Bryllup på lavbudsjett- innhenting av tips

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Jeg og mannen skal gifte oss i juni og dette på svært så lav budsjett. Vi er veldig enkle av oss, og vil gjerne spare der det kan spares. Vi har et rimelig lokale booket og viglser booket.

Selskapet er på ca 55 personer. Borgelig bryllup hvor vigelser vier oss i/ved lokalet.

Familien min skal lage tapas/ buffét, vi handler litt øl, vin og brus fra sverige. Skal titte litt på wish.com etter pynt.

Så har jeg noen spørsmål:
- ved slikt borgelig bryllup, er det vanlig å bli fulgt opp av far ? Eller går jeg bare opp med mannen?
- billige steder å leie brudekjole/ evnt billig hvit kjole som erstatning? (Trenger nemlig ikke være noe fancy) vi venter barn nr 2 i starten av mars så tenker ikke å se etter kjolen før etter den dato. (Am I crazy?)

Har dere noen gode tips eller erfaringer dere vil dele med meg? Alle tips og erfaringer settes pris på!

Jeg kjøpte kjole på Finn, mye fint der og du kan reise og prøve. De fleste koster noen tusenlapper, da. Begynte å se etter kjole tre år før mitt bryllup, og det tok meg under en mnd å finne :p hvis du må sy om noe bør du sikkert beregne litt tid, men jeg tror det vil gå helt fint :)

Og gratulerer [emoji141][emoji1]

Vi hadde borgerlig bryllup.. pappa fulgte meg opp gulvet. Rommet var laget til slik det ser ut i ei kirke.
På Finn kan du få billige kjoler. Jeg leide kjole i vårt bryllup.
Når det gjelder blomster kan du lage buketten selv om du er kreativ

Gratulerer med bryllupet og babyen på vei!

Å leie en brudekjole kan bli dyrt. Jeg kjøpte kjole på nett for ca.3000 inkludert tilpasning hos skredder i Norge etterpå :p. Slapp da å bekymre meg for flekker og lignende pluss at jeg kunne få akkurat det jeg ønsket meg. Finnes flere sider, jeg kjøpte fra www.jjshouse.no

Et annet alternativ er å kjøpe en fin, hvit kjole i en helt vanlig butikk. Kan være helt nydelig det også!

Det som kan være greit å huske på er at tilpasninger tar tid. Så om du skal kjøpe deg en brudekjole i salong så bør du iallfall på Østlandet være ute nesten et halvt år før bryllupet. Spesielt når festen holdes på sommeren.

Men, må du ha brudekjole som kom fra salong i det hele tatt?
Det går an å følge med på Zalando etter fine hvite kjoler. Kommer litt an på stilen din egentlig. Men regner med du uansett må ha en kjole hvor brystene kan vokse litt i løpet av dagen (antar du ammer fortsatt på det tidspunktet).
Zalando har både bryllupskjoler og hvite festkjoler.

Blomster: kan du eller noen du kjenner lage brudebukett, knappehullsblomst og eventuelt blomster til bordene. Der kan du spare mye. Mange fine tutorials på nettet.

Min oppfatning er at de fleste syns det er hyggelig å hjelpe til før et bryllup. Ikke vær redd for å ta ubrukt venner og familie til oppdrag.

Lykke til!

Jeg kjøpte en hvit gresk inspirert kjole på en helt vanlig nettside. Kostet under 1000 kr. Vi var litt gale og bestemte dato 4 uker i forveien så alt ble på budjett her

Takk for tips på kjole. Jeg vil gjerne finne meg en til under tusenlappen, hadde vært gull. Det trenger ikke være «brudekjole» men bare en vanlig hvit kjole. Eneste kravet mitt er vell at kjolen er som på bildet rundt hals/brystområdet, men aner ikke hva dette kalles.
25e7440b84d192b8994abf55353e4f20.png

Kommer til å amme fortsatt ja, håper jeg, da baby bare er rundt 2 mnd da :)

Vi hadde også noen venner som stilte opp til organisering og fiksing underveis.. men var med på festen. Mannen brukte en del på fin dress, men kjøpte da en han kan ha i mange år.

