut å hasteplanlegge et bryllup, men pga. overtakelse av gård og kommende barn, så hadde det vært veldig praktisk om vi greide å få giftet oss i løpet av sommeren. Planen er å ha en liten fest med nærmeste familie og venner (ca 30 voksne pluss rundt 10 barn), hvor feiringen skal være i hagen eller inne på låven om det blir dårlig vær.

Er det realistisk å få på plass i løpet av et par måneder...? Akkurat nå ser jeg for meg at den største utfordringen faktisk blir om alle vi ønsker at skal komme, kan komme, da folk sikkert har booka ting i såpass nær framtid.... Men er det kanskje noen offisielle papirer og sånn som trenger lengre tid på seg enn et par måneder.?
 
Offentlige papirer: få signert forlovelseserklæringene og send de inn. Etter et par uker maks har dere da vigselattest som er gyldig i inntil 3mnd (tror jeg)
Når vigselsattesten er på plass kan dere gifte dere på kort varsel på diverse rådhus f.eks.
Om ønskelig kan festen gjøres senere
 
Null problem det! Men viktig å gjøre klart papirarbeidet og booke det som skal bookes så fort som mulig! :)
 
Kjenner ei som planla på 3 mnd, gikk fint det :) spørst jo helt på hva forventninger du var for dagen
 
En venninne av meg planlagte det på 3 mnd :) Det gikk kjempefint! Men da må man være fleksibel på dato, fotograf, lokaler, osv.
 
Back
Topp