bryllup og hjelp fra venner

fru_z

Glad i forumet
Hvis du hadde blitt spurt av ei god venninne om du kunne hjulpet til på bryllupsfesten hennes, hadde du stilt opp da??

Jeg skal nemlig gifte meg til helgen, og vi har spurt en del av vennene våre om litt enkel hjelp til småting utover kvelden. Saken er at jeg spurte en av mine venninner om hun og samboeren kunne hjelpe til litt på bryllupsfesten. Sa at det tok maks 2x 5-10min, og at det var litt enkel rydding, samt fylle på med litt is og flasker i baren. Svaret jeg fikk var at de kunne prøve å rydde litt, men måtte ta det litt forsiktig. Klærna dems måtte nemlig sendes på rens hvis de fikk flekker og sånn.. [8|]

Synes dette var litt smålig jeg. Jeg hadde med glede stilt opp hvis en av mine venner trengt litt hjelp på bryllupsfesten sin! Er det teit av meg å reagere?

Merkelig. Helt enig med deg. Ville gjerne ha hjulpet -og hadde ikke gjort noe om det var ganske mye mer enn 2x10minutter heller. Vel, ikke alle som tenker som oss...

Ærlig talt så hadde jeg aldri i verden spurt mine venner om slikt, fordi jeg ønsket dem på festen av helt andre grunner enn at dem skal rydde å slikt. Det er jo sant som hun sier, dem kan få flekker på klær og slikt, noe som burde være helt unødvendig...

Jeg er vant til at man leier inn folk til og servere å rydde,...forventer ikke at venner som er bedt i bryllupet skal begynner å rydde å slikt med dress å finkjole.

kLart eg hadde stilt opp!:)

Men vet om folk som IKKE gjør det! Det var en gang en forlover som vart spurt om å hjelpe til med å dekke opp borde dagen før bryllupet, men da fekk bruda til svar at Nei, ho hadde tross alt ett hus og barn og ta seg av, så det hadde hun ikke tid til. Men hun kunne lage ei kake dersom hun kunne bake den ett par dager i forveien slik at hun slapp å stresse.

Så det er ikkje alle som er like flinke til å stille opp.

ORIGINAL: Insolita

Ærlig talt så hadde jeg aldri i verden spurt mine venner om slikt, fordi jeg ønsket dem på festen av helt andre grunner enn at dem skal rydde å slikt. Det er jo sant som hun sier, dem kan få flekker på klær og slikt, noe som burde være helt unødvendig...

Jeg er vant til at man leier inn folk til og servere å rydde,...forventer ikke at venner som er bedt i bryllupet skal begynner å rydde å slikt med dress å finkjole.
sign!

Jeg hadde sikkert hjulpet om jeg ble spurt, menhadde ALDRI forventet/bedt omd et selv i mitt bryllup....

jeg skjønner henne godt jeg. synes det er en uting å spørre gjestene om å hjelpe til. Lei inn folk og la gjestene kose seg.

Jeg ser absolutt ingen problemer med å be mine venner om å stille opp i 10-15min. Herlighet festen varer jo i maaange timer, tror de fint klarer å kose seg resten av tiden. Og når det gjelder flekker, så skal du være ganske god om du får flekker av å bære ut litt isbiter og uåpna flasker... [:-]

Selvfølgelig er det greit å spørre om hjelp :)
Det er jo ditt bryllup og alle gjestene vil jo det best for dere.Det er jo deres dag.Det er mange biter som skal på plass for å arransjere ett bryllup.Venner er til for å hjelpe, neten gang er det du som må hjelpe de.

Vi hadde egne folk på kjøkkenet. Men fikk hjelp til å systematisk pakke opp gaver. Vennene mine satte stor pris på å få hjelpe til med småting.Andre bakte kaker til dagen.

Alle gjestene vet jo at det er mye arbeid med et bryllup og stiller jo gjerne opp for å hjelpe til litt.Jeg synes det er merkelig å si nei ihvertfall.

Jeg hadde blitt glad om jeg blei spurt jeg..! Og hadde helt klart gjort det.. Skulle jeg gjort noe som innebar at jeg kunne få flekker på klær, så hadde jeg tatt på meg et forkle.. Enkelt og greit.. Alt for å gjøre dagen til venninna mi så fin som mulig, og for at BRUDEN skal slippe å gjøre alt selv..

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg hadde blitt glad om jeg blei spurt jeg..! Og hadde helt klart gjort det.. Skulle jeg gjort noe som innebar at jeg kunne få flekker på klær, så hadde jeg tatt på meg et forkle.. Enkelt og greit.. Alt for å gjøre dagen til venninna mi så fin som mulig, og for at BRUDEN skal slippe å gjøre alt selv..

