Bryllupsgave til venner - hvor mye?

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Vi skal i bryllup til venner for første gang, og lurer på hvor mye det er forventa at vi bruker på gaven. Er det lite om et par gir en gave til ca 500kr? Har bare vært i bryllup til søsken og annen familie før, så har ikke noe å sammenligne med, bruker jo myyyye mer på søsken enn på venner.. har ihvertfall brukt så mye på søsknene mine at jeg rett og slett ikke KAN bruke det samme på venner..

Tenker 500. Hvorfor aner jeg ikke. Høres bare riktig ut. :p

Jeg tenker rundt 500,- for begge om man bare skal på festen... men om man skal i middag og alt tenker jeg mer 500,- per pers, om ikke mer.. i venners bryllup :)

synes det høres mere enn bra nok ut..

Tenkte også fort 500. Det spørs hva man får utav pengene ;)

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Vi skal i bryllup til helga til venner. Vi har tenkt mellom 700 og tusen.
Syns det er vanskelig :confused:

Om dere skal være med på både middag og fest ville jeg lagt i 500-800 kr fra hver av dere, avhengig av hvor nære venner dere er. Skal dere være med på bare festen tenker jeg at 500-800 kr fra dere sammen er nok.

http://www.klikk.no/kvinneguiden/bryllup/article761955.ece

Edit: Om dere deltar på hele bryllupet får dere jo tross alt servert mat til rundt 500 kr pr pers + drikke, så en gave burde være tilsvarende dette.

Vi skal i bryllup i Portugal i sommer. Blir jo svinedyrt med billetter og opphold. Samtidig er vi invitert hele familien på hele greia.er visst vanlig der nede at hele familier er med fra morgen til kveld. Starter med lunsj før selve vielsen. Jeg aner virkelig ikke hva vi skal gi. Tenker penger i og med at de skal få med seg alt tilbake til Norge. Kanskje noe gavekort. Noen som har noen tanker rumdt pris da? Ikke meningen å kuppe tråden. :p

Om dere skal til middag og fest, så tenker jeg ca 800-1000 fra dere sammen som par.
Det koster jo minst 500 kr pr pers å invitere noen til bryllupsmiddag/fest.

jeg ville gitt noe til 500,- er det bestevenninna mi så ville jeg kjøpt moe for ca 1000,- :)

Jeg tenker ca 500-600 pr.pers, så mellom 1000-1200 om dere er et par. Slik jeg har forstått det så er det vanlige å gi tilnærmet kuvertprisen pr.pers, altså sånn ca det det koster for brudeparet å ha deg der :)

Jeg synes det er helt på jordet og skulle gi gave etter om man er invitert i hele selskapet, bare kaffe, eller ikke i det hele tatt! Gaven bør gis etter giverens økonomi, og deres forhold til brudeparet!

Det er de som gifter seg som bestemmer hvordan de vil gjøre det, hvem de vil invitere, og hvor mye de vil legge i det. Skal man takke nei til og komme i ett bryllup hvis man ikke har råd til og legge den summen i gave som det forventes? Skal man virkelig måtte "betale" for egen mat i ett selskap man er invitert i? Skal man gi en veldig liten sum hvis man ikke er invitert, selv om det er ens beste venner f.eks.?

Nei, gi etter lommeboken og relasjon sier jeg bare!

Vi skal til et søskenbarn av mannen i år, og gir 700 pr par. :) Hadde nok gitt det samme om det var gode venner. 500 hvis det var gamle barndomsvenner tror jeg

Skal vi virkelig gi det som det liksom koster å bli invitert?? Hallo?? De velger om de vil ha et stort flott selskap!

Skal vi virkelig ikke gi det som det liksom koster å bli invitert?? Hallo?? De velger om de vil ha et stort flott selskap!
Skjønte ikke denne. Har du satt inn et ikke for mye?

Jeg synes det er helt på jordet og skulle gi gave etter om man er invitert i hele selskapet, bare kaffe, eller ikke i det hele tatt! Gaven bør gis etter giverens økonomi, og deres forhold til brudeparet!

Det er de som gifter seg som bestemmer hvordan de vil gjøre det, hvem de vil invitere, og hvor mye de vil legge i det. Skal man takke nei til og komme i ett bryllup hvis man ikke har råd til og legge den summen i gave som det forventes? Skal man virkelig måtte "betale" for egen mat i ett selskap man er invitert i? Skal man gi en veldig liten sum hvis man ikke er invitert, selv om det er ens beste venner f.eks.?

Nei, gi etter lommeboken og relasjon sier jeg bare!

Enig.
Om jeg skal gifte meg en dag forventer jeg faktisk ikke å få nok igjen for bryllupet.
For meg holder det å kunne dele den dagen med venner og familie.

Bestevenninna mi fikk 1000kr når de gifta seg. Kun enkelt i tinghuset og middag med familie og meg og mannen.

Back
Topp