Bryllupsgave....

Tananka

Glad i forumet
Har vel vert en tråd om det før... Men hvor mye er det vanlig å gi i bryllupsgave? skal i bryllup til sommeren, til ei jeg gikk på skolen med. Vi er en jentegjeng på 11 stk som møtes litt av og til. Men er ikke sånn kjempe gode venner heller, jeg møter ikke hun her alene liksom - blir når alle samles. 


Men så er jo det store spørsmålet om hvor mye en skal gi i gave? Vi diskuterer det nå, vi jentene, og det er så mange forskjellige meninger.. noen sier 500 - men det ga jeg til ei venninne hvor jeg ikke var bedt i bryllupet en gang.....

ææærh.. Så kommer jo utdrikningslaget - men det skal vel ikke stå i veien for hvor mye vi gir i gave? 
 
ingen?
 
500,- Synes det er en fin sum venner imellom. Utdrikningslag kan ikke komme i veien, valget er jo ditt om du vil være med.
 


Snickers skrev:
500,- Synes det er en fin sum venner imellom. Utdrikningslag kan ikke komme i veien, valget er jo ditt om du vil være med.


Enig! :)

Jeg pleier i gi etter hjertet, men syntes 500 kr er et greit sted :)
 
okiii...  
Var nemlig ei som sa at vi burde gi det som brudeparet betalte for å ha oss med i bryllupet - altså 1000 1500 kr ca. Synes det var en litt rar tanke, tviler på at brudeparet forventer å gå i null på matbudsjettet liksom..  
 


Trone skrev:


Snickers skrev:
500,- Synes det er en fin sum venner imellom. Utdrikningslag kan ikke komme i veien, valget er jo ditt om du vil være med.


Enig! :)

Jeg pleier i gi etter hjertet, men syntes 500 kr er et greit sted :)

signerer disse jentene

 
Om du skal gi penger så syns jeg 500 passer bra :)
Å matche hva dem har brukt på feks middagen blir jo litt feil.. ikke din feil at de "slår på stortromma" hehe :)
 
Jeg fikk ofte spm om dette da vi hadde bryllupslister i butikken og en "regel" som har blitt satt for lenge siden mener at man skal gi det som det koster pr kuvért i bryllupet pr person.. altså 250-350,- pr pers.. For maten.. Men det er ingen som går etter den "regelen" lenger så jeg tror ikke du skal tenke på det :) ville bare si at det ikke er helt på jordet det hun sier venninnen din :) men det er kun mat, ikke drikke som er i den.. 

500,- høres ut som en fin sum og om dere alle er enige i det så go for it :) 
 
Back
Topp