Bryllupsplaner, hva gjorde dere som har hatt lite bryllup?

Lisianthus

Første møte med forumet
Hei. Vi har planer om å gifte oss og vil ikke gjøre så alt for mye ut av det da vi ikke er sånne supersosiale folk, ikke liker mye oppmerksomhet, ikke noe fan av taler eller dansing og helt egentlig bare skulle vært oss to og det som er pålagt i loven, men da tror jeg familien ville blitt fornermet Hva gjorde dere ut av bryllupet dere som holdt det på det minimale og hvem inviterte dere? Vi booket nettopp dato om bare noen veldig få uker!!

Vi inviterte foreldre/svigerforeldre og forlovere på lunsj etter vielsen, og så gikk mannen og jeg ut alene og spiste middag på kvelden. Dett var dett ;) Det er meget mulig søsken eller øvrig familie var skuffet (hørte det etterpå at én iaf var det), men det var vårt ønske og vårt valg, og det måtte jo bare respekteres.

Hadde kun nær familie, valgte det av ulike grunner. Vi hadde det trivelig, men booket lokale et års tid i forveien for å planlegge og for at folk kunne sette av dato. Vi hadde ikke 100 000 kr bryllup, men vi valgte å ha det gjennomført og forutsigbart for alle.

Ønsker å si at enten så gjør dere det kun dere med vitner i rådhus eller kirke og inviterer til seremonien om det er det dere ønsker. Jeg har vært deltakende til surprise bryllup og kort varsel tidligere og kan si at veldig få opplevde det positivt. Enten så har man feiring og folk har mulighet til å sette av dato i god til eller så forklarer man at man ønsker kun seremoni og at de nærmeste blir invitert på bar/restutant etterpå for en matbit. Det er min mening da, så dere gjør jo det som passer dere. Men husk at ikke alle syntes overraskelse er så trivelig, mange syntes bryllup er stas og en begivenhet så føler at det bør være gjennomført (da med god varsel til gjester, avklaring av mat og drikke og ønsker dere har som par) eller at man avstår fra det hele og kun har en seremoni.

Vi giftet oss på rådhuset med kun vitner og spiste en god middag på restaurant etterpå! Deretter dro vi hjem. Fortalte det til familie når navnebyttet var gjennomført en måned senere, de fleste ble kjempeglade på våres vegne, men andre ble veldig skuffet i lang tid.. Vi hadde en kjempeflott dag, så jeg ville gjort det samme igjen :happy:

Vi booket prest til vårt lokale, ordnet vielse der; og hadde da fest i samme lokale. Alkoholfritt, barnevennlig (med fire barn selv hvor yngste var 3 mnd, så var det veldig greit..). Serverte mat og kaker, var vel ca 30 stk, inviterte kun nærmeste familie; dem vi har månedlig kontakt med.

Avsluttet kvelden med brettspill for de som ønsket å være med på det, og var ferdig til type kl 22. :hilarious:

Men liksom. Det er sånn JEG ville ha det.

Vi booket prest til vårt lokale, ordnet vielse der; og hadde da fest i samme lokale. Alkoholfritt, barnevennlig (med fire barn selv hvor yngste var 3 mnd, så var det veldig greit..). Serverte mat og kaker, var vel ca 30 stk, inviterte kun nærmeste familie; dem vi har månedlig kontakt med.

Avsluttet kvelden med brettspill for de som ønsket å være med på det, og var ferdig til type kl 22. :hilarious:

Men liksom. Det er sånn JEG ville ha det.
Samme her, slik vi skal ha det nå til sommeren. Alkoholfritt, barnevennlig og 40 stk. Så fint å se flere har det sånn. Og som deg, invitere kun de vi har kontakt med, hjelper ikke om de er feks søskenbarn, når de bare ignorere meg og aldri si hei så trenger ikke jeg å skamme meg for å be broren deres som jeg faktisk prate med.

Last edited:
Back
Topp