Bryllupsgave

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Tenker jeg spør her jeg, siden det er så mange som nettopp har, eller som skal, gifte seg.[:)] Hvor mye er det vanlig å kjøpe for i bryllupsgave til søsken? Og hvor mye bør en gave til tante og onkel koste? Må barn alltid kjøpe noe personlig eller barneaktig, eller kan også småbarn bare kjøpe noe fra listen som er lagt ut?

Ingen som har giftet seg og fått gaver? Eller som har gitt bryllupsgaver til søsken? Eller bare har generelle meninger?

Begge mine søstre har giftet seg, men jeg husker ikke helt hvor mye vi ga for..[:-]
En generell (kanskje litt gammeldags) "regel" er vel at når man er i bryllup bør man gi tilbake tilsvarende sin kuvert eller hva man sier. Så visst brudeparet f.eks betaler 500 for å "betale for deg" den dagen, bør du gi det igjen. (ikke det at man spør brudeparet hvor mye de betaler altså, men...)(Jeg er håpløs på å forklare...)[:'(]

Kom foressten på at vi fikk digital-kamera av mine søsken da vi giftet oss for 5 år siden. Vet ikke hva det kostet da, men.. har 2 søstre med menn som spleiset. Så.. minimum 1000 og helst en del mer vil jeg vel tro at jeg hadde revet i for en av mine søstre...kanskje gått sammen med den andre søstra mi og spleiset på noe kjekt. Men dette er jo veldig individuelt fra familie til familie, da..

Ellers syns jeg ikke det er nødvendig at barn gir egen gave/ eller noe barnslig. Kosli visst det er noe spes, feks noe de har laget eller noe.. men helt greit visst de bare er med på de voksnes presang syns jeg.

Søsteren min fikk 1000 kr, de hadde fått mer om det ikke var så langt unna, vi bor i vestfold og kjørte til valdres + overnatting på hotell. Så alt i alt kom det hele på ca 3500 - 4000 kr.

Hadde gitt 1000 -1200 kr til søsken.

jeg var forlover for en måned siden til en god veninne. gav 1000 kr i gave.

slo meg sammen med brudgommen sin forlover og noen andre venner, og gaven ble da gavekort på kunst, en plass de har mye forskjellige utstillinger med alt fra maleri, skulpturer, design osv.
dette sto ikke på ønskelisten.

Vi fikk en limosin for en dag (min. 4500 kr) hos ene bror min, en håndlaget wedding memories kiste og 1000 kr hos andre bror min og et stort lerretsbilde (svogeren min som tok et nyyydelig bilde) og 2000 kr hos søstera til mannen, så store forskjeller. Jeg ville nok gitt minst 1500 til egne søsken.
Fra barn fikk vi fra listen, og det synst jeg var greit, selv om det hadde vært kos med personlig også..

Takk for svar alle sammen.[:)] Felix har nå kjøpt et sausnebb, så det ble ingen søt eller personlig gave.

Back
Topp