Bryllup

MTDC

Forumet er livet
VIP
Oj.. Har plutselig satt dato for bryllupet!!:-) Noen som har erfaring med planlegging som vil dele tips og triks?? Og ca.budsjett? Tenker at om foreldre bidrar litt og vi ønsker oss penger i gave så skal vi greie et bryllup til ca 100.000,-:-)

Heldiggris!:D når blir det?
Jeg har dessverre ingen erfaringer å dele.:)

Hihi:-) Har vært forlovet i to år nå, så var vel på tide å få på plass en dato;-) Blir sommeren 2016, gitt at vi greier å spare nok penger:-P Vi har ikke verdens beste økonomi og jeg skal jo forhåpentlig i gang med studier snart og da må jeg nok ned i stilling for å få det til.. Men med litt bidrag fra foreldre (håper jeg) og kun penger i bryllupsgave så skal vi nok få det til:-):-)

Åå så kos :)
her er min huskeliste til bryllupet:

Blomsterpotter
Kaketopp
Transport
Blomster
Frisør
Brudekjole
Underskjørt
Slør
Sko
Øredobber
Strømper
Undertøy
Meny
Invitasjoner
Kake
Bordplassering
Kirke+prest+samtale
Papirer
Selskapslokale
Toastmaster
Ønskeliste
Vielsesprogram
Salme+tekstvalg
Bordkort
Forlovere
Brudevals
Fotograf
Ringer
Overnatting
Bryllupsreise
Klær+sko+frisør til mann
og så selvsagt manikyr og voksing som måtte bestilles.

:)

Budsjettet vårt var ca noe slikt:
lokale+mat: 50 000
Brudekjole: 13 000
underskjørt+slør+sko+strømper+undertøy: 5000
dress til mann: 8000
transport: 2000
overnatting: 1500
ringer: 3000
Blomster: 6000
frisør: 2500
trykksaker(invitasjoner++): 5000
fotograf: 5000
toastmaster: 5000

og så kommer litt diverse utenom, så et stykke over 100 000
Og så drog vi på bryllupsreise til Maldivene for 60 000, men det er strengt tatt ikke bryllupsnødvendig :)

Vi hadde egentlig tenkt å gifte oss neste sommer, men tida flyger og det koster jo masse penger, så spørs om det blir sommeren 2015...

Hvis alle vi inviterer kommer blir vi rundt 80 til middag og litt over 100 til kaffen, og vi ønsker å ha fri bar på festen, så for å spare litt penger har vi begynt å kjøpe inn forskjellig sprittyper allerede.. Hver gang vi er ute å reiser kjøper vi med kvoten på taxfree...

Vi hadde egentlig tenkt å gifte oss neste sommer, men tida flyger og det koster jo masse penger, så spørs om det blir sommeren 2015...

Hvis alle vi inviterer kommer blir vi rundt 80 til middag og litt over 100 til kaffen, og vi ønsker å ha fri bar på festen, så for å spare litt penger har vi begynt å kjøpe inn forskjellig sprittyper allerede.. Hver gang vi er ute å reiser kjøper vi med kvoten på taxfree...
Så lurt! Vi reiser egentlig særdeles lite, så det hadde nok ikke funket for oss, da.. Men må nok høre med de av vennene våre som har giftet seg her hva de har gjort og hvor.. Er en del vriene valg.. Godt vi har god tid på oss;-)

Budsjettet vårt var ca noe slikt:
lokale+mat: 50 000
Brudekjole: 13 000
underskjørt+slør+sko+strømper+undertøy: 5000
dress til mann: 8000
transport: 2000
overnatting: 1500
ringer: 3000
Blomster: 6000
frisør: 2500
trykksaker(invitasjoner++): 5000
fotograf: 5000
toastmaster: 5000

og så kommer litt diverse utenom, så et stykke over 100 000
Og så drog vi på bryllupsreise til Maldivene for 60 000, men det er strengt tatt ikke bryllupsnødvendig :)
Tusen takk for gode tips:-)

Back
Topp