Bryllupsfotografering - pris?

*FruM*

Elsker forumet
Et vennepar giftet seg i år - og jeg tok bryllupsbilder for dem uten å ta noe for det.

Så har jeg blitt spurt av noen som så bildene jeg tok (kjenner dem ikke) om å ta bilder i deres bryllup neste år. De ønsker bilder i vielse (utevielse) samt foto etter vielsen (både utebilder og studiobilder) - og lurer på hva jeg tar for dette.

Jeg ANER jo ikke hva man tar for dette?!
Så håper dere kan hjelpe meg å si litt hva som er "normalt" og som jeg kan ta?

EDIT: Glemte å si at jeg justerer lys på alle bildene de får og redigerer noen ekstra utvalgte. De får ca 2-400 bilder på cd de jeg tok bilder av nå.

Her er bildene som jeg tok i år: 
http://www.frumaela.com/2011/07/sunniva-jrgen.html

Klarer ikke legge inn bilder her på BV :(

Vi brukte naboen til mine foreldre, han studerer foto og har fått tildelt sånn stipend av kommunen fordi han var så dyktig... Vi betalte 3000 kr, det synes jeg var passe. :)

Venninden min giftet seg i sommer og hun som tok bilder var ei som er ferdig utdannet fotograf til neste år og hun tok 3000kr..

Hvis dette bare er en hobby ville jeg kanskje tatt 2000kr?

Vi skal bruke en veldig dyktig kar som jobber som freelance fotograf for lokalavisa (som ekstrajobb) Han skal være med fra vielsen og utover kvelden og regnet ca 6000 kr for 60 ferdig redigerte bilder som vi selv får rettighetene til. Så om du "bare" er hobbyfotograf ville jeg vært interessert å betale maks 3000-3500 kr....

Min mann var bryllupsfotograf for et brudepar i fjor, og da tok han kr 4000,- for alt. Da fulgte han brudeparet hele dagen. Brudeparet fikk også en fotobok som han hadde laget samt tilgang til alle bildene. Blir mye arbeid, så jeg mener det var verd 4000,-... Lykke til :)

Vi betaler fotografen vår 4000 kroner. Da følger hun oss hele dagen fra frisør til etter brudevals/kakesprett

Takk for tilbakemeldinger! Jeg må vel bare legge meg en plass... Wæ - så vanskelig altså.

Glemte å si at jeg justerer lys på alle bildene de får og redigerer noen ekstra utvalgte. De får ca 2-400 bilder på cd de jeg tok bilder av nå iallefall - så blir vel noe av det samme neste år.

Jeg ville nok tenkt en plass mellom 2-3000kr... Vet om en som driver med dette på hobbybasis. Han tar 5000kr.

Vi betalte 3500 for ca. det samme som du presenterer her (hun hadde ganske lang reisevei, så billettene i seg selv kostet ca 1000,- og hun måtte sette av to dager til reise+fotografering).

vi betalte 3000kr for kun studio bilder og album

Back
Topp