ORIGINAL: ebz

Jeg ser absolutt ingen problemer med å be mine venner om å stille opp i 10-15min. Herlighet festen varer jo i maaange timer, tror de fint klarer å kose seg resten av tiden. Og når det gjelder flekker, så skal du være ganske god om du får flekker av å bære ut litt isbiter og uåpna flasker... [:-]

Jo, skjønner jo at du ikke ser på det som ett problem, for da hadde du neppe spurt henne. Jeg ga deg bare mitt syn på saken[:)] (det var da snakk om no rydding i tilegg til isbiter å flasker[;)])

ORIGINAL: Alive and kicking

Merkelig. Helt enig med deg. Ville gjerne ha hjulpet -og hadde ikke gjort noe om det var ganske mye mer enn 2x10minutter heller. Vel, ikke alle som tenker som oss...

Da jeg giftet meg i mars, var det ene og alene takket være godhjerta, hjelpsomme familiemedlemmer og venner at vi fikk så flott en dag. Kommer til å gjøre alt jeg kan for å hjelpe på alle mulige måter når det er noen andres tur - det er deres ene dag, da burde man gjøre alt som står i sin makt for å hjelpe til med det man kan [:)]

ORIGINAL: Lollos

Selvfølgelig er det greit å spørre om hjelp :)
Det er jo ditt bryllup og alle gjestene vil jo det best for dere.Det er jo deres dag.Det er mange biter som skal på plass for å arransjere ett bryllup.Venner er til for å hjelpe, neten gang er det du som må hjelpe de.

Vi hadde egne folk på kjøkkenet. Men fikk hjelp til å systematisk pakke opp gaver. Vennene mine satte stor pris på å få hjelpe til med småting.Andre bakte kaker til dagen.

Alle gjestene vet jo at det er mye arbeid med et bryllup og stiller jo gjerne opp for å hjelpe til litt.Jeg synes det er merkelig å si nei ihvertfall.

Vi har også egne folk på kjøkkenet, og helt frem til kakene er servert og ryddet inn igjen. Vi trenger kun litt hjelp senere på kvelden. Sørge for at det er isbiter, flasker, glass osv i baren, og fylle på med snacks. Utover det er det ikke så mye å gjøre.

Heldigvis har alle andre stilt opp med glede [:)]

Tja skjoenner egentlig begge synspunkter her jeg da.. Ja gjestene er jo bedt for aa vaere der paa den store dagen og skal faa lov aa slappe av og kose seg ilag med brudeparet. Men, jeg spurte selv min forlover om hun kunne hjelpe litt..Men det var med gavebordet da.. Forloverne har jo litt oppgaver synes jeg da (feks hjelpe med gavebord, hente brudebukett etc om noedvendig, og ja, roe nervene til kommende brud..[:)]).. men ville nok ikke bedt noen om ryddehjelp tror. Hadde jeg trengt det hadde jeg nok leid inn noen..

MEN, hadde nok hjulpet om en god venninne av meg trengte hjelp. ALt for at hun skulle faa en fin og perfekt brylluppsdag

ORIGINAL: ebz

Jo, skjønner jo at du ikke ser på det som ett problem, for da hadde du neppe spurt henne. Jeg ga deg bare mitt syn på saken[:)] (det var da snakk om no rydding i tilegg til isbiter å flasker[;)])

Ops, ja ser jeg skrev det i HI. Men til henne ble det bare nevnt å fylle på i baren, og snacks.

ORIGINAL: Kanskje snart?

Tja skjoenner egentlig begge synspunkter her jeg da.. Ja gjestene er jo bedt for aa vaere der paa den store dagen og skal faa lov aa slappe av og kose seg ilag med brudeparet. Men, jeg spurte selv min forlover om hun kunne hjelpe litt..Men det var med gavebordet da.. Forloverne har jo litt oppgaver synes jeg da (feks hjelpe med gavebord, hente brudebukett etc om noedvendig, og ja, roe nervene til kommende brud..[:)]).. men ville nok ikke bedt noen om ryddehjelp tror. Hadde jeg trengt det hadde jeg nok leid inn noen..

MEN, hadde nok hjulpet om en god venninne av meg trengte hjelp. ALt for at hun skulle faa en fin og perfekt brylluppsdag

Ser ikke på vennene mine som ryddehjelper om de hjelper til i 10min. Vi har leid inn folk tidligere på dagen til å ordne alt, men de må gå kl 22, så det er jo ikke snakk om så mye hjelp vi ber om [;)]

Hade gladelig stilt opp og gjort det som skulle til for at brudeparet fikk "dagen sin" uten å
bekymre seg for sånt [:)]

Håper dere får en fantasktisk dag [:D]

ORIGINAL: Imresmor

jeg skjønner henne godt jeg. synes det er en uting å spørre gjestene om å hjelpe til. Lei inn folk og la gjestene kose seg.

Jupp

Back
Topp