Gratulerer med det kommende bryllupet! :D

Det ligger en serie på Netflix som heter noe som "Det billigste bryllupet" eller noe i den duren. Søk den opp, kanskje du får noen tips. Uansett morsomt å se på :)

Takk for tips på kjole. Jeg vil gjerne finne meg en til under tusenlappen, hadde vært gull. Det trenger ikke være «brudekjole» men bare en vanlig hvit kjole. Eneste kravet mitt er vell at kjolen er som på bildet rundt hals/brystområdet, men aner ikke hva dette kalles.
25e7440b84d192b8994abf55353e4f20.png

Kommer til å amme fortsatt ja, håper jeg, da baby bare er rundt 2 mnd da :)

Det tror jeg kalles «halterneck» [emoji5]

Lykke til med bryllup![emoji173]️

Jeg hadde calaliljer som bukett.
Gikk inn i butikken med bilder og sa «dette vil jeg ha». For oss kom blomster til forlovere, brudgom og brud på 800 kr, fordi jeg ville ha noe slikt:
012c65e961f6c46c50eae65b9d886fc1.jpg

Og ikke noe slikt:
7246208a0bb13881fa6b261a617ce7c9.jpg

Gutta hadde da en enkel lilje som knapphullsblomst.

Brudekjolen kjøpte jeg på salg i januar/februar for 5500. Solgte den igjen i oktober (bryllup i august) og fikk 4500 for den. Men jeg er 173 cm høy og med hæler slapp jeg derfor å legge den opp eller ned, og den hadde korsettliv, så jeg slapp å sy den inn eller ut. Kjøpte vanlige hvite sko på eurosko, anbefaler deg å sjekke rundt 17. mai, da kommer det en del fine, lyse sko som ikke koster all verden i forhold til brudesko. Kjøpte underskjørt på EBay, lånte smykker av mamma som hun arvet etter mormor.

Vi opprettet også en dropboxkonto hvor vi spurte alle gjestene pent om de ville dele bilder fra dagen med oss som de hadde tatt. Har flere hobbyfotografer i vennekretsen, og en av vennene til pappa stilte som fotograf for oss som en del av bryllupsgaven, så da slapp vi den kostnaden.

De borgerlige bryllupene jeg var i så gikk bruden alene. Men det hender det de gjør i kristelig også. Kommer jo an på om du vil ha den tradisjonen eller ikke.

Søsteren handlet hvit sommerkjole på hm ;) Mamma hadde ikke brudekjole i det hele tatt, bare en fin sommerkjole innen moten på den tiden.

Gratulerer med bryllupet og babyen på vei!

Å leie en brudekjole kan bli dyrt. Jeg kjøpte kjole på nett for ca.3000 inkludert tilpasning hos skredder i Norge etterpå :p. Slapp da å bekymre meg for flekker og lignende pluss at jeg kunne få akkurat det jeg ønsket meg. Finnes flere sider, jeg kjøpte fra www.jjshouse.no

Et annet alternativ er å kjøpe en fin, hvit kjole i en helt vanlig butikk. Kan være helt nydelig det også!
Jeg leide kjole på et sted de leier ut kjoler, og rens var inkludert i prisen hos meg.

Vi hadde utendørs bryllup og jeg ble fulgt opp av hunden vår...:p(ikke helt vanlig)..var bryllup på budsjett,men veldig fint!kjole kjøpte jeg på kappahl for 400 kr,hvit bommull sommerkjole med blonder..lite slør lagde jeg selv av en hvit spenne fra h&m med en hvit «netting del» fra et skjerf og pyntet med perler fra panduro hobby..ble faktisk fint:p,brukte sommer sko fra h&m,mannen kjøpte dress osv på tilbud..blomster til bordet kjøpte jeg på hagesenter u buketter jeg delte opp og satt sammen med roser/sommerblomster..brudebukett ble en bukett som ble bundet med de blomster jeg ville ha(ca 400 kr)..ellers lagde jeg pynt selv og kjøpte bord pynt på Nille!Lykke til:)var faktisk ganske gøy å lage bryllup på budsjett:)

Vi gifter oss på lavbudsjett i august neste år[emoji28]
Har kjøpt kjole brukt på finn.no til 500 kr. Har som dere leid rimelig lokale. Skal lage «kjøtt i mørket» til mat, dette lager familie dagen i forveien. Kaker baker familie og venner. Planen er markblomster som brudebukett, alternativt falske blomster eller brosjebukett(?). Pynt finner vi på finn.no/eBay/bruktbutikk osv.. Kjole til brudepikene kjøpes på h&m. Tenker å bruke hvite converse eller lignende fra eBay som brudesko. Smykker fra eBay og glitter eventuelt.
Vi skal ha alkoholfritt bryllup pga mange barn i familien, så vi sparer en del der også.

Back
Topp