Bryllup

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Min søster skal snart gifte seg. Lurer litt på hva dere tenker er grei pris på gave. De har alt og trenger ingenting samt at de har mye bedre økonomi enn oss. Jeg og mannen er også invitert i utdrikningslaget dems som koster 3000 tilsammen. Hvor mye penger er greit å legge i gave da?

Jeg tenker man må gi det man har råd til. Vi kommer til å gi for ca 5000,- når min søster gifter seg til sommeren.

Man må gi etter hva man har råd til der og da, ikke etter hva andre tenker og mener!
Om noen av våre søsken hadde gifta seg nå, så hadde vi ikke hatt råd til å gi for mer enn 5-600 kr, mens hadde det vært for 10 år siden, så hadde vi kunne gitt 1000-1500 kr.

Greit nok. Men jeg tenker jo at utdrikningslag også er del av gava. Har i utgangspunktet tenkt og brukte 2000. Men blir glad hvis jeg kan bruke mindre. Vi skal i enda er bryllup da til svogeren min, pluss to konfirmasjoner og en dåp i løpet av en måned, derfor prøver jeg å budsjettere litt.

Greit nok. Men jeg tenker jo at utdrikningslag også er del av gava. Har i utgangspunktet tenkt og brukte 2000. Men blir glad hvis jeg kan bruke mindre. Vi skal i enda er bryllup da til svogeren min, pluss to konfirmasjoner og en dåp i løpet av en måned, derfor prøver jeg å budsjettere litt.
Personlig syntes jeg at 2000 er passe jeg da! Spørs hva dere gir også.. Syntes hverfall det bør ligge over 1000.. Egentlig tanken som til syvende sist teller..

Tanken som teller mener nå jeg. Og man trenger ikke blakke seg for å gå. Så gi etter hva dere har økonomi og vilje til. Ikke hva andre tenker.. Sier lommeboka 500 er nok så er det det. Oppegående mennesker forstår da slikt ;)

Vi har avtalte priser i familien.. 250 til bursdag/jul, 500 til konfirmasjon og 1000 til bryllup. De som har råd gir litt mer kanskje. Men så har vi en mal å gå etter ;)

2000 kr hadde jeg brukt. Utdrikningslag utenom da.

Bryllup er litt spesielt, jeg tenker at 2000kr er passende til søsken. Men det er utifra min egen inntekt. Man skal aldri gi mer i gave enn man føler at man har råd til. Det tror jeg ikke oppegående søsken ønsker heller..

Da vi giftet oss fikk vi gavekort på 1000 kr fra hver av søsken med familie

Til søsken hadde jeg nok gitt ca 2000,- utenom utdrikningslag

Til søsken gir jeg 2000kr men avhenger jo hva dere har økonomi til da

Back
Topp